Gullars Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hei! Eg har i nokre månader lurt på om eg skal kjøpa vanleg mobil eller PDA-mobil, og valet har til slutt falt på det siste. Han må ha (mobiltelefon), wifi, mp3 og kamera og elles vera ein stødig sak. Kva gir mest for pengane? Er ikkje ute etter det desidert beste og dyraste som er på marknaden, men ein PDA som kan brukast til normale forhold (kalender, msn, ringing, litt tekstbehandling og rekneark, musikk og foto). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har ikke så mye erfaring med PDAer, men jeg veldig fornøyd med min Qtek 9100. Det uttrekkbare tastaturet er veldig bra å skrive på (sammenlignet med en mobil). Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Har du hatt han lenge? Følgjer det med noko ekstrautstyr? (etui, hands-free osv).... Går det berre an å skriva med tastaturet, eller følgjer det med penn óg? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Korleis er han til å spela av media (film og musikk)? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har ikke hatt den så veldig lenge. Det følger med et etui, handsfree (stereo) til samtaler og musikk, penn og lader. Minnekort må du stå for selv. Med rett programvare spiller den av alle mine DivX og Xvid filmer (dette støttes ikke direkte av medfølgende Windows Media Player). Men den spiller MP3 og wav-filer. Den har en 2.5 mm tilkobling (mot normalt 3.5 mm), men en overgang fra Clas Ohlson fikser det. Lydkvaliteten er ikke så bra som på min Archos AV400 (som er veldig bra) men er god nok til å høre på. Jeg har akkurat skaffet meg en Exchange-konto hos www.mysmartphone.no og dette anbefales på det sterkeste hvis du leser/får mye mail. Det skal nevnes at foreløpig har ikke den norske versjonen av Windows Mobile 5.0 direkte støtte for håndskrift, men dette vil bli ordnet i en oppdatering. Den har støtte for "on-screen keyboard" som du kan bruke med pennen. Jeg er også meget imponert over batterikapasiteten. Før brukte jeg en Siemens S65 og ved mitt normale bruk (forhold mellom SMS/ringing/standby) så varte den ca. 3 døgn på en opplading. På Qtek'en trykker jeg mye mer, bruker litt trådløst nett, bluetooth, synker epost, bruker edge til surfing, men allikevel varer batteriet lengre, i snitt ca. 4-5 dager. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Høyres ut som eg kjem til å gå for denne Kva nettlesar kan eg bruka? Går det an å synkronisera e-post mot Thunderbird? Er dette ein typisk ny (?) PDA som kjem til å synka veldig mykje i pris i løpet av kort tid? Kva kostar eit nytt og større minnekort? Er det standardtype, slik at det er lett å få tak i? Endret 5. januar 2006 av Gullars Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Er det nokon som har erfaringar med å kjøpa frå gsm.no (som forhandlar gjennom Chess)? Der ser eg at eg kan få denne telefonen til 4949,- Fungerer dette minnekortet? https://prisguiden.no/produkt/26817 Er det å anbefala? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Har nå fått tilbod om å kjøpa ein brukt Qtek 2020. Info: -Kjøpt i november 2004 -Alt følgjer med av kvitteringar, docking station, batteri, headset osv.. -1024 MB SD kort Er dette ein grei PDA? Korleis er han i forhold til 9100? Ser at han er ein del nyare, men når eg samanliknar dei ser det jo ut til at 9100 er betre? Kor mykje bør eg tilby? Endret 5. januar 2006 av Gullars Lenke til kommentar
Henore Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har nå fått tilbod om å kjøpa ein brukt Qtek 2020. Info: -Kjøpt i november 2004 -Alt følgjer med av kvitteringar, docking station, batteri, headset osv.. -1024 MB SD kort Er dette ein grei PDA? Korleis er han i forhold til 9100? Ser at han er ein del nyare, men når eg samanliknar dei ser det jo ut til at 9100 er betre? Kor mykje bør eg tilby? 5391002[/snapback] Jeg har hatt en Qtek 2020 en stund nå, og er veldig godt fornøyd med den. Hvis den er kjøpt i november 2004 vil jeg tippe prisen burde være mellom en 2000-2300.. At det er 1024 MB minnekort er et kraftig pluss, så etter min mening ville det ikke vært no dumt kjøp iallefall. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Det blei ikkje noko av kjøpet av 2020, så då er det igjen 9100 som er det aktuelle alternativet... Forstår eg rett når eg les at det berre er 64 MB lagringsplass på denne? I så tilfelle treng eg vel eit 1gb minnekort med det same. er det noko anna eg bør få med meg? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Spørsmåla var vel ikkje direkte retta mot deg... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Siden KaLiS_ ikke har forstått poenget med et forum, skal jeg svare... Forstår eg rett når eg les at det berre er 64 MB lagringsplass på denne? I så tilfelle treng eg vel eit 1gb minnekort med det same.5394794[/snapback] I teorien er det 128 MB, men mye blir brukt av Windows Mobile 5.0 og programmer som følger med (Word, Excel, etc). Jeg hadde ca. 50 MB ledig, så det er ikke direkte på mobilen du lagrer MP3er og video for å si det sånn. Du trenger så avgjort et minnekort. Jeg har foreløpig kun et 256 MB (venter enda litt på 2 GB-kortene) og det holder foreløpig for meg som har en annen MP3-og-video-spiller. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Takk for svaret Har bestilt 9100 nå (er på veg i posten). Får evt bestilla eit minnekort seinare. Ser behovet an Takk for hjelpa, moskus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå