Jtand Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Hvilke verdier skal virtuelt minne ha i forhold til det fysiske minnet? Her jeg sitter nå må jeg klare meg med 128 mb, så prøver å få maskinen mest mulig effektiv. Bruker Windows XP Pro. Endret 4. januar 2006 av Jtand Lenke til kommentar
staljin Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hei, Jeg opererer i hvertfall med pagefile på 50% større enn RAM jeg har, dvs. har 1GB RAm så er veklslefil på 1536MB. Staljn Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Rimelig bra side om virtuelt minne: http://aumha.org/win5/a/xpvm.php Gidder ikke å gjenta alt, men det er viktig å følge med på hvor mye virtuelt minne som blir brukt. Å sett en statisk verdi og glemme hele greia er ikke noen spesielt god ide siden du kan risikere at noen programmer går tom for minne og i verste fall kræsjer. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hvis du bare har 128 MB vanlig RAM må du ha ganske stor page-fil. Start programmene du vil kjøre ett og ett, se hvor stor den blir, og sett page-filen litt større enn det. Det blir store forsinkelser når Windows må drive og utvide pagefilen mens du kjører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå