Gå til innhold

[løst]Har dere dårlig råd?


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke et kvekk, hvorfor i alle dager greier eller vil dere ikke fikse opp i dette forumtullet som er her til enhver tid?

 

Før idag var hele diskusjon.no blank i lang tid og ellers er det "Server overbelastet" i hytt og pine!

 

Kall meg gjerne uvitende, men;

- dere kan garantert ringe hvilken produsent dere vil og få tilsent asap en ny server til gratis eller til kostpris.

 

Men dersom dere ikke vil det for å være helt nøytrale:

 

- det inntrykket jeg har av hw.no-nettet er at dere ikke akkurat har dårlig råd. Flotte lokaler og greier. Hva med å kjøpe ny hardware?

 

Hvor vanskelig kan det være? Jeg tar gjerne tiltakke med forrige versjon av forumet istedenfor et forumet som er 75% slik det er idag.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er inne på noe, nå er det privatpersoner uten lønning som driver dette da..

 

Jeg har ikke inngående kjennskap til dette, men jeg er rimelig sikker på at hw.no-nettverket er en stor bedrift med solige inntekter og mange personer på lønningslisten så å tro at dette er et ideelt foretak med folk som jobber gratis er rimelig feil.

 

Edit: Når jeg tenker meg om er jo eieren Orkla Media så du tar nok kraftig feil der ja.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Men i det sisste har jo forumet hatt en økning i besøkende å, det har sikkert også litt med mere trafikk på serveren...

5385202[/snapback]

 

Dersom de bygde det nye forumet i høst på gammel hardware uten å ta høyde for økt belastning så...

Ja, så amatører er de ikke.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Tror vi trenger en moderator/Ueland til å svare her istedenfor løse fakta som noen her har veldig god peiling her...

5385293[/snapback]

Hvis vi hadde fått den hardwaren som kjører forumet _alene_ i dag tror jeg jeg hadde startet å drikke kaffe for så å få den i vrangstrupen ;)

 

så:

1) Økonomi har lite med dette å gjøre, da maskinkraften er god nok.

 

2) Problemet var maskinkraften, dette løste vi for ~2 uker siden med mer kraft

 

3) Så finner vi et par nye problemer i programvaren...

 

4) Flere av disse har nå blitt løst.

 

5) Når det gjelder "overbelastet" meldingen kommer den av innkjøringsfasen på den ene forumserveren som vi har skiftet ut

 

6) Jeg har nå i kveld gjort en del mer endringer i kildekoden til forumsystemet, noe som hittil later til å hjelpe på. Slik at pnkt .5 bør bli litt skjeldnere av seg.

 

7) Forumprogramvaren vi bruker er heller ikke den beste for oss, derfor må vi gjøre en del tilpasninger selv for at alt skal fungere bedre.

 

8) Tro det eller ei folkens; Slike systemers som vi kjører skifter man ikke på et knips. :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
1) Økonomi har lite med dette å gjøre, da maskinkraften er god nok.

 

2) Problemet var maskinkraften, dette løste vi for ~2 uker siden med mer kraft

 

3) Så finner vi et par nye problemer i programvaren...

 

...

 

Takk for svar.

 

Skjønte bare ikke denne:

Hvis vi hadde fått den hardwaren som kjører forumet _alene_ i dag tror jeg jeg hadde startet å drikke kaffe for så å få den i vrangstrupen
Lenke til kommentar
Vi bruker i dag 2 servere, en med 2 x Opteron CPU med 8GB minne. Samt en med 2 x Opteron CPU med 6GB minne.  Og dette er skikkelige 1 U servere, som man ikke kjøper hvor som helst

 

Derfor hadde jeg blitt "litt" imponert hvis noen hadde gitt oss noe slikt..:)

5385447[/snapback]

 

Når dere skal skifte hardware, så tar jeg frivillig i mot det gamle :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...