Interloop Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hei, jeg har lyst til å lage en ganske enkel animasjon av en leilighet, vil ikke ha så mye farger å detaljer, men det helt generele litt enkle møbler osv, begynte her om dagen å sette meg litt inn i maya 7, dette er kanskje et litt for avansert program siden jeg er nybegyner på dette feltet, å kanskje ikke helt det rette programmet til denne animasjonen, noen som har forslag om program eller hhvordan jeg skal klare dette? Håper på seirøse svar, Mvh Thomas Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 3d studio MAX er et alternativ. Du kan jo kikke litt på Det Store Dyret for innspill og inspirasjon. Lenke til kommentar
timitim Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Hei, jeg har lyst til å lage en ganske enkel animasjon av en leilighet, vil ikke ha så mye farger å detaljer, men det helt generele litt enkle møbler osv, begynte her om dagen å sette meg litt inn i maya 7, dette er kanskje et litt for avansert program siden jeg er nybegyner på dette feltet, å kanskje ikke helt det rette programmet til denne animasjonen, noen som har forslag om program eller hhvordan jeg skal klare dette? Håper på seirøse svar, Mvh Thomas 5385769[/snapback] Hei. Både maya og 3dsmax er begge like vansklig å forstå i begynnelsen. Dette gjelder også dei fleste 3d progra hvis du ikkje har vært borti 3d eller biledbehandlings program. Men det finnes mange tutorials for begge programmene. Ta en titt innom CGtalk(eng) der det er diskusjons forum for dei fleste 3d eller biledbehandlings program på markede. Når det er sagt så er Maya og 3dsmax ein av dei beste programmene på markedet og er brukt i mange storfilmer(king kong, LOTR,,,). Disse er også ganske dyre å kjøpe, 3dsmax ca30000,-. Andre alternativer er LightWave 3D, Cinema 4D, XSI, trueSpace(har en gratis eldre model på nettet ), blender og wings(modelerig), to siste gratis mens dei fleste andre finner du nok 30 dagers prøve prog. Til å lære seg å modelere en leilighet er vansklig å begynne rett på. Prøv først med enklere figurer laget av geometriske figurer(snømann, bord,,,) Finn tutorials på nette og gå gjennom dei for å lære deg prinsipene. Når du begunner å forstå programet du bruker begynn å lage leiligheten, da sparer du deg sjøl for masse bråk og resultatet blir sikkert bedre og det går fortere. Har du tenkt å fortsette i bransjen og eller har tenkt å gå på skole sjå hvilken program pakke dei bruker å lær deg den. Bruker sjøl LightWave(795$) og anbefaler det. Det er antaglig det mest pedagogiske programet på makede etter å ha prøvd dei flest prøveversjonene. Skal du bare lage husværet ditt og ikkje blir ferdig med noen av prøve versjonene vil eg anbefale Blender eller truespace som er kraftige program for å være gratis. Håper dette hjalp, stå på og spør hvis det er noe du lurer på Edit:glemte noe Endret 5. januar 2006 av timitim Lenke til kommentar
Interloop Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 takker for svarene, har fått litt veiledning å ideer nå. Tror jeg skaffer meg Lightwave å setter meg inn i det. hørtes ut som et hgreit program å lære seg. Mvh Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå