Gå til innhold

lakketips?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å lakkere den kassa eg får snart (addtronics fulltower ettelleranna(ja den e stygg no, men berre vent!))..tenkte på Svart eller mørk,mørk blå me gul eller oransje Cdrom,disketstasjon osv.. ka blir tøffast??

Og når d jelde lakking på innsida, så tippa eg d e best å bruke en lys farge?? kanskje sølv metallic :> ?? trenge eg noke grunning før eg går i gang me farginga????

Takker for alle svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du gjør på utsiden er å gå til innkjøp av grunning (grå/hvit) , lakk ,klarlakk og våtslipepapir .. husk du skal bare matte flatene med våtslipepapiret (ikke pusse blankt) , deretter påfører du 1 lag grunning , deretter 1 lag lakk , deretter 2 lag klarlakk ,. da har du god beskyttelse av lakken pluss at du har en klar og blank overflate .. (ikke bruk grunning på plastik) .. innvendig trenger du ikke grunning ..

håper dette kan hjelpe deg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 21:38, cyberspin skrev:

det du gjør på utsiden er å gå til innkjøp av grunning (grå/hvit) , lakk ,klarlakk og våtslipepapir .. <blink>husk du skal bare matte flatene med våtslipepapiret (ikke pusse blankt)</blink> , deretter påfører du 1 lag grunning , deretter 1 lag lakk , deretter 2 lag klarlakk ,. da har du god beskyttelse av lakken pluss at du har en klar og blank overflate .. (ikke bruk grunning på plastik) .. innvendig trenger du ikke grunning ..

håper dette kan hjelpe deg :smile:

dette syntes jeg var litt rart!!

jeg vil annbefale å pusse helt ned: da blir det best og dessuten så er det visse typer lakk og grunning som ikke passer sammen blant annet lakken som orginalt er på kabinettet og quick grunning!!

så puss helt ned så vasker du hele skiten med tynner etter du er ferdig, når grunningen har tørket(du må ta ca 5 tynne lag med grunning) pusser du det "glatt" med minimum 600 våtslipepapir(smergelpapir) om du følger dette som tar lang tid,men det blir da bra skal jeg love at du får en bra case!!

Lenke til kommentar

jeg ville nok gått for minst 2 lag farge. dette for å slippe ett tykt lag, som har en tendens til å sige. å som tidligere nevnt, så slip helt til metallet, da får du best resultat. også slipper du å bekymre deg for at grunninga skal reagere med orginallakken å du må likevel pusse helt ned.

en annen ting som kan være lurt, er å bruke silikonfjerner eller liknende, dette for å få bort fettflekker som garantert er på overflaten du skal lakke. også bør du som nevnt tidligere bruke klarlakk, hvis du da ikke skal ha matt farge.

lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Når jeg malte en CD-rom sølvfarget en gang lakket jeg bare fronten uten noe om og men.. Men jeg tror ikke CD-romer har godt av dette :smile:

Min funker fint i dag, men jeg vil anbefale deg å ta av dekselet foran. Vet ikke hvordan det er festet på akkurat din CD-rom, men som oftest er det festet med en form for klips eller noe slikt. Du må også åpne skuffen for å få dekselet av...

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 06:27, vidiware skrev:

ja dere kordan kan eg få malt 5,25" disk stasjonen min hvit eller svart?

den er brun... og veldig åpen (trengs mer enn litt maskeringstape å dette til det...)'

Hva ambefaler dere å bruke (funker modellfly maling elller?)

det beste du gjør er å ta av fronten, å bruke spraylakk, evt. sprøyte, hvis du har tilgang til det.

vet ikke hvordan fronten er festet, men har produsenten fått den fast, går det ann å ta den løs igjen :smile:

er bare å prøve d :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...