Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

UPDATE

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6932202

______________________________________________________________________

 

 

Sponses av Vendur.no

 

vendur.gif

1x SilenX iXtrema PRO (ver.2) - 120mm 11dBA

http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=241

 

Tusen takk =)

_______________________________________________________________________

 

 

Starter så min worklog :)

 

Kabinettet skal/ holder på og bli laget fordi det gammle kabinettet mitt begynner og bli litt gammel og ikke helt passer vannkjølingen min

 

Riktignok blir mesteparten av kabinettet laget av faren min. Grunnen til dette er at han har en stø finger, men i sammen slengen har han "woodskillz" :p

 

Selve kabinettet er nesten en kopi av snekkern sitt kabinett bortsett fra at jeg har lagt til egne finesser som egen bakdør for kabler

jeg har også skiftet ut plass til cd rommer, knapper og layout av harddisk holder.

 

Kabinettet skal også være svart. jeg tenkte og legge noe lag med svart matt først også gå over till klar svart lakk for og få den shiny effekten

 

Bilder av gammlet kabinettet mitt

 

img01337os.th.jpg

 

img01365zj.th.jpg

 

img01323ba.th.jpg

 

 

Vet bildene er dårlig men eneste jeg har for hånd, husk dette kabinettet var ment for

fjortizzer ;) nye skal være mest mulig "clean"

 

Bilder av det jeg har gjort på det nye

 

img01416mw.th.jpg

 

img01439ee.th.jpg

 

img01448qp.th.jpg

 

Som dere ser her har jeg frest ut kanter. Dette er selve listene som skal være på kabinettet. du kommer ikke til å se listene når di er fast montert på kabinettet siden jeg skal lakke hele kabinettet svart.

 

Bilder av selve "planleggingen"

 

scan100028yb.th.jpg

 

scan100031ll.th.jpg

 

scan100048yf.th.jpg

 

 

Updates kommer sannsynligvis neste dag vi får se hva faren min har tid til :p

men jaja hva synes dere til nå? ^^

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fordi snekkern sitt virket bra til både vannkjøling/style/skjuling av evt kabler.

 

EDIT: Designet til snekkern virket også veldig nice.

en extra grunn til at jeg velger snekkern sitt design er at fantasien min ligger på circa 0 :):no:

 

edit: hadde dissen ^^

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar

Ah, det var bare det at det var en som lagde en kopi for en stund sia, av det jeg så, så ble det ikke så godt motatt heller. Forsøk å drodle litt og se hva du får til. Kanskje alle hjørnene skulle vært avrunda? Det ville blitt stilig. Noen stilige håndtak på toppen? Det finnes mange, mange småting du kan gjøre med designet som får kabinettet til å bli mer unikt :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

de nederste bildene funker ikke, og hvorfor ikke legge den i worklogs?

Ellers, snekkern sitt er utrolig nice, ditt blir sikkert bra det og, men lag noe ekstra/ta bort noe så det ikke blir helt likt som det, det er ikkeno kult å ha en kopi av et annet kabinett (selvlagd), syns jeg :)

 

Lykke til vertfall.

 

Øyvind

Lenke til kommentar

det er jo akkurat det jeg gjør ;P har prøvd og forklare det i 4 poster nå men men ;)

Jeg lover deg det blir unikt. Langt i fra Snekkern.

Har bare stjålet noen idder fra snekkern sjønner du ;);)

 

EDIT: føler mitt kabinett kommer til og ha en litt større "jalla" faktor enn Snekkern sitt men i sammen slengen skal det være ryddig og se kult ut.

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar

Pent arbeid. Håper du lærer litt skillz av faren din da ;)

 

Det med å kopiere arbeid ser jeg lite problem med så lenge du kreditere "forfatteren". Er vel litt av poenge med worklogs også at folk blir inspirert til å lage lignede selv. Er jo faktisk en ære at fokl vil kopiere arbeide man har gjort. Seff så kan man justere ting etter egne behov.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

nja som sagt igjen min fantasi ligger på nivået null har prøvd og finne på noen nye design men blir ikke helt min ting, jeg liker ting rene og svarte ;). men husk mitt design blir mye mer "jalla" det eneste jeg så og si har nasket fra snekkern er den buen i toppen ikke noe mer ;)

 

update kommer senere i kveld btw skal jobbe mer med listene :p

skal btw sette en liten plexi plate på selve "baksiden" av kabinettet selve høyre del og gravere inn "Ølberg" eller TrMn vi får se :p hva folket ville hatt. Grunn til TrMn er en jalla forkortelse av selve navnet mitt Tor Martin Ølberg :p note etternavnet mitt Ølberg ;)

 

men jaja får håpe det blir bra ;)

 

Hvis dere har noen ideer så vær så snill og si dem så skal jeg se hva jeg kan gjøre ;)

Lenke til kommentar

Hehe, la nå broderen få være litt i fred da. Det blir ikke total rippoff fra snekker'n så lenge jeg er med på tingene veit dere :p

 

Han har jo forøvrig kommt opp med noen geniale ideer for samling av ledninger til hardisker osv. Så jeg anbefaler dere og følge med og se hva som skjer i steden for å dømme hele prosjektet som en rippoff med engang. Det er klart den buede finneren i front ligner, men det er vel fortsatt mye som kan være forskjellig.

Lenke til kommentar

Skal få til noen litt bedre tegninger over hvor ledningene skal være skjult og hvor di skal "ploppe" opp.

 

Tenkte og legge en ekstra plate over selve hovedkort brettet for og legge alle kabler og styr inni der. Det skal gå hull for strømforsynings kabler og sont, sannsynligvis må jeg modde psuen med litt lengre kabler siden det skal nok gå sirka en meter :p

 

*gårogtegnerkabinett^^*

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...