Gå til innhold

Radeon eller GeForce ? Hvilket skal jeg velge?


Mauro

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Sitter her med 2 litt eldre kort, og vet ikke hvilket som er best, altså, hvilket jeg skal bruke.

 

Nvidia GeForce Ti 4600 128mb

 

Ati Radeon 9700 Pro 128mb

 

Noen som har litt peilig å kan hjelpe til ? Stresset med å finne tester av disse kortene på google :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Kor du bor, vil kjøpe ett av dem for en billig penge, vis det er mulig.

 

Vil kjøpe det som folket mener er dårligst!

 

Vi får se, om du vil selge, og hvor du bor :p

Endret av pkmb
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Geforce-kortet. Jeg vet ikke hvilken av disse kortene som yter best på papiret, da jeg ikke har sjekket ut det, men jeg har best erfaring med nVidia sine kort. Har et gammelt TNT2-ultra som gruser mitt Radeon 9600XT. Har også aldri opplved problemer med installering av nVidia sine drivere, kun med ATI.

Lenke til kommentar
Vil Ati 9700 pro være bedre i spill som krever opengl også ?  Som cs?

5384237[/snapback]

 

Det er bedre i alle spill, jeg hadde et Geforce TI 4400 klokket til Ti4600 før og en kamerat av meg hadde 9700pro og det gruste kortet mitt i alle spill.

PS Han hadde dårligere hardware en meg. Jeg Amd Athlon xp 3200+ og han p4 2,533ghz og like god ram.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
Hmm, ok, jeg vet det er bedre i det meste, men ikke i cs. Er litt i tvil på om jeg skal gidde å stresse med å bytte enda...

5384375[/snapback]

 

Geforce kortet er nok litt bedre i cs 1.6 men hvis du har tenkt på og spille litt nyere spill, så må du ikke tenke på og bruke Geforce kortet for det ligger et hav bak i ytelse i nyere spill.

Lenke til kommentar
Mixel: Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Da er det noe galt med 9600XT kortet ditt. Det er flere generasjoner mellom de to kortene...

 

ATIs 9600XT var konkurrent til Nvidia GF FX5700 Ultra så den må du lengre på landet med...

 

Bevis: Trykk her :)

5383890[/snapback]

Hmmmm. Ser nå at jeg har blitt forvirret. Da jeg sammenlignet kortene mine kunne jeg spille AAO hakkfritt med tnt2-kortet, mens det hakket med 9600XT-kortet. Jeg lette etter diverse tester og specs, da jeg ikke kunne forstå dette siden det var flere generasjoner imellom. Da fant jeg side som viste at tnt2-ultra kun hadde rundt 150Mhz kjernefrekvens mindre enn 9600XT. Dette er da to-tre år siden nå, og lette nå etter mere dokumentasjon, men fant kun ut at tnt2-ultra har 175Mhz, mens 9600XT har 500Mhz. Fant tydeligvis ut feil info forrige gang.

Er bare å bøye seg i støvet for papirfakta, men det forklarer fortsatt ikke hvorfor tnt2-kortet dro i land AAO (og cs for den del) bedre enn 9600XT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...