kpolberg Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Plukket du blokka i frahverandre og holdet plexien opp mot lyset?Når ble settet kjøpt\montert? 5390889[/snapback] Settet ble vel kjøpt jul i fjord, og montert så fort jeg gadd tenker jeg, broderen(tmolberg for de som ikke forstod det), er vel en av de mest tankeløse personer jeg vet om(14år for de som lurte ) så at det meste av hardware har fått gjennomgått er vel en liten underdrivelse. Ellers er det eneste jeg har bytta ut fra det orginale settet er selve kjøle væsken som begynnte å bli veldig blå og hadde noe som lignet på alger i seg, ikke vet jeg helt hva det var, men bytta det ut med hjemme mekk(batterivann og kjølevæske fra essoen). Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Hyggelig det da Oysfaerg, men uansett unnskyld hvis det virket vondt ment mente at han kanskje var uheldig med monteringen men jaja virker som det er bare jeg som har en uber skills bror som fikser alt men riktignok kan jeg ha vært heldig og fått det ene av 10000 som funker Tor M EDIT: får bare håpe at det ikke lekker som en sil når jeg skal koble det på den nye hardwaren min laptopen som jeg sitte på nå suger like hardt som den alltid har P4 2.0ghz med radeon 9000 moblity suger hardt 20 fps i cs, off Endret 5. januar 2006 av tmolberg Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 men riktignok kan jeg ha vært heldig og fått det ene av 10000 som funker Tor M 5390935[/snapback] Tipper vi sier en av 10 000 brødre som fungerer Og til deg oysfaerg, ja det blir vel whoopass som i gode gamle whoop som st.olav ass tider Lenke til kommentar
hanekam Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Vi kikket litt på denne saken her nå, tror Thor hadde misforstått litt. Han hadde ikke sett at TT-settet var kjøpt hos oss, da salgshistorikken på kunden lå hos Netshop Oslo (og det er en annen klient hos oss). Så lenge settet er kjøpt hos oss vil vi selvsagt være behjelpelige med å løse problemene, så sant alt er montert som det skal gjøres. Simvik får en mail med fremgangsmåte om litt, så løser det seg nok etter hvert. Mvh Svenn Aage, Netshop 5387784[/snapback] tusen takk, er vel alt jeg kan si, venter spent på mailen jeg nå. takker for at dere viser interesse for denne saken, her på forumet. takker Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Kan ikke annet enn å si jeg synes det er stort av Netshop om de hjelper til med en løsning her. De har nemlig ikke noe erstatningsplikt eller ansvar for å dekke annet enn eventuelle feil på de komponentene de selv har solgt, og all grunn til takknemlighet fra trådstarter for en slik oppmerksomhet. Det er liten tvil om at vi forbrukere har stor makt, og mindre blir den ikke for PC entusiaster ved å bruke HW.no som et slags TV2 hjelper deg, til og med før saken blir en sak, og kanskje fremdeles kunne ha blitt ordnet uten å henge noen ut. En stor forskjell er imidlertid at TV2 har en redaksjon som siler ut useriøse henvendelser, mens her er det den almenne oppfatning basert på trådstarters høyst subjektive og kanskje ikke alltid like oppriktige informasjoner som "ruler".... Mulig dette blir litt OT, men jeg er redd vi er i ferd med å undergrave respekten for våre rettigheter om vi ikke samtidig tar oss selv litt i nakken og innrømmer at vi tross alt har litt ansvar selv også... 'Kjøfte meg hagle og skaut mei sjøl i foten... F.... ta Winchester... Erstatning...!" Igjen, all honnør til Netshop for å være imøtekommende utover hva de egentlig behøver.... Men igjen, vi kan jo alltids ta rotta på dem.... Og andre også.... Men ta ansvar om 3-4 år når ingen lenger gidder å selge oss det vi vil ha, gjør vi det? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Kan ikke annet enn å si jeg synes det er stort av Netshop om de hjelper til med en løsning her. De har nemlig ikke noe erstatningsplikt eller ansvar for å dekke annet enn eventuelle feil på de komponentene de selv har solgt, og all grunn til takknemlighet fra trådstarter for en slik oppmerksomhet. Det er liten tvil om at vi forbrukere har stor makt, og mindre blir den ikke for PC entusiaster ved å bruke HW.no som et slags TV2 hjelper deg, til og med før saken blir en sak, og kanskje fremdeles kunne ha blitt ordnet uten å henge noen ut. En stor forskjell er imidlertid at TV2 har en redaksjon som siler ut useriøse henvendelser, mens her er det den almenne oppfatning basert på trådstarters høyst subjektive og kanskje ikke alltid like oppriktige informasjoner som "ruler".... Mulig dette blir litt OT, men jeg er redd vi er i ferd med å undergrave respekten for våre rettigheter om vi ikke samtidig tar oss selv litt i nakken og innrømmer at vi tross alt har litt ansvar selv også... 'Kjøfte meg hagle og skaut mei sjøl i foten... F.... ta Winchester... Erstatning...!" Igjen, all honnør til Netshop for å være imøtekommende utover hva de egentlig behøver.... Men igjen, vi kan jo alltids ta rotta på dem.... Og andre også.... Men ta ansvar om 3-4 år når ingen lenger gidder å selge oss det vi vil ha, gjør vi det? 5395322[/snapback] Hvor har du fra at Netshop ikke har erstatningsansvar ovenfor kunde? Enkelt og greit; lovdata.no. Kom tilbake med et utdrag fra forbrukerkjøpsloven som støtter utsagnet ditt (og faktisk ikke blir overstyrt av en annen paragraf). Takk! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Det var da voldsomt?? Kunne ha gitt deg et et eks. av våre egne salgsbetingelser hvor vi fraskriver oss ansvar utover erstatning utover fabrikasjonsfeil på egne produkter.... Men du har rett, og tilbake til rettigheter uten ansvar.... Finnes sikkert noe som overstyrer, og siden du er forbruker er det opp til alle andre å bevise at du tar feil, ikke sant? Ellers hadde det vært greit om du leste igjennom hva jeg faktisk skrev! Sier ikke at selger er uten ansvar, bare at selv kjøperen bør være i det minste litt oppegående og ta litt ansvar selv også... Selger har salgsbetingelser, kjøper har rettigheter, dog uten å være ansvarsløs... Om man på eget initiativ kjøper utstyr med vann i og putter det innimellom elektronisk utstyr innebærer det en risiko. Enhver med litt omløp burde forstå det, og om ikke burde vedkommende ha skaffet seg verge.... Edit igjen: Og nettopp hva du sier illustrerer svært godt hva jeg mener.... Er jo snart ingen som behøver å ta ansvar selv fordi vi er så j..... godt kjent med våre rettigheter.... Dette er ikke "vår" skyld men mer et resultat av tiden vi lever i og et sosialdemokratisk styre som gjør alt de kan for å gi alle andre skylden for egne feil OK.... Muligens litt OT igjen.... Beklager det Endret 6. januar 2006 av trn100 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Det var da voldsomt?? Kunne ha gitt deg et et eks. av våre egne salgsbetingelser hvor vi fraskriver oss ansvar utover erstatning utover fabrikasjonsfeil på egne produkter.... Men du har rett, og tilbake til rettigheter uten ansvar.... Finnes sikkert noe som overstyrer, og siden du er forbruker er det opp til alle andre å bevise at du tar feil, ikke sant? Ellers hadde det vært greit om du leste igjennom hva jeg faktisk skrev! Sier ikke at selger er uten ansvar, bare at selv kjøperen bør være i det minste litt oppegående og ta litt ansvar selv også... Selger har salgsbetingelser, kjøper har rettigheter, dog uten å være ansvarsløs... Om man på eget initiativ kjøper utstyr med vann i og putter det innimellom elektronisk utstyr innebærer det en risiko. Enhver med litt omløp burde forstå det, og om ikke burde vedkommende ha skaffet seg verge.... Edit igjen: Og nettopp hva du sier illustrerer svært godt hva jeg mener.... Er jo snart ingen som behøver å ta ansvar selv fordi vi er så j..... godt kjent med våre rettigheter.... Dette er ikke "vår" skyld men mer et resultat av tiden vi lever i og et sosialdemokratisk styre som gjør alt de kan for å gi alle andre skylden for egne feil OK.... Muligens litt OT igjen.... Beklager det 5395676[/snapback] Som viser sier i amobil delen. Man kan skrive stort sett hva man vil i betingelser o.l., men det fritar ikke fra forbrukerkjøpsloven. Den er ufravikelig. (hvilket betyr at dersom dere har betingelser som gir dårligere vilkår, så bryter dere norsk lov) om du missliker loven, så får det være din sak. Erstatningsplikt er man dersom varen en har solgt påfører andre ting skade så lenge kunden ikke er å laste for det. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Er på ingen måte uenig i det Christian, og uansett hva jeg måtte mene er det forbrukerene som bestemmer.... Nå selger ikke jeg data utstyr til forbrukere.... Faktisk ikke data utstyr i det hele tatt, og det er jeg på en måte glad for.... Jeg misliker heller ikke loven om forbrukerrettigheter.... Tvert om setter jeg stor pris på den.... På samme måte som jeg setter pris på angrefristloven.... Det jeg misliker er misbruk av begge.... Dette var en OT melding fra min side, og jeg mistenker ikke trådstarter på noen måte for annet enn å være fortvilet over et uhell som kan koste han masse arbeid og ikke minst penger... Kan også godt være du har rett mtp forbrukerkjøpsloven.... Vi selger til bedriftskunder, og der er det andre regler som gjelder... Som nevnt har vi noe som heter "salgsbetingelser" som profesjonelle kjøpere kan velge enten å forholde seg til eller ta konsekvensene av.... Vanlige forbrukere er ikke underlagt slike betingelser.... Tvert om har de en uomtvistelig rett til å ikke tenke i det hele tatt, i allefall her hjemme.... Jeg spør bare om hvor rett disse rettighetene er når vi også fra andre tråder her vet at disse rettighetene misbrukes for hva de er verdt... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) (...)Men du har rett, og tilbake til rettigheter uten ansvar.... Finnes sikkert noe som overstyrer, og siden du er forbruker er det opp til alle andre å bevise at du tar feil, ikke sant? Ellers hadde det vært greit om du leste igjennom hva jeg faktisk skrev! (...) Om man på eget initiativ kjøper utstyr med vann i og putter det innimellom elektronisk utstyr innebærer det en risiko. Enhver med litt omløp burde forstå det, og om ikke burde vedkommende ha skaffet seg verge.... Edit igjen: Og nettopp hva du sier illustrerer svært godt hva jeg mener.... Er jo snart ingen som behøver å ta ansvar selv fordi vi er så j..... godt kjent med våre rettigheter.... Dette er ikke "vår" skyld men mer et resultat av tiden vi lever i og et sosialdemokratisk styre som gjør alt de kan for å gi alle andre skylden for egne feil OK.... Muligens litt OT igjen.... Beklager det 5395676[/snapback] Er på ingen måte uenig i det Christian, og uansett hva jeg måtte mene er det forbrukerene som bestemmer.... Nå selger ikke jeg data utstyr til forbrukere.... Faktisk ikke data utstyr i det hele tatt, og det er jeg på en måte glad for.... (...) Kan også godt være du har rett mtp forbrukerkjøpsloven.... Vi selger til bedriftskunder, og der er det andre regler som gjelder... (...) 5396731[/snapback] Forkortet ut i fra et ønske om å ikke quote halve forumet. Det var utrolig mye unødvendig tekst her, og om du synes det var fælt (eller "voldsomt") at jeg ønsket begrunnelse for de hårreisende påstandene du kom med i det første innlegget så klarer jeg ikke å skjønne dette. (Igjen, for å få litt ryddighet i tråden, gå noen innlegg lengre opp for å lese dette). Det du faktisk skrev var: De (Netshop. - Tresprit anm.) har nemlig ikke noe erstatningsplikt eller ansvar for å dekke annet enn eventuelle feil på de komponentene de selv har solgt Tidligere i denne tråden hadde det da også vært gitt et lite utdrag fra forbrukerkjøpsloven og henvisninger til lovdata. I tillegg til det store antall lignende tråder på dette forumet (som det kan hende du har kommet over fra tid til annen) så synes jeg det er naturlig at noen med så lang fartstid på forumet, og som kanskje også handler varer over internett selv(?) kjenner til forbrukernes rettigheter. Derfor følte jeg at det ikke var vits i å motbevise dine påstander da det var mye enklere å få deg til å argumentere for disse. Når du da i din andre post etter min forrige post passer på å snike inn at den eneste kjennskapen du har til slike saker og kunders rettigheter er fra bedriftssalg/kjøp og ikke forbrukersalg/kjøp så blir det jo med en gang mye mer klart hva du sa i den første posten, som virket litt intelligensløst uten sammenhengen med det forholdet du har kjennskap til. Når alt det var sagt - det virker ikke som jeg er så mye flinkere til å si ting med få ord selv, men det jeg får vel bare skylde på litt for mye Cola en fredags kveld og satse på at det får passere. Angående trådstarter så har jeg inntrykk av at han/hun har fått svar på de spørsmålene vedkommende har stillt allerede, slik at det på nåværende tidspunkt egentlig er blitt mer en tråd for spesielt interreserte, men jeg kan jo selvsagt ta feil. ------------ I forhold til noen av de andre tingene du kommenterer vil jeg gjerne nevne at jeg ikke tror vi er på den delen av forumet som skal diskutere politikk. Problemet med de norske lovene er forøvrig (i mine øyne selvsagt) IKKE forbrukerkjøpsloven som skal beskytte kunder mot at bedrifter skal mer eller mindre rane kundene og vi unngår også dermed det amerikanske systemet med at alle saksøker alle, noe som igjen burde bli billigere for alle parter. Problemer får vi først når advokater får harddiskræsj og greier å få tolket en eller annen foreldet lov dithen at det er selgers ansvar å berge dine data. Hvis du ikke har vett til å kjøle harddisken din og kjøre RAID 1 (eller bedre), ta daglige backups og slå på S.M.A.R.T. (System Monitoring and Analyzes Reporting Tool) og i tillegg behandle datamaskinen med forsiktighet så kan du bare ha det så bra når disken takker for seg. Om så disken like vel skulle svikte pga. mekanisk defekt som årsak av produksjonsfeil så skal det ikke gå ut over alle andre kunder som plutselig må betale mye mer for harddiskene sine. Det er slike folk som lager problemer. Det er jo forøvrig de samme folkene som prøver å få folk dømt for å ha sett på sin egen DVD på en plattform det ikke fantes noen fritt tilgjengelige/kommersielt tilgjengelig avspillere/dekodere for med en lov som forbyr folk å åpne andres post. Vel, jeg antar at det var nok off-topic for i kveld... Endret 7. januar 2006 av Tresprit Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Om man på eget initiativ kjøper utstyr med vann i og putter det innimellom elektronisk utstyr innebærer det en risiko. Enhver med litt omløp burde forstå det, og om ikke burde vedkommende ha skaffet seg verge.... 5395676[/snapback] Om man på eget initiativ selger utstyr med vann som er ment for å puttes innimellom elektronisk utstyr innebærer det en risiko. Enhver med litt omløp burde forstå det, og om ikke burde vedkommende ha skaffes seg verge.... Endret 7. januar 2006 av krage83 Lenke til kommentar
hanekam Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 okey. tenkte jeg kansje kunne komme med en liten glad nyhet her da. fikk testa hw min å går kvled, og det eneste som bleødelagt var ram'en min, og selvsagt big-water settet. fryktet lenge at det meste av hw var ødelagt, men fik testet det i går kveld, over lykkelig nå. hehe. men har ikke sett noe av mailen fra netshop enda. men den kommer sikkert. all ære til netshop som tar sånne saker på alvor her på forumet. og til alle dere som hjelper til å lære meg noe nytt hver dag. takker Lenke til kommentar
hanekam Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 det er nå gått 5 dager siden netshop sa de skulle ta en titt på saken å sende meg en ny mail, burde jeg sende de en forespørsel om dette eller bare fortsette å vente i spenning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå