AK47 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg har to forskjellige firewire-porter. Med DV-kameraet har jeg prøvd å koble til begge, men innspillingen på PC'en blir grovrutete med digitale store firkanter. Dette skjer både i Pinnacle og Windows movie maker. Det er ikke kameraet det er noe feil med, ettersom jeg har en DVD-opptaker som får fine signaler fra DV via firewire. Trenger sårt gode råd. Skulle noen lure på hva slags pc jeg har, så er det en Medion med 1gb ram og jeg tror det var rundt 3 ghz prosesor. Windows XP. Så det skulle jo holde. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Ikke tatt opp i LP vel? det var mitt problem en gang.... Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Nei, spiller inn på SP. Prøvde akkurat på en annen maskin. Der fungerte det heller ikke. Altså fungerer det på DVD-opptakeren i stua, men ikke på PC... Begynner å mistenke at det er feil med kameraet Endret 4. januar 2006 av AK47 Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Dukker det samme opp om du prøver å spille av tapen på tv? Høres ut som dropouts/evnt at kamera er klar for rensetape.... Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Nei, det fungerer bra på TV, selv med firewire-overføring til DVD-opptaker. Det er til PC'ene (en bærbar og en stasjonær av to forskjellige merker) det ikke fungerer, av en eller annen grunn. Endret 4. januar 2006 av AK47 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Er det samme kabelen som brukes i alle tre tilfellene? Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Nei, jeg har to forskjellige kabler. En med stor firewireutgang og en annen med mindre (har tilkoblinger for begge på PC'ene). Har prøvd begge, med samme resultat. Takker for øvrig for alle forsøk på å hjelpe! Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har nå en sterk mistanke om at det er firewire-utgangen fra videkameraet som er noe gåen. Derfor har jeg et spørsmål: Under kameraet er den en utgang (antar at den er for dockingstation) som kalles multi-connector. Er det mulig å koble den til PC med firewire? I så fall, vet noen hvor jeg får tak i en slik kabel? Til informasjon er kameraet en seks år gammel Canon MV20. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Under kameraet er den en utgang (antar at den er for dockingstation) som kalles multi-connector. Er det mulig å koble den til PC med firewire?Nei, det finnes ingen tilkobling for firewire på denne dockingen.Canon offers a DU-200 docking unit that allows you to use (LANC) remote controller, a headphone and an external microphone. Når du bruker Pinnacle eller WMM kjører du da capture med DV-AVI-codec'n under bl.a Video Setting? Har du installert Pinnacle's PCI Performance Enhancer (PPE) hvis du bruker Pinnacle's firewirekort? En annen side som kanskje kan hjelpe deg: http://www.norskfilmforum.com/index.php Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Jeg ser ingen innstillinger for capture med DV-AVI-codec... Har for øvrig firewire ferdig på PC'en, så ekstra kort var unødvendig. Har gjort et nytt forsøk med å spille over med firewire fra DV til DVD-opptaker. Nå har jeg altså filmen på DVD, og tenkte jeg skulle redigere den på Pinnacle. Men det var visst lettere tenkt enn gjort Har ennå ikke klart å overføre filmen fra DVD-plata for redigering. Noen som vet om det i det heletatt går an? edit: Fant ut det med DVD-overføring Endret 5. januar 2006 av AK47 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Sjekk denne, mye matnyttig: http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=267926 Last ned en DV-AVI-Codec fra seksjonen "I can not open the DV AVI in my software?" Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har ennå ikke klart å overføre filmen fra DVD-plata for redigering. Noen som vet om det i det heletatt går an? Det kjem litt an på programmet. Nokre program er i stand til å redigere MPEG2-filene frå DVDar, medan andre ikkje klarer det. Om du ser i mappene på DVDen so finn du truleg nokre *.vob-filer. Desse er ikkje anna enn MPEG2-filer, so det kan ehnde det fungerer å kopiere desse over på disken, endre filnamnet til *.mpg, og so importere dei inn i Pinnacle Studio for redigering. Kan ikkje garantere at det fungerer, men det er no verdt eit forsøk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå