SilentBob Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Satte nettopp inn en 3,5 tommers diskettstasjon da jeg ikke kan innstalere drivere til et Sata kontrollkort fra cd. Da jeg startet opp windows etter at jeg plugget inn diskettstasjonen kom den vanlige "Ny programmvare funnet" og 3,5tommers diskettstasjon dukket opp i Min Datamaskin. Problemet er bare at jeg ikke får noen disketter til å fungere. Når jeg setter inn en diskett så får jeg bare "Sett inn en diskett i stasjon A:". Ufatterlig irriterende da jeg har to 300 GB Sata disker som jeg ikke får brukt før jeg får innstalert kontrollkortet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Sjekk kabelen til diskettstasjonen. Har du mulighet, så prøv en annen diskettstasjon. Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Kablen sitter som den skal, og jeg har også en annen diskettsatsjon som jeg har samme problemet på... Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det må vel være mulig å finne driverne til kontrollerkortet på hjemmesiden til produsenten, eller eventuelt en annen plass på nettet? Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Ja ok skal prøve det, men er det da mulig å innstalere driverne fra CD under innstalasjonen av Win XP? Mener å ha hørtat dette bare kan gjøres fra A:, altså diskettstasjon, men det er mulig at jeg tar feil. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Selv om kabelen sitter, så er det godt mulig at den er ødelagt slik at disketter ikke blir registrert. Selv gikk jeg lei av hele diskettspetakkelet og slipstreamet driverne inn på winxp cden. Om du får diskettstasjonen til å fungere er det selvsagt det enkleste, men det er en god løsning om ingenting annet virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå