Gå til innhold

Hva er det med Windows og USB drivere...

Anbefalte innlegg

Hva er det med Windows (XP) og USB ting og hele prosessen med å installerere drivere PÅ NYTT hver gang jeg putter samme USB dings inn i forskjellige USB porter? Kan den ikke bare aktivere/bruke driveren som er på systemet allerede! Jeg blir sinna og litt gal :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Holdt på å glemme denne tråden.

efikkan: Windows har siste drivere og alt er relativt nyinstallert.

goggen90: Ja, SP2 og alt er (seff) up to date :)

Kanskje jeg forklarte meg litt dårlig? La meg ta et eksempel. Jeg har en USB Blåtann adapter. Når jeg puttet den i en usb port første gangen så kom "standard" windows vindu opp med at ny enhet er funnet (som snakkeboble nede i traybaren) og så et vindu den spør etter hvor driveren er (eller om den skal søke selv). Så langt er det jo helt greit, jeg må jo installerer driveren før jeg kan bruke enheten. Driver er så installert, og jeg har kanskje rebootet alt etter hva Windows sier. Så kommer det som erger meg:

La oss si at jeg nå tar ut denne adapteren og tar den med meg og f.eks. bruker den på PCen på jobb. Når jeg så tar den med meg hjem igjen og setter den inn i PCen, men i en annen USB port (har 10 usb porter på PCen, noen bak, noen i front og noen på toppen). Da kommer samme snakkeboble opp, og litt senere SAMME "installer driver" vindu (se screenshot her).

HVORFOR kan den ikke bare si at "jeg fant BT USB dingsen din" og så bare bruke driveren jeg allerede har installert uten å spørre etter driveren. Det skal legges til at jeg bare trenger å velge OK (altså at Windows skal søke) så er det i orden, men jeg vil ikke bli spurt om slike dumme ting når den allerede er installert!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...