Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål som kan sette fast læreren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvem kom først, høna eller egget??

EGGET! Hvis du bygger på evlusjons-teorien må det altså ha vært ett dyr som BLE til ei/en høne. Altså ble høna født av en annen art, i ett egg. Egget kom altså først

Lenke til kommentar

Testet det på naturfag-lærern min, og han hadde en teori om at siden dinosaurene la egg, og de hadde vel klart å skape fuglene, ved å skape skapninger med like trekk fra to forskjellige typer; dinosaurer og andre vesen.

Lenke til kommentar
Post dine spørsmål som man kan klare å sette fast læreren, med svar.

Hadde vært morsomt å sette fast læreren foran hele klassen:)

5381739[/snapback]

Hva er så spesielt med det? Det bør ikke være noe problem for en normalt oppegående person å sette fast læreren, i hvert fall ikke når man har google til hjelp. Det som du kan ha som mål er å ta læreren i faktafeil. For det første er det lærerikt for deg selv, og for det andre er du med på å sørge for at klassen ikke får gal informasjon. Men, du er vel ute etter en lettvinn lønsning regner jeg med.

Lenke til kommentar

Ja, tenker ikke å spørre norsklærern min om hvor mye ivar aasen fikk i konfirmasjon nei!

Men får kanskje vurdere å google litt.

Før jeg skal leke litt pro i mattetimen, sant at artemetikkens grunnbegreper er 1,2,3,4,5,6,7,8 og 9?

Lenke til kommentar
Det morsomste i verden på videregående var å sette min blodkristne religionslærer til veggs i diskusjoner... Prøv det, det anbefales.

5385521[/snapback]

Jepp. Det istemmes, og her kan man fint bruke min metode, la dem få smake selvmotsigelsene i Bibelen. Å arrestere folk i feil er mye morsommere enn å bare skulle sette dem fast :) I denne sammenheng (kristendom) har man et par klassikere:

- Hvis du skal respektere dine neste, hvorfor respekterer du da ikke dine nestes religion (misjonering)

- Bibelen sier at du ikke skal være forfengelig, hvorfor pynter du deg for å gå i kirken? Hvorfor bruker du smykker?

Ang personer negative til homofili kan du komme med følgende spørsmål: -Hvilke egenskaper må din partner ha? Hvis dette spørsmålet kommer utenom en diskusjon om homofili kommer det så og si garantert et svar med kvaliteter som en person av samme kjønn kan ha også. I kontekst av homofilidebatt er det ikke like sikkert, men veldig ofte der også. Den naturlige oppfølgingen er selvfølgelig "Hva av dette finner du ikke i en av samme kjønn?"

Du som diskusjonslysten vokser i meg nå...

Lenke til kommentar

Kristen melder seg til diskusjon. Må dessverre skuffe med at jeg støtter homofiles rettigheter, tar ikke Bibelen som noe annet enn en samling med tekster som skal tolkes metaforisk og støtter skillet mellom stat og kirke.

Jeg ser ikke helt poenget med å sette læreren fast kun for å sette ham/henne fast; er det virkelig poeng i å forstyrre undervisningen med banale spørsmål i stedet for å faktisk følge med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...