Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og god/dårlig kundebehandlig.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har NGT og i går kveld begynte linjen å falle ut med 50 minutters mellomrom.. ganske snodig. I dag ringte jeg kundeservice og fikk svar etter ca. 10 minutter.. da kom jeg faktisk rett til teknisk. Han som svarte syns det var en litt spesiell feil selv og sa han skulle undersøke litt og ringe meg tilbake, dette var ved 15 tiden i ettermiddag. Ved 20:30 tiden ringte han meg faktisk tilbake og sa de hadde funnet feilen.. det var en vifte i kortet i dslamen som hadde stoppet. Det gjør at kortet blir for varmt og kutter ut noen minutter for å kjøle seg ned. Viften eller kortet blir byttet i morgen eller fredag sa han.

Jeg har hørt mye negativt om kundeservicen til NGT, men jeg ble ganske imponert.

Lenke til kommentar

NGT har ikkje det beste ryktet nei, direktøren (elns) gjekk ut i media og sa at kunderservice ikkje var så høgt prioritert, men eg håpar dei kjem til å forbetre seg på området, ein så stor leverandør bør absolutt ha servicen i orden.

Ein ny kost kan hjelpe på ja, så lenge bøttekottet er villig til å kunne endre seg.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
NGT burde outsource kundebehandling og support snarest mulig til et firma som vet hvordan slike ting skal gjennomføres.

5385531[/snapback]

Dårligste forslaget jeg har sett. Det skal godt gjøres for et annet firma å ha den kjennskapen til NGTs tjenester som behøves for å gi support.

Lenke til kommentar
Dårligste forslaget jeg har sett. Det skal godt gjøres for et annet firma å ha den kjennskapen til NGTs tjenester som behøves for å gi support.

5385944[/snapback]

Det er faktisk ikke så vanskelig for et annet firma og få denne oversikten slik at de kan drive kundeservice og support. Det avhenger bare av at NGT tør å satse på det. Mange firmaer har outsourcet denne biten av driften nettopp fordi det finnes firmaer som har spesialisert seg på å drive effektive supporttjenester.

Lenke til kommentar

Og da får vi noe alla sånt

"What version of Windows are you using, sir?"

"I'm not using Windows."

"Windows XP?"

"I'm not using Windows."

(pause) "Windows XP?"

"I'm running Mac OS X Tiger Server."

(pause) (pause) "Windows XP?"

"I'm running FreeBSD."

"Windows XP?"

"I'm not running Windows, I'm running Unix."

(pause) "Windows XP?"

"I need to speak with tier-two support."

"You want to speak with tier-two support?"

"Yes."

"Please hold."

Outsorcing av support er en billig og ikke alltid veldig bra løsning.

Lenke til kommentar
Og da får vi noe alla sånt

"What version of Windows are you using, sir?"

"I'm not using Windows."

"Windows XP?"

"I'm not using Windows."

(pause) "Windows XP?"

"I'm running Mac OS X Tiger Server."

(pause) (pause) "Windows XP?"

"I'm running FreeBSD."

"Windows XP?"

"I'm not running Windows, I'm running Unix."

(pause) "Windows XP?"

"I need to speak with tier-two support."

"You want to speak with tier-two support?"

"Yes."

"Please hold."

Outsorcing av support er en billig og ikke alltid veldig bra løsning.

5386640[/snapback]

Hehehe

Hvis man får noe sånt, har ikke NGT gjort noen god jobb når de skal finne firma som kan ta jobben. De aller fleste PC leverandører f.eks. har outsourcet support og kundeservice. Både på privat- og businessmarkedet.

Lenke til kommentar

Sist gang jeg tok kontakt med smc, heldigvis via mail, så ble jeg anvist å ta kontakt med usa istedenfor india virket det som heh. Duden skrev thank you very much for contacting us veeeldig mange ganger. Har veldig liten tro på outsorcing personlig.

Lenke til kommentar
Sist gang jeg tok kontakt med smc, heldigvis via mail, så ble jeg anvist å ta kontakt med usa istedenfor india virket det som heh. Duden skrev thank you very much for contacting us veeeldig mange ganger. Har veldig liten tro på outsorcing personlig.

5386715[/snapback]

Og når du tok kontakt med USA, så tror du at du havnet hos en som faktisk får lønn fra SMC? ;)

Lenke til kommentar

Det er alltid en på bunn og en på topp når det kommer til sånne saker ...

Jeg tipper at NGT kommer seg opp på et akseptabelt nivå innen 4-6mnd .. Catch/Bluecom/Ventelo kommer til å NGT sin plass på bunnen av service, og på toppen av hat-listen.

Lenke til kommentar
Det er faktisk ikke så vanskelig for et annet firma og få denne oversikten slik at de kan drive kundeservice og support. Det avhenger bare av at NGT tør å satse på det. Mange firmaer har outsourcet denne biten av driften nettopp fordi det finnes firmaer som har spesialisert seg på å drive effektive supporttjenester.

5386289[/snapback]

Jeg har null tro på outsourcing av support i dette tilfellet. Det blir også en god del annerledes enn å outsource vanlig pc-support i og med at det er en del feil som må rettes på NextGenTels side. Da må man plutselig ha en gjeng hos NGT som skal sitte og drive support for de som driver support for kundene. Det blir rett og slett utrolig ineffektivt.

Problemet til NGT har stort sett ikke vært å forstå hvordan man skal drive support, men at de har enkelt og greit vært overbelastet.

NGT har også faktisk outsourcet deler av kundestøtten, nærmere bestemt enkelte ting som har med faktura å gjøre, til sin betalingspartner. Det går greit, men det holder også med det. Å flytte teknisk support til et annet selskap ville i tillegg kostet enorme mengder i opplæring av disse, og ville sløst bort de ressursene som allerede finnes hos NGT.

Lenke til kommentar
Jeg har NGT og i går kveld begynte linjen å falle ut med 50 minutters mellomrom.. ganske snodig. I dag ringte jeg kundeservice og fikk svar etter ca. 10 minutter.. da kom jeg faktisk rett til teknisk. Han som svarte syns det var en litt spesiell feil selv og sa han skulle undersøke litt og ringe meg tilbake, dette var ved 15 tiden i ettermiddag. Ved 20:30 tiden ringte han meg faktisk tilbake og sa de hadde funnet feilen.. det var en vifte i kortet i dslamen som hadde stoppet. Det gjør at kortet blir for varmt og kutter ut noen minutter for å kjøle seg ned. Viften eller kortet blir byttet i morgen eller fredag sa han.

Jeg har hørt mye negativt om kundeservicen til NGT, men jeg ble ganske imponert.

5385816[/snapback]

Det er ganske imponerende, jeg må si det. Synes selv faktisk at man stort sett kommer frem til kompetente personer, bare man blir satt over til teknisk. Fakturaavdelingen er også ikke så verst.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...