Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gjest på trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har en gjest som vil låne litt linje av meg et par dager. Går det ann å lage en egen bruker i den trådløse ruteren slik at jeg får en egen WPA nøkkel til han?

Har ikke lyst å dele ut min wpa nøkkel uten videre, selv om jeg seff kan bytte etter noen dager.

Hadde tenkt meg en egen wpa nøkkel til han slik at han kun får internett og ikke delte mapper, skriver og serverdisker.

Har en D-link GamerLounge router

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under advanced er det noe som heter access control. Du kan teste om det er mulig å sette opp noe der. Har ikke prøvd denne selv, vet bare at det er steg for steg innover, har ikke trykket meg gjennom hele.

Du kan jo legge inn inn mac filtrering, om du ikke allerede har gjort det. Slik at når gjesten har dratt, tar du bare vekk haka ved gjestens mac adresse. Regner med at denne personen får tilgang til routeren når han er på besøk, og dermed ikke har behov for å finne på noe tull. Passord til routeren har du selvfølgelig på, slik at kun du har tilgang til den.

Lenke til kommentar

Nå er det vel slik at alle PCer må ha lik kryptering for at det skal fungere.

Dersom du ikke vil oppgi nøkkelen din, så må du lage en ny. Er vel det som er poenget med kryptering, har du nøkkel - alt vel, ikke nøkkel - ingen adgang.

Endret av Targa_PC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...