tmolberg Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Nja ville gått for Ølberg selv også fordi det er liksom faren min + i samme slengen så ser det fett ut, må bare velge hvordan jeg vil at det skal se ut skal komme med noen forslag har tegnt nye tegninger også med litt bedre oversikt skal få prøvd og skanna det idag men vi får se:P Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Update med bilder kommer imårrå, jeg har laget føtter i plexi ble ikke helt bra dere får komme med komentarer imorgen, har også frest til veggene, selve formingen av kabinettet begynner snart Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Uhm angående føttene så har de blitt herpet glemte nettopp og ta av den siste folien på noen av føttene så må lime på ny skal fortsette og frese buene nå, hvis jeg orker kommer update, har nå kommet logo og skal ta bildet av den men riktignok skal linjene være rette noe det ikke er her akkurat nå EDIT: hjelp meg ved og holde opp humøret litt og bare post trenger feedback selv om bilder burde vært her BTW Har bestilt LCD Display fra Ebay regner med den kommer snart :D Har også bestilt noen godsaker fra SHG.no Geforce 7800GT ViVo 2x Ram kjølere, for litt ekstra JALLA effekt Ny PSU og ikke minst Chipset blokk Fikk nettopp pakke fra komplett.no også GPU blokk for mitt Geforce 7800gt Zalman et eller annet følgte med minne kjølere skal få tatt noen skikkelige bilder. Skal ut nå Endret 10. januar 2006 av tmolberg Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) UPDATE Har nå gjort en del siden sist ^^ har også bestilt noen deler vises i den øvre posten Driver her på og pusse en av føttene til kabinettet, som du ser er det laget i plexi, kommer mer senere av de men driver på og prøver og få de til og se bra ut men vi får se Verktøy for og lage disse klossene, har også brukt P600 i pussepapir i slutten burde brukt noe litt slakkere men men kanskje 1200 eller no Bildet sier alt, her herdes limet ^^ Her har jeg frest selve buen som skal lages, note jeg bruker ikke snekkerns metode fordi for og få til selve kurvene så må jeg ha noe litt større enn finer har brukt bjørk her, som du sikkert ser hadde det gått litt til helvete, måtte lime det sammen, har nå frest ferdig de og Her du selve logoen jeg skal ha på baksiden, dette skal være i plexi da men har bare lagt en prøve, HUSK alle linjene skal være 100% rette så husk dette er bare for og vise hvordan det kommer circa til og se ut Her ser du sidedøren, dette er circa hvordan den skal være, har laget 3 av dem siden jeg skal ha et extra rom hvor jeg skal skjule alle kabler og rot LCD Displayed jeg har bestilt http://cgi.ebay.com/HD44780-20X4-Character...1QQcmdZViewItem skal også kjøpe et kontroller kort fra HCS.no, jeg kjøper det fra dem siden de allerede er 10 min vekke fra huset mitt kanskje jeg får spons og:P ^^ Endret 10. januar 2006 av tmolberg Lenke til kommentar
Peter Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Gi beng i hva de fjottene maser om rundt kopiering av andres arbeid. (Heisann, noen andre enn meg som har lagt merke til at de fleste kabinetter er ca firkantede med drev foran og PCI bak? men i alle dager...) Personlig skjønner jeg ikke hvorfor dere legger så mye vekt på å lakkere kabinettene deres i en eller annen farge. Jeg tror det hadde sett skikkelig bra ut å ha et nydelig gjennomsiktig lakkert kabinett i tre. Men men, arbeidet ser jo stilig ut så langt uansett! Endret 10. januar 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hva er egentlig pointet å ha tre-kabinett, da du skal male hele greia svart, slik at man ikke SER at det er av tre? virket bare litt rart, spør du meg.... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det er MYE Enklere å lage til enn et av stål Lager du av stål, må du være Übernøye på kanter og sånt! Må seff være nøye med tre og, men ikke så frytkli nøye =) Også¨spør du sikkert (kanskje da ) hvorfor ikke bare kjøpe nytt kabinett? Nei, det er ikkeno vits, for da må du gjøre om hele kabinettet til det du vil, også får du ikke/Aldri akkurat sånn kabinett du vil ha, med akkurat sånne løsninger du vil ha, selv om det er nærme noen ganger Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) P3Kka666: Grunnen til at jeg vil lage det i tre er fordi jeg ikke har alt utstyret som skal til Nazgul: Takker er greit med noen posetive komentarer en gang i blant begynnner og bli luta lei av alle di useriøse postene. Et lite spørsmål til alle, hva er problem med selve kassa, hvorfor må dere alltid gå OT og spør om dumme spørmål. Jeg har postet en worklog for og få tilbake meldinger på kassa ikke på hvordan jeg jobber og hvorfor jeg lager det. Hvis dette fortsetter så bare gidder jeg ikke og poste mer blir veldig urelevant Endret 11. januar 2006 av tmolberg Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hmm... Det er fordi det ene fører alltid til det andre tror jeg vel... Hvis man spør om noe som har med kassa å gjøre: Hvorfor lage i tre? Så kommer jo etter svaret, og da kommer det kanskje enda et spm/svar som blir mer og mer OT, sånn er det bare=) Hvis du ikke liker noen inlegg, eller at de blir for mye OT så kan du bare rapportere dem Men du må regne med å få tilbakemeldinger på hvordan du jobber, altså hvordan du gjør ting og hva du har brukt og sånt, hvorfor du lager det er vel ikkeno vits å spørre om. Veldig dumt hvis du ikke gidder poste mer, ser veldig lovende ut! Øyvind Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Joda takk Øyvind, misliker bare litt at folk ikke bare klarer og gi tilbake meldinger angående kabinettet men såklart alle har sine meninger. TrMn Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Heisann igjen Vil bare si at dette ser kjempebra ut! Men har du tenkt til å lage runde bein til kassa? Det hadde blitt kult Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 ja tenkte på det. har prøvd og laget runde ben også men synes det ikke så så veldig bra ut da men, vi får se da Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 ja tenkte på det. har prøvd og laget runde ben også men synes det ikke så så veldig bra ut da men, vi får se da 5423896[/snapback] Du kan jo bare kjøpe et plexirør med stor diameter og kappe det til føtter så kan du eventuelt montere leds eller what so ever Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hehe, Klikka_bZerk vet du hvor mye man faktisk må gi for plexi rør med 40mm OD og 5mm tykkelse? Og hvor mye som faktisk er minste bestilling? For å si det sånn, det er rimelig hinsides priser, så å bare kjøpe noe er nok ikke så greit. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 nja kan vel kjøpe noe alla ikea, hvis du ser hva han brukte i prosjektet BeQuiet. kan vel bruke noe slikt. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 nja kan vel kjøpe noe alla ikea, hvis du ser hva han brukte i prosjektet BeQuiet. kan vel bruke noe slikt. 5429817[/snapback] Joda, funker sikkert fett det! Bare ta deg en tur å se hva du finner Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 hvis du finner hvor på ikea jeg kan finne det hadde det vært kjempe fint, fant det ikke på nettsiden dems, hvis du ser det så si ifra Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Har nå fått Skjermkortet, psuen, northbrigde kjølern (l) alt funker som en drøm, har frest ut listene til buene helt ferdig nå kommer bilder så snart så jeg får lånt kameraet igjen Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Flott, bilr bra med bilder da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå