Bytex Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Hei, Fikk tilbud om gratis nedlasting av Norman Antivirus+brannmur av nettbanken min idag. Noen som vet noe om denne? Bruker AVG Free+ windowsbrannmuren til nå, og det går som smurt.. Er det noen vits å bytte? Kommer jo nye virusoppdateringer til AVG hver dag stort sett. Er Norman et kjempesvært og systemtungt program ala Norton Antivirus? AVG er lite, og jeg ser ikke mye til det annet enn et lite tray-ikon. Endret 4. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
So|o Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har brukt Norman en stund og er fornøyd. Har ikke hatt problemer med den, og det virker som den finner det meste av virus, og oppdateringer kommer ofte. Siden du nevnte AVG kom jeg på at jeg leste denne artikkelen og blant annet AVG i dag : http://www.itavisen.no/php/art.php?id=285941 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Ooookay, ser ut som AVG er på tur ut av harddisken min as we speak! Takk Lenke til kommentar
nabbis Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg vil anbefale norman på det sterkeste. Jeg har brukt en del norton og avg, men norman knuser begge disse. Norman har tatt i bruk mye god teknologi for å bli så god. Man får også en politelig og brukervennelig virusskanner. Etter jeg installerte Norman har jeg aldri hatt et eneste virus. Det er også lett å fornye definisjonsfilene og fullt system søk går unna rimelig kjapt. I allefall fortere enn norton. Når jeg skulle fjerne norton var det også et helvete å få det vekk fra maskinen. Måtte laste ned noe "removal-tools" på siden til symantec. Norton gjør en god jobb, men foretrekker norman se mer på: Normans hjemmeside Er du i tvil kan du jo kikke litt på tester og høre med andre som har hatt det. Lykke til Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 jeg snakker ikke av erfaring! jeg har hørt at nrman er en strippa og dårlig versjon av norton, men du må gjerne prøve d, bare være sikker på at du lager sys. gjennopprettings tidspunkt før du gjør det. jeg testa rundt 10 Antivirus progs før jeg fant det jeg likte best (Avast pro) Lykke Til Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Antivirus var jo grei. Men den satans brannmuren får meg til å ville utøve blind vold på første og beste person jeg ser nå. Når man sitter og browser popper det opp gule vinduer man må tryke 4-5 ganger for å tillate ditt og datt. Og DC++ ? Forget about it. Hver gang den får treff på et søk må det tillates i den jækla brannmuren. Hver gang den kobler til en ny server i hublista..gult vindu, 4-5 clicks på yes og next...den må døøøøøøøøøøø! Jeg prøvde å finne ei fil, og satt akkurat og holdt inne Return i 1 minutt mens det SPRUTA frem gule vinduer om porter som skulle tillates...får da pokker meg være måte på overbeskyttelse altså.. Tilbake til windows firewall. Den gjør i det minste sånt i bakgrunnen. Og nå sitter det lille N-ikonet i tray og blinker HELE tida fordi firewall er slått av..jesus. Endret 7. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg bruker NOD32 og er meget fornøyd. NOD32 er angivelig det AV progget som bruker minst ressurser, og er kåret til beste til å detecte virus, flere ganger av diverse security nettsteder. Nod er lite, raskt, effektivt, og har tatt alt av utfordringer jeg har slengt mot det så langt. Eneste gang jeg fikk virus var når jeg hadde klart å disable nod32 ved en tabbe... man blir jo så vant til å ha ett prog som advarer når man executer farlige filer... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Antivirus var jo grei. Men den satans brannmuren får meg til å ville utøve blind vold på første og beste person jeg ser nå. Når man sitter og browser popper det opp gule vinduer man må tryke 4-5 ganger for å tillate ditt og datt. Og DC++ ? Forget about it. Hver gang den får treff på et søk må det tillates i den jækla brannmuren. Hver gang den kobler til en ny server i hublista..gult vindu, 4-5 clicks på yes og next...den må døøøøøøøøøøø! Jeg prøvde å finne ei fil, og satt akkurat og holdt inne Return i 1 minutt mens det SPRUTA frem gule vinduer om porter som skulle tillates...får da pokker meg være måte på overbeskyttelse altså.. Tilbake til windows firewall. Den gjør i det minste sånt i bakgrunnen. Og nå sitter det lille N-ikonet i tray og blinker HELE tida fordi firewall er slått av..jesus. 5397419[/snapback] jaja......så det jeg hadde hørt var vel delvis sant Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Antivirus-delen er helt fin, den scannet fort gjennom harddiskene (61 minutter, over 300000, trehundretusen ja, filer) Den integrerte brannmuren kan avinstalleres separat. Etter å ha lest på nettsida til Norman, virker det som at de retter seg mot firmaer med digre nettverk og servere og intranett, ikke en enkelt bruker-PC. Testen i CNet News HER har NOD32 på lista over program som tok alle virus+sikkerthetshull, AVG ligger laaangt nede, Norman slapp gjennom 26 filer, Avast 1 fil. Avast er jo gratis. Endret 7. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Antivirus-delen er helt fin, den scannet fort gjennom harddiskene (61 minutter, over 300000, trehundretusen ja, filer) Den integrerte brannmuren kan avinstalleres separat. Etter å ha lest på nettsida til Norman, virker det som at de retter seg mot firmaer med digre nettverk og servere og intranett, ikke en enkelt bruker-PC. Testen i CNet News HER har NOD32 på lista over program som tok alle virus+sikkerthetshull, AVG ligger laaangt nede, Norman slapp gjennom 26 filer, Avast 1 fil. Avast er jo gratis. 5399536[/snapback] weeeeee Avast har jeg veldig gode erfaringer med og....er helt klartr til å anbefale Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg kjører selv Avast! på mine maskiner, men har også fått tilbud om Norman antivirus gratis fra nettbanken min. Siden jeg er fornøyd med Avast! bør jeg kanskje bare drite i Norman, eller? Har ingen erfaring med Norman, er det bedre enn Avast! (Avast! skrives med en ! på slutten..) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Hvis du vil styre unna en EKSTREMT plagsom brannmur, la Norman være. Den kan avinstalleres separat, men jeg måtte faktisk laste ned en egen uninstaller fra Norman for å bli kvitt alle produktene. Hold deg til Avast! du..iflg testen på Cnet slapp Norman gjennom ganske mange virus ift Avast. NOD32 slapp ingen gjennom testen, men det er heller ikke gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå