Agnes Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hei, vi driver masse research på kameraer i 3MP, 4-5000 kroners klassen, og kom over dette helt nye kameraet til Casio: QV-R3. Dessverre så er det så nytt at vi ikke finner noen tester på det, men det høres veldig bra ut når man leser spesifikasjonene. Noen som har hørt noe mer om det, eller har generelle Casio-erfaringer å dele? Takker for svar, Agnes Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Sitter og tenker på samme kamera selv. Går sannsynligvis for R-4, men den kommer etter R-3. De kommer visst snart med test av R-3 på sidene her. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg fikk R3 i dag. Jeg har lagt ut noen bilder tatt med kameraet på: http://galleriet.akamera.no/album55? Den første svakheten jeg har oppdaget er at zoomen er upresis. Jeg har ikke evaluert bildekvaliteten enda. MLW Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har begynt å se på bildekvaliteten. Jeg vil nødig komme med forhastede konklusjoner, men hittil har bildekvaliteten vært skuffende. Så jeg ville ventet til testen er klar før du kjøper et kamera i denne serien. MLW Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 NEEEII.... ****.. :smile: Nå som jeg liksom endelig igjen hadde bestemt meg.. Jaja.. var voldsomt usikker og bestemte meg til slutt for dette... jaja.. da må vi lete igjen.. kanskje det bli Finepix S601 isteden da.. Lenke til kommentar
Agnes Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Det var da som pokker! Hm. Får vente til testen er klar, da. Noen aning om når det blir? Takker for svar! :smile: Agnes Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hm, jeg skal prøve å få den ut i løpet av uka. Men se i bildegalleriet, så kan du forsøke å gjøre deg opp et inntrykk av bildekvaliteten selv. MLW Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hadde sett positivt på om du kunne legge litt informasjon ut fortløpende.. :smile: Hadde håpet på å få meg kamera til helgen, men er liksom litt usikker nå på om jeg skal gå for QVR-3 evt 4 eller om jeg heller skal velge Fuji finepix 601 (bedre filmegenskaper). Forøvrig synes jeg at testbildene kan virke noe "blurete" og uskarpe som om de var interpolert eller forstørret digitalt. Er alle tatt på maks oppløsning? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Godt å se at flere ser dette. Alle bildene er tatt på automatiske innstillinger, med høyeste oppløsning og "normal" komprimering. Bildene er svært "grumsete" og har svært mye støy. I tillegg blir høylys utvasket, og det er også mer kromatisk aberrasjon enn normalt. Det er ikke lyd på videomodusen. Kameraet har dårlig makro. Jeg skal prøve å ta flere bilder, der jeg velger alt som kan hjelpe på bildekvaliteten. MLW Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jepp da var dommen på QVR-3 klar... kanskje like greit at jeg bestemte meg tidligere i uken og bestilte meg en fuji finepix 601 i steden skulle få den på fredag..., men forsinkelser gjør at jeg venter fortsatt... kommer vel i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå