Gå til innhold

Valgets kval mellom Samsung D600E og SE W550i


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny mobil, siden min Nokia 3220 har avgått med døden :(

Min mor har en SE K750i, som jeg har prøvd ut. Ble ganske imponert over lydkvaliteten på MP3, så MP3 avspilling vil jeg ha! Kamerafunksjonene er mindre interessant. Likte derimot ikke styrepinnen og tastene på K750i, ble sprø etter en liten stund.

 

Jeg har titta litt rundt da veit dere, og funnet 2 forskjellige jeg har lyst på! :dribble:

 

Enten Samsung SHG-D600E eller Sony Ericsson W550i.

 

Har prøvd en Samsung D500 som en kamerat av meg har, og det er en stilig telefon og har gode taster. D600E har såvidt jeg skjønner MP3 avspilling, uten at jeg har funnet noen tester som sier noe om kvalitet osv på det? Er D600E er god MP3 spiller? En annen ting med denne tlf: det står at den kan bruke TransFlash kort - hvordan type minnekort er dette og hva koster f.eks. ett 256 eller 512 kort?

 

SE W550i synes jeg virker veldig kul, og lekte kort med en i en butikk. Gode taster og langt bedre styrepinne enn K750i! Liker også vrifunksjonen på denne!

Eneste minus jeg kan se er at den ikke kan bruke minnekort, men den har såpass som 256 innebygd minne. Som sagt kamera er av mindre interesse, så minnet vil bli brukt til MP3 og kontakter/SMS/MMS. Skulle holde det kanskje?

 

 

Så, hvilken av disse 2 bør jeg kjøpe? Er totalt ubestemt for øyeblikket :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se it-avisens test over mp3 mobiler:

 

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=282187

 

Selv har jeg en K750i med et 512 mb minnekort og er svært fornøyd med denne. Handler litt om preferanser, men jeg ville tenkt meg nøye om før jeg gikk til innkjøp av en uten minnekort...256 mb fylles fort opp med musikk, selv angrer jeg på at jeg ikke kjøpte et 1024 mb minnekort, så...

 

D600E har støtte for A2DP, hvilket betyr at man kan overføre stereolyd via blåtann, kanskje ikke helt ueffent. :-)

Lenke til kommentar

er det ikke slik at w550 ikke kan skifte minnekort på ?

At man kan skifte minnekort er vertfall et must for meg.

 

Mitt valg hadde utten tvil falt på D600, den er mer elegant og virker ikke så rotete som w550-

 

min mening , men for all del w550 er sikkert en knall telefon.

Liker egentlig SE kontra samsung, siemens

Lenke til kommentar

Mitt valg endte på Samsung D600, mot all forventning. Trodde aldri jeg skulle kjøpe en samsung. Men foreløpig ser den veldig lovende ut. Jeg har transflash 256, men det finnes også i 512 som nevnt i en annen tråd. Det vil sikkert komme enda større kort ettersom de blir mer utbredt

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...