Gå til innhold

tt bigwater lakk som en sil, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

hipp hurra, da gikk pc'en min til hælvette. gikk ut døra i går, og da jeg kom hjem 3 timer senere stod pc'en på, og peip som faen. jeg skjønte ingen ting helt til jeg åpnet side døra på kabinettet. og så vann i bånn. cpu blokka mi i tt settet hadde begynt å lekke. hoved kortet cpu og ram ble ødelagt, fantastisk kjipt. alt var kjøpt på netshop. hva gjør jeg nå.. hadde et dfi lanparty nf4 sli-d, en amd 3200+ og 512 mb twinmos minne som alt gikk opp i røyk. har jeg rett til noen form for erstatning av netshop. siden produktet deres lakk som en sil etter 2 mdns bruk? hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke noe om hvor nytt alt dette var. Hvis du har fulgt monteringen helt til punkt og prikke etter bruksanvisningen så ser jeg ingen ting som om at du ikke skulle få noe i retur av dem.

 

Har du moddet selv så vet jeg rett og slett ikke. en ting som streifet meg, før du monterte vann kjølingen inn i maskinen din, tok du en "tørr-kjøring" altså kjørte alt utforbi PCen i 24timer før det ble montert inn?

 

Frankie

Lenke til kommentar

Synd at dette skjedde med deg. Det settet der er bare drit i min oppfattning. Flere kamerater har kjøpt det mens det var på tilbud, og _samtlige_ har fått lekasjer etter et par uker eller måneder, uten at de har rotet rundt i kabinettet i mellomtiden.

 

Utstyr med defekter som forårsaker skader på annet utstyr skal butikken være pliktige til å erstatte dersom det ikke har vært brukerfeil. Desverre så er det jo nesten umulig å bevise at du har gjort alt skikkelig. Heldigvis er det butikken som har denne bevisbyrden, men du bør være parat for en hardnakket fight med butikken dersom du framstiller krav. Jeg har ingen illusjoner om at de kommer til å gi etter uten videre i en slik situasjon.

 

Prøv å forklar situasjonen til dem på en voksen og ordentlig måte slik at du ikke framstår som en amatør som har lekt seg med vannkjøling for første gang. Det styrker nok sjansene dine framfor å legge seg på offansiven fra start av.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
utrolig kjipt da.. fungerer hardisken da? slik at du fortsatt har alle data..

 

netshop burde dekke dette ja!.

5385040[/snapback]

 

NetShop burde ikke dekke dette nei, de må legge ut så lenge, ja, men det er ThermalTake som må ta kostnaden her.

 

Jeg hadde selv 3 sett hvor 3 av 3 pumper tok kvelden, en av blokkene sprakk og niplene lakk som en sil!

Lenke til kommentar
utrolig kjipt da.. fungerer hardisken da? slik at du fortsatt har alle data..

 

netshop burde dekke dette ja!.

5385040[/snapback]

 

NetShop burde ikke dekke dette nei, de må legge ut så lenge, ja, men det er ThermalTake som må ta kostnaden her.

 

Jeg hadde selv 3 sett hvor 3 av 3 pumper tok kvelden, en av blokkene sprakk og niplene lakk som en sil!

5385072[/snapback]

 

Stemmer.

Men her er det netshop sin oppgave å rydde opp, kunden skal få erstattningen sin fra hvor han handlet mens netshop fra TT.

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT men jeg fyrer på siden det går på CPU blokk og slikt? Nå er jeg ikke særlig kjent med dette settet, men når dere snakker om sprekt blokk, så ser jeg for meg at blokka er deles laget av plexi eller noe slikt, stemmer dette? Isåfall, burde det ikke da være bedre med en blokk i kun metall utførelse slik at slike ting "ikke" skjer? Bare spm fra en som ikke har vannkjøling enda ;)

 

Frankie

Lenke til kommentar
Innrømme at vann og elektronikk atter en gang ikke passer sammen, kaste hele driten i søpla, og handle nytt..

5385760[/snapback]

 

Tull! Hold deg til skikkelig utstyr og monter utstyret på en skikkelig måte, så er det tilnærmet ingen risiko forbundet med vannkjøling. Selvfølgelig er sånne sett av ussel kvalitet som å kjøre med bremseklosser handlet på postorde fra hong-kong, men så får du som regel også det du betaler for. Buyer beware tross alt... Det gjelder ikke bare for vannkjøing.

 

Selv har jeg hatt og bygget for andre flere vannkjølte systemer enn jeg kan huske, uten at noen av disse har påført skader, eller lekket for den saks skyld...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Tull! Hold deg til skikkelig utstyr og monter utstyret på en skikkelig måte, så er det tilnærmet ingen risiko forbundet med vannkjøling. Selvfølgelig er sånne sett av ussel kvalitet som å kjøre med bremseklosser handlet på postorde fra hong-kong, men så får du som regel også det du betaler for. Buyer beware tross alt... Det gjelder ikke bare for vannkjøing.

 

Med overhengende fare for å ta tråden off-topic: Hva er galt med bremseklosser fra Hong-Kong (selv om de kom med post-ordre (hvilke andre måter kan du bestille bremseklosser til deg selv på - fra hong-kong?))? (vil også legge til at et fremragende industriland som England (*host*) ikke lengre har egen bilindustri. Siste britiskeide bilprodusent forsvant sommeren 2005 til Kina; da Shanghai Motors kjøpte opp MG Rover. England var jo forøvrig mesterhjernene bak kvalitetssikring, men de greide ikke å ta det i bruk selv før lenge etter at japanerne hadde gjort det)

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Tilbake til tråden: Det virker på meg som at det ikke er alle BigWater settene som ryker. Har selv ett som har stått i maskina mi og pumpet og gått siden mars 2005. Ingen lekkasjer, ingen pumpesvikt.

 

Men jeg blir jo så klart skeptisk når jeg leser om alle problemene som andre har hatt, men satser på at hvis det ikke har gått etter 9 måneder, så vil ikke vannet gå heller...(argh! tvangsdryghet!)

 

Men stigma: Må bare spørre: Mener du at siden man kjøper et billig vannkjølingssett så skal det ikke holde i mer enn to måneder? Selv om settet er billig SKAL det være tett. Det er det som er hele poenget. Selv om du kjøper en KIA så forventer du jo at den skal kjøre både fremover og bakover og akselere (både positivt og negativt) osv. osv. - OG det gjør den også...og gjerne mye lengre enn europeiske biler kan gjøre det samme uten problemer

-----

Til saken: som nevnt flere ganger så er det opp til selger å erstatte alle tap som du har lidd pga. et defekt produkt.

 

God natt ;)

Lenke til kommentar

Dette er kjedeligt, vet ikke hvorvidt Netshop kommer til å dekke hele, men det er best å ikke demontere noenting vil jeg tro, returnere maskina som den var når den lakk, på den måten kan Netshop se exactly hva som har skjedd.

 

Selv kjører jeg vannkjøling, custom deler og bruker epoxy lim på alt av nippler etc, samt silikonslanger, lekker ikke for alt i verden, kanskje dette er en ide til evt. nestegang? :)

Lenke til kommentar

prøvde å sende en mail til netshop i går kveld, venter spennende på svaret. jeg har dratt ut vannkjølinga fra pc'en, i fare får at det skulle renne mere vann fra blokka ned på andre komponenter. i pc'en. selv om pumpa ikke går når den er av, er det jo fortsatt vann i blokka som kan lekke ut. alle delene i pc'en er kjøpt hos netshop, men har satt det sammen selv. har god erfaring fra bygging av pc'er. men trudde liksom ikke at dette med tt bw skulle skje meg da. filler'n, det skulle jeg aldri ha troddd, tror ikke diskene er blitt ødelagt, pga oppsettet inni kabinettet i lian li pcv 1100b.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...