Gå til innhold

Xbox`en vil ikke lese boot cd (slayer/EvoX)

- mOtz^ -

Anbefalte innlegg

Jeg har lest sticky, og andre tuts. om dette emnet, men får det ikke til!

Nå har jeg prøvd med EvoX (versjon 3935) og nå med Slayer, men xbox`en sier bare at plata er ødelagt osv.

Kan det var at jeg brenner det feil?

Bruker Nero, og "brenn image". Har Sony CD-RW som jeg brenner på, ellers har jeg noen Memorex DVD+R som jeg ikke har teste med enda.

Jeg trykker "burn as image" i Nero, trykker finalize og "Disk at Once", og alt annet vanlig. (Følgt guide til Slayer innstall).

Nå legger jeg cd`en inn i xboxen og skrur den av og på. Men samme feilmelding kommer opp!

Brenner jeg feil, eller er bare xbox`en så SÆR på å lese plata mi?

Har en Thomson DVD spiller i xboxen.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Du må bruke et program som forbreder iso'en du lager, som gjør at xboxen "forstår" filen. Husker ikke hva dette heter i farten, XISO tror jeg det heter (finnes flere typer) SKal legge til en link senere.

Lenke til kommentar
Du må bruke et program som forbreder iso'en du lager, som gjør at xboxen "forstår" filen. Husker ikke hva dette heter i farten, XISO tror jeg det heter (finnes flere typer) SKal legge til en link senere.

5385628[/snapback]

Ja, glemte å si det! Men Slayer kommer i XISO format. Etter å ha fått tak i evoX gjorde jeg også om disse til en .iso fil i XISO format. Så det er gjort :)

Skal nå prøve det DArkwIng sa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg hadde ikke noe problem med å bruke nero (v 5.5)

Jeg brukte forresten en sony cd-rw selv og jeg har den nest kresne spilleren, og det var ikke noe problem. Alle drevene tar RW-cder, så dette skulel ikke være noe problem

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Det fungerte like dårlig nå også, etter å ha brent med Alcohol.

Men når jeg er på MS Dash. og putter i cd`en så starter han ett program, men sekundet etterpå kommer feilmeldinga om ødelagt cd.

Bør jeg heller prøve å brenne det på en DVD? Er det forskjell om jeg brenner det på en DVD+R contra DVD-R?

Forslag? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Du booter opp med cd'en i ja? Og du starter med chippen på? (holde inn start knappen i 2-3 sek eller egen knapp) Du er også sikker på at chippen virker som den skal? (ingen løse ledninger, feil loddet e.l?)

Lenke til kommentar

åja, det glemte jeg også å si. Jeg har ikke chipp, bare softmodda den gjennom Xbox Live knappen på MS Dash. Klarte å skrive over start fila, så derfor må jeg få ftp tilgang. Har skrudd xboxen avogpå utallige ganger. Kan jo fortsette, men er ikke akkuratt mottiverendes.

...altså, ingen chipp her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...