Gå til innhold

Spørsmål mht å skjære i kabinettet

Anbefalte innlegg

Heisann allesammen!

Jeg har et ACRyan Acrylic kabinett. Dette synes jeg trenger litt belysning så jeg har tenkt å bestille katoder til det. Eneste problemet er at da må jeg skjære hull i det for å få av/på-bryteren tilgjengelig. Så... Hvis jeg bruker et helt vanlig bor, funker det da? ...Eller vil det bare sprekke?

Setter pris på svar :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Og bore med et vanlig bor i plexi, for det første så skal du ha grise flaks hvis du ungår sprekker/stygge hull kanter og spesielt hvis det er et nytt bor.

Gradene på et vanlig bor er ikke beregnet for plexi, et plexi bor har så og si 0 grader.

Etter å ha prøvd det mang en gang med fatale følger så snakket jeg med et plexi firma og de sa følgende.

Vi bruker Plexi point bor til å bore hull, Det går ann å bruke vanlige bor også men da må du butte boret. så det de ba meg å gjøre er å kjøre boret ned i en stein blokk for å butte boret og få vekk de skarpe gradene på boret, det funket kjempe greit, men som nevnt med lav hastighet og smør med enten vaselin eller med en annen form for fett.

Siden jeg jobber mye med plexi så avanserte jeg litt og gikk til innkjøp av noen såkalte plexi point drill bits, dette er bor som er kun beregnet for plexi, de oppgis i tommer på siden men kan også fåes i mm. hullene blir som glass , glatte og fine og bruker i tillegg litt vaselin så blir de som glaserte kanter. helt rått.

Dissen kan du få kjøpt hos Craftics De er ikke så dyre heller og er helt klart å anbefale hvis du jobber mye med plexi.

Edit: la til et ord

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

Hei!

Når jeg skal bore et stort hull i Plexi, borer jeg alltid med en liten bor først, deretter med den store boren.

Husk at til større en bor er, til lavere hastighet. Og til mindre bor, desto høyere hastighet.

Men det beste blir jo å bruke de spesialborene som DJ-Sonic snakker om :)

- Pain193.

Lenke til kommentar

Tusen takk :) Jeg prøver nok kanskje en liten blanding av det meste ;) ... Kanskje jeg skal prøve å teipe el-teip på, legge den oppå en treplanke og bruke metallbor? :hmm: jajja... Vi får se! ;)

Som sagt, tusen takk for tipsene! Hjelper meg veldig ^^

Og en melding til deg, Klikka_bZerk: Du EIER å mekke på ting! Sånn som det kabinettet, Black Pearl, Råfett! :cool: Du har roen! Jeg fikk ikke opp alle bildene så jeg vet ikke om den er helt ferdig, men hadde du giddet (hvis ikke) å legge ut bilder av det Endelige resultatet? :innocent: Gleder meg til å se det ^^

Peace and Love, brothas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...