Gå til innhold

Flash & HTML

Anbefalte innlegg

Har en spørsmål om flash.

La oss si at du har en flash som er 400x400, og ønsker et område oppå flash på 100x100.

(Tekstbasert med link).

Altså oppå flash, mange vil nå lure på hvorfor ikke ha det på den aktuelle flash filen?

Er fordi det område skal være mulig å redigere av kunden. (CMS).

Derfor i HTML.

Prøvde med Layer, men det regnet jeg nesten med at det ikke gikk.

(Prøvde også z-index så høyt som mulig, men nix)

Forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du gjør dette i html ja, så vil det ikke fungere, men om du henter inn en html side inn i flash så fungerer det helt fint. Da linker du bare til en ekstern side (f.eks www.mittdomene.no/redigert.html) Er en hel masse måter du kan hente inn html (og andre tekstbaserte filer) i flash, så det er lurest å gå på www.actionscript.org eller www.flashkit.com for å finne en du syns er best for ditt bruk.

Lenke til kommentar
Hvis du gjør dette i html ja, så vil det ikke fungere, men om du henter inn en html side inn i flash så fungerer det helt fint. Da linker du bare til en ekstern side (f.eks www.mittdomene.no/redigert.html) Er en hel masse måter du kan hente inn html (og andre tekstbaserte filer) i flash, så det er lurest å gå på www.actionscript.org eller www.flashkit.com for å finne en du syns er best for ditt bruk.

5388935[/snapback]

Tusen takk, akkurat hva jeg trengte....at jeg ikke har tenkt på det.. wow.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...