Gå til innhold

Pc oppgradering, Følger -> Pc'n starter ikke!

Equanox

Anbefalte innlegg

Jeg har oppgradert min pc nå, pga. gamle deler, treg pc.

Jeg har da bestilt :

- Asus A8N Nvidia Sli Motherboard.

- AMD Athlon 64 3800+.

- XFX GeForce 6800GS XXX. (virker som det er sk det er noe feil med)

- 400w NorthQ Strømf.

Problemet mitt er at skjermen vil ikke starte når jeg har kobla i alt det nye. Det kommer strøm til alt, alle kablene er kobla i, men neida.. Noen idè? :no:

Jeg har prøvd/gjort følgende :

- Sjekka at alle kablene er i.

- Satt i de gamle tinga (pc'n funka da).

- Satt i alle kabla til SK.

- sletta den gamle sk driveren fra hdd'n.

Men jeg får den ikke til å funke. Noen som har noe idè'r til hav det kan væra?

Jeg sitter nå med en uferdig pc som jeg ikke får brukt. Og en gammal en som ikke drar så mye.

Så jeg setter pris på de som vet hva de svarer på, å ikke bare kommer med dumme altvitende innlegg. :nei:

Så hva synes dere? Skal jeg sende det tillbake, og få spørre om et nytt et?

Kom med de erfaringene dere hr hatt, og de idè'ne. Alt vil være til stor hjelp. :)

Endret av Equanox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye mulig det kan være at din PSU (strømforsyning) gir for lite strøm. Jeg er i hvertfall kjent med at northq leverer mindre watt enn det som står på papiret.. Og med ditt system kan det virke som om 400w er i minste laget. Har også hørt mye dårlig om northq.. anbefaler at du legger noen hundrelapper i en skikkelig psu og lever på den i mange år i stedet for å ha en brannfelle stående hjemme når du sover :) Et eksempel kan være hiper eller mist :) meget gode psu'er, har hatt mist, skal ha hiper i mitt nye prosjekt som forøvrig er ferdig den 20 januar :)

Btw, mitt første forumsvar her inne! :thumbup:

Lykke til!

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Mye mulig det kan være at din PSU (strømforsyning) gir for lite strøm. Jeg er i hvertfall kjent med at northq leverer mindre watt enn det som står på papiret.. Og med ditt system kan det virke som om 400w er i minste laget. Har også hørt mye dårlig om northq.. anbefaler at du legger noen hundrelapper i en skikkelig psu og lever på den i mange år i stedet for å ha en brannfelle stående hjemme når du sover :) Et eksempel kan være hiper eller mist :) meget gode psu'er, har hatt mist, skal ha hiper i mitt nye prosjekt som forøvrig er ferdig den 20 januar :)

Lykke til!

Mvh Øystein

5385057[/snapback]

Nei, det er ikke det. Jeg kobla ut alt, satt inn systemhdd'n hk og sk. men skjermen starta fortsatt ikke.

Så noen andre forslag? :ermm:

Lenke til kommentar
sette ram'en i et annet spor kansje??

du har vel koblet til strøm til skjermkortet?? vanligvis er det d..

5390807[/snapback]

Jeg har prøvd rame'n i alle de 4 spora, men ingen raksjon. Ja, SK får nok strøm skal jeg tro. jeg kobla ut alt untatt systemhdd'n, sk og hk. men det funka ikke da heller. men sk får jo strøm da, for vifta på det går.

Lenke til kommentar

har du koblet i strømmen da?? se bilde..

edit: men når jeg tenker meg om så får jeg en mld om at sjermkortet klager på for lite strøm etter jeg har kommet inn i windows om jeg ikke har koblet til strømmen.. har et xfx 6600gt..

post-79663-1136499046_thumb.jpg

Endret av tropic
Lenke til kommentar

Lykke til!

Mvh Øystein

5385057[/snapback]

Lurer på om ikke du forveksler NorthQ med Q-Tec??

Q-Tec har et dårlig rykte på seg som en ustabil PSU, men har til dags dato ikke hørt om dårlige erfaringer med NorthQ...

Lenke til kommentar

Hehe.. :D Ok, nå har jeg bæsja på leggen! :p

Prob. mitt var at cpu'n satt ikke skikkelig i. Det er en sånn sikkerhets pin når du setter i cpu'n, og den hadde jeg glemt og opne. så hk var ikke i kontakt med cpu. :p Men jaja.. Takk for alt dere har svart iallefall! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...