stigsen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 hei, har installert apache og php på min webserver. så har jeg adsl fra telenor.. (online).. så når jeg går inn på ipadressen min kommer jeg ikke inn på apache filene, men index.html fila til speedtuch modemet :S noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har du forwardet port 80 fra routeren din inn på serveren? Hvis du har det bør du få noen andre til å prøve om de kommer inn på siden din. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 word, du må forwarde eller nat'e port 80 til din lokale maskin. hvis du har mulighet til å logge på ruteren din å se finner du kanskje noe som heter nat eller lignende, og der kan du sette den til å sende alle forespørsler til port 80 videre til din maskin (maskinens lokale ip) tror ikke det er vesensforskjellig fra de andre routerne. jeg hadde en smc barricade, og der nat'et jeg bare port 20 of 21 (tror jeg) videre til min maskin (som da var 192.168.2.101) og fikk ftp-forespørsler inn på min maskin. har du statisk ip? (e.g. bruker telenor statisk ip?) Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Han har nok ikke statisk IP, det er faktisk ikke teknisk mulig på ADSL-linjer (kilde: Telenor kundeservice). En annen ting er at det hender noen routere "stjeler" port 80 til sin egen eksterne IP hvis man prøver å gå inn på den eksterne IP'n fra innsiden. Edit: WTF, auto edit fra tele-hor til telenor? hva er det for slags sensur? Endret 5. januar 2006 av Wraith Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Han har nok ikke statisk IP, det er faktisk ikke teknisk mulig på ADSL-linjer (kilde: Telenor kundeservice). 5386064[/snapback] telenor er vel like pålitelig som en amerikansk bruktbilselger, jeg hadde adsl fra tiscali i masse år med samme ip hele veien. det er vel avhengig av om du har pppoe eller eller pppoa (praktisk forskjell, enten ved at du "ringer" opp og godkjenner med brukernavn og passord eller at du bare plugger i) Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvis ikke routeren din har loopback så får du ikke testet om webserveren din fungerer fra innsiden. Hvis du skal få til det må du legge inn f.eks. telenor sin proxy i webleseren, da fungerer det. Registrer deg på www.dyndns.com så slipper du å bry deg om at ip'n din forandrer seg hele tiden, da får du en adresse som oppdaterer seg mot ip'n din. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Kan også bruke hosts-fil med den interne IP-adressen til webserveren. Noen rutere, iallfall Zyxel Prestige 650, kan loopback skrus på med kommandoen "ip nat loopback on". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå