Zerblat Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hei. La nettopp inn en ny installasjon av Arch 0,7 og kompilerte madwifi-drivere med deps. Men nå dukker bare kortet opp som 'wifi0' og 'no wireless extensisions' i iwconfig. Noen som vet hva feilen kan være? Kortet fungerer fint. Takker for svar. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Les dokumentasjonen til madwifi. Kort sagt, så må du bruke wlanconfig for å lage et "ekte" wlan-device. For eksempel (tar dette fra hodet akkurat nå, sitter på annen maskin): wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode sta og så bruke de vanlige ifconfig/iwconfig kommandoene på ath0. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg må kjøre dette scriptet hver boot: #!/bin/sh wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode sta ifconfig ath0 192.168.105 netmask 255.255.255.0 up route add default gw 192.168.0.1 Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Jeg har kjørt wlanconfig etc, mulig jeg har gjort noe feil der. Får lese dokumentasjonen og prøve på nytt. Takk for tipset med bootscript også. Edit: Wow, hvordan får man til å svi i filler et WLAN-kort? Endret 4. januar 2006 av Zerblat Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Damn, har du nuka kortet? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Hehe ja, ser sånn ut, brunt brikkesett er aldri bra. Godt jeg hadde ett i resevere da. Men, men, kjipt å svi dyre greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå