c4sh Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Hei. Jeg er ute etter et kompakt digitalkamera til maks 2000,- Har sett litt på Nikons Coolpix s1, noen som har noe erfaring med den? Noen som har noe annet å anbefale? Lenke til kommentar
dari Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ønsker et godt kompaktkamera for å suplere speilrefleksen min. Pris er sekundært. Her er mine kriterier i prioritert rekkefølge: * ønsker et kamera i "lomme format", på størrelse med Ixus'ene til Canon * liten eller ingen utløserforsinkelse * god bildekvalitet * god AF * gode innebilder * minimum 3x zoom * så mye vidvinkel som mulig Som dere ser er jeg ikke ute etter et altmuligkamera, med god videofunksjon osv. Jeg vil ha et fotokamera! Gode forslag mottas med takk, og gjerne hvorfor du anbefaler nettopp dette. Fint om du også kommentere hvordan det oppfyller mine krav. På forhånd takk Lenke til kommentar
annay Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei! Trenger litt hjelp, greier ikke å ta det endelige valget. Ønsker et kamera som tar ok bilder som jeg kan ha det gøy i photoshop med, men også bilder som er ok uten redigering. Utover det er grei batterilevetid viktig. Er innstilt på at jeg muligens bør kjøpe et ekstra batteri, men hvilket kamera er lurest å kjøpe? Prismessig er de ikke så langt fra hverandre, dvs på nettet. Men hva velger jeg? Nikon Coolpix P2 Nikon Coolpix 7900 Ixus 750 Det andre jeg lurer på er nettbutikk vs. butikk når noe går galt. Man vil jo tro at en vanlig butikk er greiere å forholde seg til eller? Setter pris på all hjelp, gjerne personlig erfaringer også. På forhånd takk! y.a Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge mellom: Canon 800 IS Casio Z850 Nikon Coolpix P4 Dette er tre nye kameraer som kommer snart, så jeg skjønner at det kan være vanskelig å gi et tips så tidlig... men kanskje det er noen som utifra egenskapene som er listet opp klarer å gi en ledetråd? Egenskaper for Coolpix P4 Tekniske data for Z850 Tekniske data for 800 IS Det jeg er ute etter: --Et lett og ledig kamera som jeg lett kan ta med meg... (har 350D nå, litt for stort til tider) --Tar veldig bra bilder(så langt det er mulig med tanke på at det er kompakt).. --Lite støy i bildene Kanskje vel kravstore krav for et stakkars kompaktkamera... PS: Kan kanskje av og til være greit med video, men hva er da best mellom MPEG-4 og Motion JPEG? Håper på svar! Endret 24. februar 2006 av freq_flyer Lenke til kommentar
andrefem Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg skal også kjøpe nytt kamera! Sånn det ser ut nå så står det mellom: Canon Powershot S80 Canon digital Ixus 800IS Olympus mju 800 I tillegg er jeg litt nysgjerrig på Ricoh Caplio R4. Det skal nevnes at jeg ikke er videre inne i fotografering og dertil kameraenes egenskaper. Jeg har riktignok veldig lyst til å lære. Det jeg krever av et kamera er at det først og fremst tar gode bilder! Hvem er ikke det? Det bør ha gode automatiske funksjoner samtidig som det går an å eksperimentere litt da jeg som sagt har lyst til å lære å ta "manuelle" bilder også! Jeg er heller ikke så interessert i filmfunksjoner da jeg bruker videokamera til dette. Kona mi er ivrig scrapper så kameraet må være raskt da hun vil ta "seriebilder". Nytter ikke at det er slik mitt nåværende kamera (Pentax optio 430 RS) at det tar 7-8 sekunder fra du har tatt et bilde til du kan ta det neste. Nå er det vel ikke så mange som vet så mye om Ixus 800IS og R4'n men fint om noen kan komme med anbefalinger. Gjerne andre modeller også, men er først og fremst interessert i pocketkameraer. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Virker ikke som det er spesielt mye aktivitet i denne tråden. Jeg legger den derfor ned og gjør den til en infotråd om å lage nye tråder om kamerakjøp. Ingen i drift har gjort noe med mitt ønske om en egen kategori for hjelp til kjøp av kamera, så om du ønsker hjelp, kan du lage en egen tråd for det i riktig forum. Men vær snill og sjekk et par sider bakover for å se om samme spørsmål er besvart før. Poster du et spørsmål som nylig er besvart, vil den tråden bli stengt. Det er derfor viktig at du sjekker dette (f.eks at du spør om kamera til 2000 med god bildekvalitet, og dette allerede er diskutert i en to dagers gammel tråd). Vær også nøyaktig med å liste opp krav og ønsker. Lag en tråd der du skriver kriterier for kameraet du ønsker deg. List opp i det minste opp ca. pris og hva du ser som de viktigste kriteriene for kameraet, gjerne i prioritert rekkefølge. Endret 26. februar 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg