Gå til innhold

LO til kamp mot Frp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror politikerene/partiene har skutt seg selv i leggen her. Istedenfor å gjøre velgeren mer interessert i partiets politikk, gjør de bare velgeren mer usikker. I en valgdebatt er det mer personangrep mot andre partiers partiledere enn politisk debatt.

Partiene burde altså bli klarere om hva de egentlig står for, og hvilken politikk de ønsker å føre.

 

Og det Blacki sier stemmer, det må vere enklere for velgerene å velge. Men har ingen god idè om hvordan. Vet om flere som ikke rakk å stemme fordi valglokalet stengte klokka seks.

 

Jeg mener altså at obligatorisk stemmeplikt ikke bør innføres. Og at man ikke skal klage over velgerene ved lav valgoppmøte.

 

Moderator edit: Denne posten er flyttet over fra annen tråd

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke noe om dette LO-angrepet som diskuteres i denne tråden, men at grupper med felles interesser samarbeider om å nå interessene sine, har jeg ikke noe i mot.

 

Hvorfor skulle jeg det?  :ermm:

5390739[/snapback]

Med en slik holdning, så aksepterer du også korrupsjon? Det er jo ikke annet enn grupper med felles interesser som samarbeider. Hvem bryr seg om ting gjøres på riktig, etisk og demokratisk, måte eller ikke?

Lenke til kommentar
Når det så gjelder LO/AP har de i alle år samarbeidet, akkurat som Høyre og NHO har gjordt og det er helt greit, men kampanjer som prøver å fremme at noen er dume er jeg iot uansett hvem som fremfører dem, akkurat som jeg var/er imot at Høyre hemmeligholdt hvor stor støtte dem fikk fra NHO i mange mange år  :ermm:

 

Jeg syns det er feil å sammenligne Høyre og NHO kontra AP og LO. Etter slik jeg har forstått så har det kun vært NHO som har sponset Høyre med penger, mens LO-lederen sitter i styret til AP og støtte økonomisk. Correct me if im wrong.

5388054[/snapback]

Feil eller ikke, viktigere er det at det er en avsporing av debatten fra temaet. Om NHO var fandens egen organisasjon, så unnskykder ikke det LO's måte å opptre på.

5388654[/snapback]

 

Og det snakker dere to om , Hvor mange ganger har ikke dere enten dratt inn ting for å sammenligne med :cry:

Men skjønner jo godt at dere mente det ble en avsporing når det viste seg at Høyre også har et tett samarbeide med bedriftsorganisasjoner der det i tillegg var hemmelig hvor mye penger de mottok :innocent:

Og som du sikkert ser så skriver jeg jo at jeg er imot slike ting, men alikevel klarer dere å få det til at jeg forsvarer dette :!:

Ja ja dere er ikke sanne :tease:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke noe om dette LO-angrepet som diskuteres i denne tråden, men at grupper med felles interesser samarbeider om å nå interessene sine, har jeg ikke noe i mot.

 

Hvorfor skulle jeg det?  :ermm:

5390739[/snapback]

Med en slik holdning, så aksepterer du også korrupsjon? Det er jo ikke annet enn grupper med felles interesser som samarbeider. Hvem bryr seg om ting gjøres på riktig, etisk og demokratisk, måte eller ikke?

5390851[/snapback]

 

Så da mener du at alle slike samarbeider er korrupte da?

LO og AP har alltid vært åpne om at de samarbeidet og hvor mye penger AP fikk, vi kan ikke si det samme om Høyre og NHO, selv om du mener det er en avsporing av debatten. Jeg mener det er en høyst relevant sammenligning :ermm:

Lenke til kommentar

Tilbake til topic nå, ikke diskuter hva som er topic eller ikke (om man mener noe er off topic så rapporter fremfor å poste det i tråden. Det er off topic og fører bare til det vi ser her, en off topic diskusjon om hva som er topic ;)

 

Om det blir veldig mye diskusjon rundt Høyre/NHO forholdet så kan jeg godt splitte det ut i en tråd, slikt er (ihvertfall for denne leser) interessant lesing.

 

Bare husk hovedproblemstillingen her :)

Lenke til kommentar

JBlack skrev i første post:

 

Taktikken til LO er den enkle. Myten om at Frp'ere er dumme skal spres. Folk skal opplyses om at de som stemmer Frp gjør det av egoisme, fordi de vil betale mindre skatt og ha billigere sprit.

 

Jeg vet ikke hvor du har det fra at LO har sagt at noen er dumme, men siden du ikke har linket til noe vil jeg iallefall legge inn en her.

 

LO til kamp mot Frp  LO stiller seg bak Arbeiderpartiets kamp mot Fremskrittspartiet, og bevilger rundt 1 million kroner for å holde den politiske debatten fra valgkampen i gang.    - Vi ønsker å bremse oppslutningen om fagforeningsfiendtlige partier. Derfor kommer vi til å bruke mer ressurser framover til å vise hvor Frp står i ulike saker. LOs medlemmer skal få informasjon om at Frp alltid har vært motstander av avtalefestet pensjon, at de ønsker å svekke arbeidsmiljøloven og at de er imot den nye tjenestepensjonsloven, sier stedfortredende informasjonssjef i LO, Øyvind T. Hansen, til Dagsavisen.    Valgdagsmålingen fra stortingsvalget i høst viste at 18 prosent av LOs medlemmer ga sin stemme til nettopp Frp.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1190414.ece

 

Dette er iallefall ren fakta og ser ikke at de sier at noen er dumme :hmm:

 

LO støtter Arbeiderpartiets kamp mot Fremskrittspartiet med en million kroner.        – Vi ønsker å bremse oppslutningen om fagforeningsfiendtlige partier. Derfor kommer vi til å bruke mer ressurser framover til å vise hvor Frp står i ulike saker. LOs medlemmer skal få informasjon om at Frp alltid har vært motstander av avtalefestet pensjon, at de ønsker å svekke arbeidsmiljøloven og at de er imot den nye tjenestepensjonsloven, sier stedfortredende informasjonssjef i LO, Øyvind T. Hansen, til Dagsavisen.    Valgdagsmålingen fra stortingsvalget i høst viste at 18 prosent av LOs medlemmer ga sin stemme til nettopp Frp. (©NTB)

 

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article687020.ece

 

Heller ikke her kan jeg se det :hmm:

 

Så det hadde vært greit om du viste til de utsagn du baserer diskusjonen på, eller er det bare noe du selv har konkludert med :innocent::innocent:

 

 

Dette er ikke et budskap som skal henvende seg til de som stemte Frp. Man får ikke folk til å endre parti ved å fortelle dem at de er dumme. Spesielt ikke når mange Frp'ere faktisk har et mye bedre fundamentert grunnlag for å stemme. Budskapet henvender seg til alle andre enn Frp'ere, slik at de skal snakke om hvor dumme Frp'ere er, og legge et sosialt press på de som er så frimodige at de ytrer støtte til Frp. Åpne Frp'ere skal stemples som dumme, slik at ingen gidder å lytte til hva de faktisk har å si.

 

Nok en gang. HVOR står dette?? Er dette også bare dine enge tanker/meninger?

Isåfall bør du poengtere det å ikke fremstille det som fakta :cry:

 

Når det så gjelder hva LO prøver å advare mot så har dere noen få eksempler her:

 

Frp vil fjerne AFP-ordningen    - Vi synes ikke ordningen med avtalefestet pensjon er en ordning som bør fortsette, verken for "slitne lærere" eller andre yrkesgrupper, sier FrP's stortingsrepresentant Per Sandberg.

 

Dette vil Frp - vil du?  I Frp-land skal du selv - og bare du - forhandle med sjefen din om  ansettelsesvilkår, lønn og overtid. Blir du syk, får du ikke sykepenger de to første dagene, deretter bare 80 prosent. Mister du jobben, mister du trygden, hvis du nekter å dra til Svalbard.

 

Med FrP på vippen vil mange arbeidstakere tape 40 000 overtidskroner i snitt pr. år.  Det bekreftet FrPs stortingskandidater i Akershus på et nettmøte i Romerikes Blad i dag
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Og det snakker dere to  om , Hvor mange ganger har ikke dere enten dratt inn ting for å sammenligne med  :cry:

5391147[/snapback]

Ting må være releavnte. I dette tilfellet er det ikke relevant.

 

Men skjønner jo godt at dere mente det ble en avsporing når det viste seg at Høyre også har et tett samarbeide med bedriftsorganisasjoner der det i tillegg var hemmelig hvor mye penger de mottok  :innocent:

5391147[/snapback]

At Høyre og NHO har et samarbeid er ikke noe "som viste seg". Det er velkjent, og ikke relevant for tråden. Av flere grunner:

 

- LO og AP er temaet

- Temaet er ikke bare samarbeid, men måten man går ut med Frp på

- Samarbeidet H og NHO er av en annen karakter

 

Og som du sikkert ser så skriver jeg jo at jeg er imot slike ting, men alikevel klarer dere å få det til at jeg forsvarer dette  :!:

Ja ja dere er ikke sanne  :tease:

5391122[/snapback]

Nå innbillier du deg ting igjen. :thumbdown:

 

Nå vet jeg ikke noe om dette LO-angrepet som diskuteres i denne tråden, men at grupper med felles interesser samarbeider om å nå interessene sine, har jeg ikke noe i mot.

 

Hvorfor skulle jeg det?  :ermm:

5390739[/snapback]

Med en slik holdning, så aksepterer du også korrupsjon? Det er jo ikke annet enn grupper med felles interesser som samarbeider. Hvem bryr seg om ting gjøres på riktig, etisk og demokratisk, måte eller ikke?

5390851[/snapback]

 

Så da mener du at alle slike samarbeider er korrupte da?

5391147[/snapback]

Nei. Det mener jeg selvsagt ikke. Hvor tar du det fra?

 

Det jeg mener er at man må ha visse prinsipper for hvordan samarbeid foregår, hvilket er temaet her.

 

LO og AP har alltid vært åpne om at de samarbeidet og hvor mye penger AP fikk, vi kan ikke si det samme om Høyre og NHO, selv om du mener det er en avsporing av debatten. Jeg mener det er en høyst relevant sammenligning  :ermm:

5391147[/snapback]

Kan du utdype hvorfor det er relevant for temaet som tråden handler om? Som sagt, om NHO var djevelens egen organisasjon, så endrer det ikke på hva AP og LO driver med. Og det er hva AP og LO driver med som er temaet.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke noe om dette LO-angrepet som diskuteres i denne tråden, men at grupper med felles interesser samarbeider om å nå interessene sine, har jeg ikke noe i mot.

 

Hvorfor skulle jeg det?  :ermm:

5390739[/snapback]

Med en slik holdning, så aksepterer du også korrupsjon? Det er jo ikke annet enn grupper med felles interesser som samarbeider. Hvem bryr seg om ting gjøres på riktig, etisk og demokratisk, måte eller ikke?

5390851[/snapback]

 

Så da mener du at alle slike samarbeider er korrupte da?

5391147[/snapback]

Nei. Det mener jeg selvsagt ikke. Hvor tar du det fra?

5391426[/snapback]

 

Fra antagelsen din? :ermm:

 

Men dette vil du selvfølgelig ikke innrømme. :D

Lenke til kommentar
Kan du utdype hvorfor det er relevant for temaet som tråden handler om? Som sagt, om NHO var djevelens egen organisasjon, så endrer det ikke på hva AP og LO driver med. Og det er hva AP og LO driver med som er temaet.

 

Ja hva er det de driver med?

Som du ser i posten min over har jeg vist til linker om hva de driver med og det stemmer dårlig med dine påstander i første post, de kaller ingen for dumme,det står ingenting om at dette ikke er ment til de som i dag stemmer FRP, heller tolker jeg det tvert om, nemmelig å få LO medlemmer til å slutte å stemme på FRP.

Relevansen mellom LO/AP og Høyre/NHO er jo nettop at du synest dette samarbeidet mellom AP/LO er så forferdelig galt, jeg synest at det var enda galere at NHO kunne gi Høyre millionbeløp i all hemmelighet og at Høyre kjempet med nebb og klør mot forslaget i stortinget om at slike beløp skulle oppgis, heldigvis tapte de til slutt :)

Lenke til kommentar
..., eller er det bare noe du selv har konkludert med  :innocent:  :innocent:

... Er dette også bare dine enge tanker/meninger?

... Isåfall bør du poengtere det å ikke fremstille det som fakta  :cry:

5391259[/snapback]

Kutt ut personangrepene og mistenkeliggjøringen. Jeg har det fra radio hvor det ble sagt at velgerne skal opplyses om at Frp er et populistisk parti som sanker stemmer på skattelette, mindre avigfter og billigere sprit. Dette er standard retorikk som har gått igjen mange ganger i den politiske debatten.

 

Og siden du er så glad i personangrep, så vil jeg returnere det og si at dersom du hadde fulgt litt med så ville du fått med deg dette.

 

Det er greit å be om dokumentasjon på påstander, men prøv å være litt redelig i debatten. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Kan du utdype hvorfor det er relevant for temaet som tråden handler om? Som sagt, om NHO var djevelens egen organisasjon, så endrer det ikke på hva AP og LO driver med. Og det er hva AP og LO driver med som er temaet.

 

Ja hva er det de driver med?

Som du ser i posten min over har jeg vist til linker om hva de driver med og det stemmer dårlig med dine påstander i første post, de kaller ingen for dumme,det står ingenting om at dette ikke er ment til de som i dag stemmer FRP, heller tolker jeg det tvert om, nemmelig å få LO medlemmer til å slutte å stemme på FRP.

Relevansen mellom LO/AP og Høyre/NHO er jo nettop at du synest dette samarbeidet mellom AP/LO er så forferdelig galt, jeg synest at det var enda galere at NHO kunne gi Høyre millionbeløp i all hemmelighet og at Høyre kjempet med nebb og klør mot forslaget i stortinget om at slike beløp skulle oppgis, heldigvis tapte de til slutt :)

5391458[/snapback]

Fint for deg at du synes det var galere med Høyre og NHO. Du står fritt til å lage en tråd for å diskutere det. Men du har fortsatt ikke sagt noe om hvorfor det er relevant her. At du synes noe annet var verre gjør det ikke til noe argument for eller mot AP og LO og deres handlinger.

Lenke til kommentar
..., eller er det bare noe du selv har konkludert med  :innocent:  :innocent:

... Er dette også bare dine enge tanker/meninger?

... Isåfall bør du poengtere det å ikke fremstille det som fakta  :cry:

5391259[/snapback]

Kutt ut personangrepene og mistenkeliggjøringen. Jeg har det fra radio hvor det ble sagt at velgerne skal opplyses om at Frp er et populistisk parti som sanker stemmer på skattelette, mindre avigfter og billigere sprit. Dette er standard retorikk som har gått igjen mange ganger i den politiske debatten.

 

Og siden du er så glad i personangrep, så vil jeg returnere det og si at dersom du hadde fulgt litt med så ville du fått med deg dette.

 

Det er greit å be om dokumentasjon på påstander, men prøv å være litt redelig i debatten. :thumbdown:

5391461[/snapback]

 

Dette er overhode ikke personangrep,men jeg ber om en redgjørelse for hvor du har det fra eller om det er dine personelige meninger.

Jeg har også hørt på både radio og sett/hørt på TV og INGEN brukte ordet DUMME, det er det kun du som gjør .

 

Når det gjelder FRP sitt partiprogramm har jeg rimelig grei oversikt også grei oversikt over hvordan de legger stratergien siden jeg har vært medlem der, forøvrig det ENESTE partiet jeg har vært medlem i og nei jeg er ikke stolt av det .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
..., eller er det bare noe du selv har konkludert med  :innocent:  :innocent:

... Er dette også bare dine enge tanker/meninger?

... Isåfall bør du poengtere det å ikke fremstille det som fakta  :cry:

5391259[/snapback]

Kutt ut personangrepene og mistenkeliggjøringen. Jeg har det fra radio hvor det ble sagt at velgerne skal opplyses om at Frp er et populistisk parti som sanker stemmer på skattelette, mindre avigfter og billigere sprit. Dette er standard retorikk som har gått igjen mange ganger i den politiske debatten.

 

Og siden du er så glad i personangrep, så vil jeg returnere det og si at dersom du hadde fulgt litt med så ville du fått med deg dette.

 

Det er greit å be om dokumentasjon på påstander, men prøv å være litt redelig i debatten. :thumbdown:

5391461[/snapback]

 

Påstander bør dokumenteres.

 

Har du ikke hatt kildekritikk på universitetet/høyskole? :)

Lenke til kommentar
..., eller er det bare noe du selv har konkludert med  :innocent:  :innocent:

... Er dette også bare dine enge tanker/meninger?

... Isåfall bør du poengtere det å ikke fremstille det som fakta  :cry:

5391259[/snapback]

Kutt ut personangrepene og mistenkeliggjøringen. Jeg har det fra radio hvor det ble sagt at velgerne skal opplyses om at Frp er et populistisk parti som sanker stemmer på skattelette, mindre avigfter og billigere sprit. Dette er standard retorikk som har gått igjen mange ganger i den politiske debatten.

 

Og siden du er så glad i personangrep, så vil jeg returnere det og si at dersom du hadde fulgt litt med så ville du fått med deg dette.

 

Det er greit å be om dokumentasjon på påstander, men prøv å være litt redelig i debatten. :thumbdown:

5391461[/snapback]

 

Dette er overhode ikke personangrep,men jeg ber om en redgjørelse for hvor du har det fra eller om det er dine personelige meninger.

5391471[/snapback]

Alle de utsnittene ovenfra går på meg som en person, siden de trekker min redelighet i tvil.

 

Jeg har også hørt på både radio og sett/hørt på TV og INGEN brukte ordet DUMME, det er det kun du som gjør .

5391471[/snapback]

Jeg har aldri sagt at noen har brukt det ordet. Det er ikke nødvendig å si "du er dum" for å fremstille noen som dum.

 

Når det gjelder FRP sitt partiprogramm har jeg rimelig grei oversikt også grei oversikt over hvordan de legger stratergien siden jeg har vært medlem der, forøvrig det ENESTE partiet jeg har vært medlem i og nei jeg er ikke stolt av det .

5391471[/snapback]

Javel?

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Tror politikerene/partiene har skutt seg selv i leggen her. Istedenfor å gjøre velgeren mer interessert i partiets politikk, gjør de bare velgeren mer usikker. I en valgdebatt er det mer personangrep mot andre partiers partiledere enn politisk debatt.

Partiene burde altså bli klarere om hva de egentlig står for, og hvilken politikk de ønsker å føre.

Enig.

 

Når de rødgrønne med LO-millioner i ryggen nå skal spre løgnpropaganda om Frp fordi velgerne er "dumme sauer som ikke skjønner noe", og derfor må de lures tilbake til de rødgrønne med alle midler, så sier det litt om hvorfor politikerforakt oppstår.

 

Når LO og deres politiske slaver/samarbeidspartnere har en slik holdning at folk er idioter som stemmer på Frp fordi de ikke vet hva de driver med så er det ikke rart at folk reagerer med avsky. Politikere som rakker ned på folket er ikke særlig polulært.

 

Moderator edit: Denne posten er flyttet over fra annen tråd

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
..., eller er det bare noe du selv har konkludert med  :innocent:  :innocent:

... Er dette også bare dine enge tanker/meninger?

... Isåfall bør du poengtere det å ikke fremstille det som fakta  :cry:

5391259[/snapback]

Kutt ut personangrepene og mistenkeliggjøringen. Jeg har det fra radio hvor det ble sagt at velgerne skal opplyses om at Frp er et populistisk parti som sanker stemmer på skattelette, mindre avigfter og billigere sprit. Dette er standard retorikk som har gått igjen mange ganger i den politiske debatten.

 

Og siden du er så glad i personangrep, så vil jeg returnere det og si at dersom du hadde fulgt litt med så ville du fått med deg dette.

 

Det er greit å be om dokumentasjon på påstander, men prøv å være litt redelig i debatten. :thumbdown:

5391461[/snapback]

 

Dette er overhode ikke personangrep,men jeg ber om en redgjørelse for hvor du har det fra eller om det er dine personelige meninger.

5391471[/snapback]

Alle de utsnittene ovenfra går på meg som en person, siden de trekker min redelighet i tvil.

 

Jeg har også hørt på både radio og sett/hørt på TV og INGEN brukte ordet DUMME, det er det kun du som gjør .

5391471[/snapback]

Jeg har aldri sagt at noen har brukt det ordet. Det er ikke nødvendig å si "du er dum" for å fremstille noen som dum.

 

Når det gjelder FRP sitt partiprogramm har jeg rimelig grei oversikt også grei oversikt over hvordan de legger stratergien siden jeg har vært medlem der, forøvrig det ENESTE partiet jeg har vært medlem i og nei jeg er ikke stolt av det .

5391471[/snapback]

Javel?

5391921[/snapback]

 

Selvsagt går de på deg , det var jo du som skrev dem.

Må jeg ikke da henvende meg til deg for å få svar ??

 

 

Jeg har aldri sagt at noen har brukt det ordet. Det er ikke nødvendig å si "du er dum" for å fremstille noen som dum

 

Så alle som advarer mot et annet partis program sier at dette partiet er dumt eller at de som stemmer på dette partiet er dumt.

Var det derfor Høyre og Krf gikk ut og advarte så stekt mot SV :innocent:

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke noe om dette LO-angrepet som diskuteres i denne tråden, men at grupper med felles interesser samarbeider om å nå interessene sine, har jeg ikke noe i mot.

Nei si det... I en annen tråd mener du jo at kommersielle interesser skal kunne få tilnærmet politimyndighet.

 

Og det er nettopp dette som er så skummelt. Når du blander private interesser (LO eller bedrifter) med statlige maktapparater (stortinget/regjeringen eller politiet), så får du en interessekonflikt som er svært uheldig.

 

LO har altfor stor makt allerede, og de går inn for å bruke disse pengene for å overstyre demokratiet. På samme måte argumenterte du i en annen tråd for at politiet skulle få tilnærmet ubegrensede muligheter til å gjøre det de ville, og at private, kommersielle interesser skulle få politimyndighet.

 

Jeg ser store problemer med begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...