EVH Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Hei. Min Opel Astra 1991 modell har en radio som heter "Delco Electronics CDR 500". Etter at batteriet gikk for drøyt en uke siden, har ikke cdspilleren funka. Jeg har søkt Mye rundt på nettet nå, og funnet ut at jeg trenger en slags kode for å reaktivere den.. Det er endel som har samme problem rundt på nettet, men få som får svar, men noen.. Det ser ut som enkelte folk som finner svar har fått tak i en "decoder" eller en person som har det. Der kan man sette inn serialkoden på radioen, og få pinkoden tilegna den modellen fra det programmet. Er det noen som har dette programmet?! Eller noen som Aner hva jeg snakker om? Er så kjipt å måtte stikke innom forhandler og betale penger og sånn for det når det egentlig burde være bare å skrive inn en kode. Siste siden jeg fant: (her koster det 15 pund for å få vite koden. En sånn som denne, bare i gratisverson er det jeg egentlig leter etter) http://www.radio-code.co.uk/?ma=code Takk for hjelp.. Edit: retta på link Endret 4. januar 2006 av Edmanzor Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Vel, som jeg har forstått må man trykke inn noen knapper for å få frem en kode, denne koden skal igjen fortelle hvilken kode som skal tastes inn. Noen som dem på Opel burde ha. At dem skal ha penger for å gi deg denne koden syntes jeg virker rart. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Slik får du muligens fra den første koden: In order to properly restore your radio to operation you must first obtain the scrambled back-up code from the radio. 1. Turn ignition on and radio power on. 2. Press and hold presets 2 and 3 for about 6 seconds until the first 3 digits of the display code are displayed. Write the numbers down. 3. Press the AM/FM button, and the second 3 digits of the scrambled code are displayed. Write these numbers down. If the numbers do not change when pressing the AM/FM buttons, then your second three numbers are the same as the first three. Vet ikke om det funker da... Lenke til kommentar
EVH Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Tusen takk for at du prøver.. Men det funket ikke Får vel stikke innom en forhandler imorra.. Lenke til kommentar
vinylman Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 De fleste forhandlere registrerer radiokode og nøkkelkode i sine datasystemer. Opel forhandlere gjør også det. Kontakt leverandøren der bilen ble kjøpt, de burde ha dataene for din bil. Du burde få koden gratis! Ellers er min erfaring med Opel er at de har altfor dårlige rutiner for lagring av data, eller inkonsistente rutiner fra forhandler til forhandler. Unnskyldningen fra Chrico Bil AS når de ikke kunne finne koden i sine systemer var at de hadde byttet datasystemer tre ganger siden 1996 og at data'ene derfor var slettet. Thrane Steen på Skøyen var overrasket over dette, da de ikke hadde hatt problemer med sine datasystemer. Men ville jeg betale, kunne jeg få koden, litt merkelig siden det var verkstedet som gjorde anlegget strømløst og forårsaket at spilleren gikk over i SAFE-mode! Chrico Bil har så langt nektet å fremskaffe kode gratis. De krever 250.- for å få radioen i drift igjen. Dårlig service kaller jeg det og mitt våpen er å aldri mer kjøpe bil hos Chrico Bil. De sparer 250.- her og taper titusner der :-) Sett fra et forbruker perspektiv burde bilselger være forpliktet til å lagre slike data, da kunden selv ikke kan velge bort slike systemer. vinylman Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvis det var de som var skyld i at spilleren gikk i safe mode, skal de fikse det gratis. Lenke til kommentar
icer Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Spilleren går over i Safe mode når batteriet blir koblet fra, men om verkstedet bare skiftet batteriet og ikke var skyld i at det ble ødelagt så har de vel ikke noe ansvar for å låse opp spilleren, man kan jo ikke sjekke hele bilen for ting som kan "gå i stå" når man bare får beskjed om å skifte batteriet, men hadde han som utførte arbeidet vert "dreven" hadde han nok visst dette... Men forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for verkstedet å utføre denne lille tjenesten gratis når du allerede har fått utført en jobb hos dem Har en Opel Vectra B der jeg har samme spilleren... OT; hva er sammenhengen mellom Vauxhall og Opel (ihvertfall Vectra), når jeg søker etter noe så kommer ofte Vauxhall inn i bildet... Endret 6. juli 2006 av icer Lenke til kommentar
Defus Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 opel kalles vauxhall i england Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Aha! Hvorfor det? 6451882[/snapback] Er jaggu ikke godt å si, engelskmenn er sære. Lenke til kommentar
Komponisten Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Vet ikke om dette har løst seg, men jeg fant løsningen på en engelsk side: Ignition car ONRadio OFFPress and still pressed ASTurn ON unit (with AS pressed)Only remove finger from AS when appear "10 ----"Input code with 1,2,3,4Confirm with AS (3/4 sec) Deretter kan bilens kode tastes inn. Avslutt med AS. Funket på min bil. (Astra 97) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå