Gå til innhold

Rengjøring dyser Canon i850

Anbefalte innlegg

Har en Canon Bubblejet i850 som trenger rens for nesten hver gang jeg skal bruke den. Snakket med servicemann, som sa at dersom det brukes uoriginalt blekk, kan dette blekket være noe annerledes i konsistensen, tykkere/seigere, noe som vil påvirke printerhodet og gi slike problemer. Desverre har jeg brukt uorginale patroner en gang. Han sa videre at man vanligvis måtte ta en full rens av printerhodet, det var ikke nok med rens via programvaren. Forøvrig måtte dette utføres av fagfolk, og sa at dette var så arbeidskrevende og kostbart at man like godt kunne kjøpe ny printer.

Tenkte likevel jeg ville prøve, og lurer på om det er noen der ute som har gode råd om hvordan dette best kan utføres, hvilke rengjøringsmidler som anbefales osv. Printeren er egentlig for god for søppelkorga. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Canon Bubblejet i850 som trenger rens for nesten hver gang jeg skal bruke den. Snakket med servicemann, som sa at dersom det brukes uoriginalt blekk, kan dette blekket være noe annerledes i konsistensen, tykkere/seigere, noe som vil påvirke printerhodet og gi slike problemer. Desverre har jeg brukt uorginale patroner en gang. Han sa videre at man vanligvis måtte ta en full rens av printerhodet, det var ikke nok med rens via programvaren. Forøvrig måtte dette utføres av fagfolk, og sa at dette var så arbeidskrevende og kostbart at man like godt kunne kjøpe ny printer.

Tenkte likevel jeg ville prøve, og lurer på om det er noen der ute som har gode råd om hvordan dette best kan utføres, hvilke rengjøringsmidler som anbefales osv. Printeren er egentlig for god for søppelkorga. Takker for svar.

5384998[/snapback]

Må bare opplyse om at jeg nå har originale patroner i printeren, og har hatt dette en god stund. Må likevel foreta programvarerens for nesten hver utskrift.

Lenke til kommentar

hvis du kan kjøpe nye skriverhoder så er vel det beste skule jeg tro.

når du setter i patronene så må du vere sikker på at det ikke er noe dårlig uarginalt blekk i patronen.

jeg vet ikke men det kan ha kommet urginalt blek i de nye ptronene dine da du satte dem inn.

jeg har selv bjc 6200, en serie som i850 er vidreutviklet fra.

hvi du tør så går det ann å prøve med vann og gif universal eller anne renseveske som passer. hvis du tør det da.

i programet som styrr min skriver så er det 2 nivåer på rensingen vanlig og dypgående dyserengjøring .

har du prøvd begge ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...