kefirgut Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Kjøpte meg en Samsung D600 rett før jul. Hadde Combitel abonement, men porterte til Nonstop. Men dette tredde ikke i kraft før 2. januar. Frem til da brukte jeg combitel simkortet. Ladet fullt opp telefonen, men syntest batteriet var forferdelig dårlig. 8-10 timer så var det batteriet tomt. Dermed bestemte jeg meg for å dra på elkjøp denne uken når jeg hadde tid. Men mandag kom altså dagen hvor jeg skulle sette inn det nye simkortet fra telenor. Og vips batteriet fikk straks MYE bedre kapasitet. Batteriet var tomt i går kveld. Så jeg satt det på ladding i natt og tok den av kl 05:00(natt) når jeg dro på jobb. Har brukt telefonen en god del i dag, men fortsatt er batteri indikatoren på max. Noen som har vært borti det samme? Ser hvertfall ut som jeg slipper å levere inn telefonen Endret 4. januar 2006 av kefirgut Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hmmm.. Dette var merkelig. Hørtes litt snodig ut. Eneste du gjorde var å bytte simkort, ikke noe annet? Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Kan dette muligens ha sammenheng med at batteriet må lades noen ganger før det oppnår maks effekt? Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 stemmer. Min var meget bra de tre første ladingene. Deretter var det CRAP! sim-kort eldre enn 1997 var 5 volts kort. Etter det ble de 3 volt. De som byttet ti nye ville merke det på batteriet, men dette er 9 år siden dog Tviler på at sim-kort byttet har noe med dette å gjøre Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Rart om simkortet ikke har noe med dette å gjøre. Batteri kapasiteten var elendig frem til jeg byttet simkort. Batteriet er fortsatt på max . Tok telefonen av ladding i går natt/morgen 05:00. Men så lenge telefonen har bra kapaistet er jeg såre fornøyd. Ikke noe er bedre enn det. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Snodig... Men virker som batteriet blir litt bedre etterhvert, men virker også som det har noe med Firmware på telefonen å gjøre. For har hørt at de som ikke her D600E (med edge) har bedre batterikapasitet enn den med Edge men edge'n kan ikke sluke så mye strøm? Er mest sansynlig noe med firmwaren tror jeg.. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Det som gjorde at du fikk bedere batteritid var at du tok ut og satte inn igjen batteriet. Dermed er ikke telefonens sw fucka lenger Eventuelt les: Tråd om d600 og batteri Endret 10. januar 2006 av _Furien_ Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det første som dukker opp i hodet mitt er nettverk og innstillingene i nettverket. De som har litt kunnskap om Nokia vet fks. om koden der man kan stille inn antennen; og dets effekt på batteritiden. Noe ala dette er nok derfor ikke helt utenkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå