Gå til innhold

Hva skjer/skjedde med spillindustrien?


Anbefalte innlegg

Industrien har stått litt stille i det siste ja. Vi er jo fortsatt i 3D alderen og det sies at PS3 betegnes som 4D. Den skal revolusjonere på samme måte som Playstation 1 gjorde da den kom. Du vil vel ikke se noe nytt med Xbox360 siden det er en mindre kraftig utgave av en spill PC . Men neste generasjon PS3 og Revolution vil ha en rekke nye spennende ting. Begge vil gi deg muligheten til å kontrollere spillfiguren selv mer realistisk. Med nye EyeToy kan du ta opp ett katanasverd du har liggende hjemme (For de som har det) og faktisk bruke det i ett spill. Nye EyeToy greier å skille mellom deg og objekter denne gangen. Revolution vil vel fungere på samme måte bortsett fra at du styrer med en fjernkontroll. Det blir vel mer brukt til barnespill.

5979312[/snapback]

Wow.... for en "informativ" post. 3D er 3D, ikke hør på Ken Kutaragi sin fantasiverden. PS3 leverer ingenting nytt i forhold til Xbox 360. Det er stort sett samme type maskin som leverer akkurat den samme spillopplevelsen. Eye-Toy blir bare noe tilleggsustyr som bare vil bli brukt i noen spill og har ikke noe med at PS3 vil levere noe som helst nytt. Det er bare en evolusjon fra forrige Eye-Toy.

 

Du har heller ikke fått med deg hva kontrollen til Revolution kan gjøre. Den kan bevege seg i 3D-rom, Eye-Toy er fremdeles bare 2D-rom. Jeg rister oppgitt på hodet hver gang jeg leser slikt tull. Sist jeg sjekket var ikke Red Steel, Tony Hawk, Metroid Prime 3, Sadness+ +, direkte barnespill.

 

Kom gjerne med flere ting du mener at PS3 kommer med noe nytt innen...

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Industrien har stått litt stille i det siste ja. Vi er jo fortsatt i 3D alderen og det sies at PS3 betegnes som 4D. Den skal revolusjonere på samme måte som Playstation 1 gjorde da den kom.

 

Tror du virkelig på dette? Begynner nesten å tro at du troller, og sitter og humrer for deg selv. :)

 

4D, the next dimension is TIME osv.. Herre min hatt.

Dette er jo bare pr og tåkeprat før launch, akkurat som sist! PS2 skulle "koble oss alle inn i Matrix" og ha "så god grafikk at vi kom til å grine". Jada.

 

Merk at dette ikke er unikt for Sony, bare så det er sagt. Microsofts Peter Moore var omtrent like ille før 360-launchen. "Graphics so good theyll seem like a lucid dream!" Give me a break! Jeg har 360 selv, og morer meg med spillene, men noe kvantesprang er det ikke.

 

Tenk litt selv, ikke gå fem på tåkepratet til pr-maskinen til disse selskapene.

 

Må si jeg nå har fått mest sansen for Nintendo sånn sett. Budskapet fra den fronten har i denne runden såvidt jeg forstår bare vært "vi skal prøve å lage artige spill som fler vil spille", end of story. Forfriskende.

 

Så for å dra dette tilbake til topic: tror spillindustrien har mest godt av grepene Nintendo gjør nå - Sony og Microsoft har kjørt seg litt fast i shiny grafikk og tilhørende markedsføring.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Ang. historie på 80 tallet og i dag, så har pastoren forsåvidt et godt poeng. Men selv om en god del av spillene som kom på den tiden strengt tatt ikke hadde en streng fortelling som drev handlingen fremover, hadde ofte mange av dem en god *for*historie.

 

Med det mener jeg at spillene som regel var mye mer avgrensede enn i dag; du hadde en helt definert setting som var lett å gjenkjenne/identifisere, en klar rolle for deg / avataren din i spillet og relativt klare mål. Uten å gå dypt ned i narrasjonstekniske detaljer, så hadde man ved hjelp av disse enkle virkemidlene faktisk klart definert en historie som ble skapt i det du ved hjelp av enkle spillmekanismer gikk gjennom en slag historie. Det være seg PacMan, Space Invaders, Green Beret, Wolfenstein etc. De samme prinsippene gjelder i dag for spill enkelte mener er "uten" historie. Fortellingen er i høyeste grad til stede, selv om den ikke nødvendigvis er eksplisitt på samme måte som i tekstbaserte (og etter hvert grafiske f eks Sierra) eventyrspill.

Lenke til kommentar

Gargarath; jeg er ikke 100% sikker på om det faktisk er tilfelle. Det er fremdeles mange små utviklere som produserer kvalitetsspill. Husk på at markedet også har vokst noe vanvittig de siste ti årene; at det masseproduseres spill betyr ikke nødvendigvis at det ikke produseres kvalitet. Det gjelder bare å snuse seg frem til dem mellom alt skrotet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...