Gå til innhold

Nettleseren kutter ut etter 15 min. Hva er galt?

Jørnan

Anbefalte innlegg

Når jeg sitter på internett i over 15 minutter kutter den ut som om det bare ikke var internett mer. Det skjer i både IE og Opera. Jeg har forsøkt med både nettverksledning og trådløst. Hvis jeg restarter PCen fungerer det i 15 min igjen, men så skjer akkurat det samme. En annen PC koblet til det samme nettverket har ikke problemer i det hele tatt. Hva kan være galt? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kutter den alle signaler eller bare internett.

Får du noen feilmeldinger?

Hvilken maskinvare?

Hvordan er nettet satt opp?

Dersom du sitter på et større nett, bør du sjekke om noen har satt opp en ny dhcp slik at du får ip fra denne (folk som leker med windows xp kan finne på å gjøre denne feilen. Det finnes også rutere som setter opp sin egen dhcp selv om det allerede er en på nettverket)

kjør " ipoconifg /all " fra kommandolinja, og skriv ned informasjon om ip, nettmaske, DHCP og gateway.

Dersom disse har endret seg og linja "Dhcp Enabled" fremdeles viser Yes, er det bare å hente frem balltreet og legge ut på jakt.

(hadde dette problemet på studenthjemmet jeg bor på. De fleste merka ingen ting, men noen få "mista" nettet stadig vekk)

Du kan også prøve å oppdatere drivererne, men siden du har prøvd både trådløst og kablet, tviler jeg på at dette hjelper deg.

Men som jeg sa: litt mer info om maskinene du bruker, samt hvordan nettverket ditt ser ut ville være fint.

Lenke til kommentar

Nettverket er bare et enkelt hjemmenettverk med en trådløs billig router. Jeg vet ikke helt hva som lutter ut egentlig. Åpner jeg IE kommer "Finner ikke siden" opp, og i Opera kommer det samme opp. Men jeg kan spille CS online og laste nede fra LimeWire utenproblemer. Det står også at nettverket er koblet til :)

Lenke til kommentar

Det høres ut som at du har et dns problem.

Du sier ikke noe om os, men går ut fra at det er windows XP du bruker.

Velg kontrollpanel - administrative verktøy -hedelseslogg (eller liknende. Heter event viewer på engelsk). Der velger du kategorien system og ser etter feilmeldinger som omhandler DNS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...