Gå til innhold

Anbefall Bærbar PC


spetter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bestillte først en inspiron 8200, men ombestemte meg i siste liten (takket være dette forumet):D, og sitter nå med en compaq evo800v. angrer ikke et eneste sekund på dette valget......compaqen virker utrolig solid, og har et meget pent design, med polerte rustfrie detaljer, den har også innebygget brenner/dvd combo mm

har også dårlige erfaringer med compaq fra tidligere stasjonære, men kan ikke si det samme om bærbare...

 

 

mvh

morten

Lenke til kommentar

Tenk på hva du skal bruke maskinen til.

Video redigering, spill, office app. osv...

dytt på med ram, og diskplass. Det trenger du.

Det spiller ikke så stor rolle om du har en 1.8 eller 2.0 Ghz.

 

Tror du komer langt med 30-35.0000

Resten kan du ha det morro med :wink:

 

________________________________________________

Har i dag en Dell Inspiron 7500

I morgen en Dell Inspiron 8200

 

gleder meg som ett barn på julaften :smile:

Lenke til kommentar

Sitter selv på en IBM T23 og er fornøyd med den. Bakdelen med IBM er at det koster for mye sett i forhold til den ytelsen du får. (T23 gjennom jobb)

 

Du skal høre på de som sier at du ikke skal "svi" av hele beløpet på den bærbare.

 

Kjøp heller en maskin til 30' og spe på med 17" LCD og eksternt tastatur og mus. Etter å ha jobbet mye på den bærbare kan jeg ikke få presisert nok fordelen med ekstern skjerm.

 

Du er nå kommet opp i 40' og har igjen 10' til andre kjekke dingser.

 

Yoda

Lenke til kommentar

Ram er viktig fordi jeg skal drive med store tunge applikasjoner. Hdd bør også være litt stor, helst 60.

 

Skjermen bør være 15 Lcd. Bør liksom ikke ta med ekstern skjerm, ned til australia for å studere.

Kan da se om jeg finner noe data utstyr der nede.

 

Da jeg kunne tenkt meg 15 Lcd, så kunne jeg tenkt meg et godt bærbart skjemkort også.

 

Brenner og dvd, og floppydisk (ikke usb floppy)

 

P4 hastighet kunne jeg tenkt meg. Skiller da ikke så mye, på disse forskjellige hastighetene.

 

Har sett på en del bærbare maskiner. Overveier fordeler og ulemper med de forskjellige.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har jobbet en del med Toshiba Tecra maskiner opp gjennom aarene.. De er sjukt stabile.. En litt oppspekka Tecra 9100, med innebygd bluetooth og Wlan, 768 -1 gig ram 60 gigHD og en P4 2gig eller noe, er nok noe for deg.. eneste som er kjipt er at den kommer med 14.1 tommer..

 

Eller hva med en Sony Vaio GRX 600 med 16.1 tommers UXGA skjerm.. ?? De er sjikkelig stilige..

De begynner paa rundt $1900USD

 

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....AVIA0h&Dept=cpu

 

 

Men, skulle jeg valgt en laptop med 50k som tak ,saa hadde det fort blitt en MAC PowerBookG4.. full spekket. En ipod staar i stil til den ogsaa.. Drommer om en saan hver natt..

 

 

 

Hvis du skal til Aussie, boer du kanskje vurdere aa sjekke litt priser her nede ogsaa.. er litt billigere her en hjemme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...