Gå til innhold

Bredbåndstelefoni, hvem skal man velge? Erfaringer


Anbefalte innlegg

Noen gode forslag til leverandør av Ip-telefoni?? Har førsøkt meg på TelevoIp sine tjenester, men dette holdt ikke mål.

Adaptrert klipper alt av båndbredde over 2mbit. Angrefrist benyttet, selv om ikke firmaet har giddi å betale meg pengene mine ennå etter 4 uker.

 

Så om noen har gode forlag til leverandør av Ip-telefoni, er jeg meget glad. Jeg ønsker meg ett firma som har godt utstyr, greie priser, og ikke minst service.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for all del ikke gå for LOS

det er ustabilt som f*** og servicen suger max.

har ringt dem mange ganger nå å hver gang sier dem bare at det er routeren det er noe galt med..

men telefonen går ikke igjenom routeren men rett i modemet, å alikavel driver telefonen og skurrer og detter ut...

 

å tilfeldigvis går internetten og telefonen berserk sammtidig :ermm:

Lenke til kommentar

Har hatt Telio i 8 mndr og etterat jeg (etter 1 mnd) oppgraderte til 2mb har det fungert knirkefritt. Byttet bredbåndsleverandør i høst til 4mb fra Tele2 og byttet da også til IP fra Tele2, er kjempefornøyd med begge deler. Med behov for kun en linje ble Tele2 billigere enn Telio og kvaliteten på samtalene er minst like god.

Konklusjon; kan anbefalebåde Telio og Tele2. :thumbup:

Lenke til kommentar

Flere gode råd om hvem man ikke skal benytte i alle fall.

Slik det ser ut, er det Telio som har flest fornøyde brukere, men jeg syntes Telio er dyre.

Om jeg må betale litt for å ringe, er dette greit, da jeg ringer svært lite.

Tele2 er jo også ett alternativ, men må da bytte ut internettleverandøren.

Og har lite lyst til å kutte ut fiberforbindelsen (den er helt konge)

 

Å beholde fasttelefoni er littegranne seint, denne er død og begravet for lenge siden. (Er ikke noe fan av Telenor heller :) )

Lenke til kommentar

Hva med Bluecom's BluePhone?

 

BluePhone PLUSS

 

Er du glad i å prate mye, har vi den rette tjenesten for deg. Ring så mye du vil til alle fasttelefoner i Norge HELT kostnadsfritt!

Pris 1. år: 1908,-    159,- pr mnd.

 

Selv har jeg aldri hatt problemer med bluecom internett, og har ikke hørt om klager ang. bluephone..

Lenke til kommentar

299.- i måneden er jo ikke akkurat i tråd med de ønsker jeg allerede har ramset opp, selv om man ringer aldri så gratis.

 

å forskudsbetale for ett helt år har jeg desverre ikke penger til, selv om prisene virker OK.

 

Takker for tips, alikavel ;)

Lenke til kommentar

Har gitt opp hele IP telefonien, det er enten dårlig kvalitet eller overpriset..

 

Bruker skypeout til å ringe med (billig) og en mobiltlf til å ta imot samtaler med når pcen er av, da får folk tak i meg uansett..

 

Man kan også få tak i skypein, da får man eget tlfnr..

 

Det er også kommet utstyr til pc som kan videreføre skype anrop til mobiltlf, men da må man betale for tiden det ringes selv tror jeg.

 

Uansett så er det ihvertfall ok alternativ til regninger hver mnd..

Lenke til kommentar
Har hatt Telio i 8 mndr og etterat jeg (etter 1 mnd) oppgraderte til 2mb har det fungert knirkefritt. Byttet bredbåndsleverandør i høst til 4mb fra Tele2 og byttet da også til IP fra Tele2, er kjempefornøyd med begge deler. Med behov for kun en linje ble Tele2 billigere enn Telio og kvaliteten på samtalene er minst like god.

Konklusjon; kan anbefalebåde Telio og Tele2.  :thumbup:

5382492[/snapback]

Min moder har Tele2 både på ADSL og IP-telefoni, og ho er veldig godt nøgd! :thumbup:

Lenke til kommentar

Vet ikke hva det blir til. Er jo ulemper med alle firmaene, enten er dem for dyre (etter min mening), eller så er tjenestene så dårlige at det ikke er noen vits å bruke penger på det.

 

Blir vel til at jeg beholder kun mobilen, er jo ikke så dyrt å ringe med den. Verre for de som skal ringe inn, men det merker jeg jo lite til :D

 

Tele2 har jo greie priser på IP, men ulempen da er jo at man også må ha ADSL fra dem. Og fibern er kommet for å bli :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skrev privat email ....

Men skjønte ikke hvorfor du angret på TELEVOIP!

Hvis du ringer lite er det jo midd i blinken, og en glede for alle som skal ringe deg (pga ekte norsk nummer (med adapter), ikke et 8xx-nummer som enkelte andre tilbyr). Jeg er fornøyd ... ringer kanskje for 200-500 kr/ÅRET = dårlig kunde :)

 

Kanskje adaptern ikke er den beste - vet ikke om du ente opp med grandstream handytone486 eller en AVM Fritz-Box ......

 

Men siden du har en konge-fiber med 10 mbit kan du jo bare koble på en router/switch og bruke en adapter parallelt med PCène! Kan blir hakkete lyd om du laster ned for fullt samtidig .... men en kompromiss ihvertfall. TELIO skal jo brukes bake router så det er ikke bedre!

 

Ellers er vel nesten alle VOIP-leverandører teknisk like! SIP .....

Bare de bruker forskjellige ATA-bokser!

 

Spørs bare hvor lenge den ene eller andre overlever - VINK JustIP :)

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Lenke til kommentar
Skrev privat email ....

Men skjønte ikke hvorfor du angret på TELEVOIP!

Hvis du ringer lite er det jo midd i blinken, og en glede for alle som skal ringe deg (pga ekte norsk nummer (med adapter), ikke et 8xx-nummer som enkelte andre tilbyr). Jeg er fornøyd ... ringer kanskje for 200-500 kr/ÅRET = dårlig kunde :)

 

Kanskje adaptern ikke er den beste - vet ikke om du ente opp med grandstream handytone486 eller en AVM Fritz-Box ......

 

Men siden du har en konge-fiber med 10 mbit kan du jo bare koble på en router/switch og bruke en adapter parallelt med PCène! Kan blir hakkete lyd om du laster ned for fullt samtidig .... men en kompromiss ihvertfall. TELIO skal jo brukes bake router så det er ikke bedre!

 

Ellers er vel nesten alle VOIP-leverandører teknisk like! SIP .....

Bare de bruker forskjellige ATA-bokser!

 

Spørs bare hvor lenge den ene eller andre overlever - VINK JustIP :)

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

5496581[/snapback]

 

Selvsagt er alle tekniske løsningene mer eller mindre like.

Men når det funker så dårlig som med TeleVoip, ser jeg ingen grunn til å fortsette å være kunde der... Noe som for meg er en selvfølge.

Hva deres tekniske løsninger heter, må gudene vite, utstyret ble returnert til firmaet såpass fort, at jeg ikke satte meg ned for å pugge navnet på møkka dem sendte meg.

 

Vel, du må nå bare mene at jeg angriper TeleVoip. Føler at jeg faktisk behandler dette firmaet vesentlig bedre enn hva dem fortjener.

For makan til dårlig kundeservice, skal en jaggu leite lenge etter!

 

Når det gjelder hvor lengde de ulike bredbåndstelefoni-selskapene overlever, er du nok inne på noe essensielt. Jeg tror ikke så alt for mange av dem vil leve spesielt lenge, deriblandt televoip :)

 

Har nå bestemt meg for å drite en lang marsj i hele Ip-telefonien. Mobilen funker som bare julig, og det blir jo bare billigere og billigere å ringe med dem :)

Lenke til kommentar

Hvis du hadde giddet å undersøke litt, så hadde du funnet at det finnes løsninger på ditt problem.

 

Hvis du setter grandstream-adapteret i bridge-modus, ELLER plasserer det etter din egen ruter, så vil ikke adapteret klippe noe båndbredde. Jeg er storfornøyd med løsningen til TeleVoiP.

 

TeleVoiP har en oppkoblingshjelp som faktisk klarer å løse de fleste problemene kundene skulle ha.

Og det finnes et diskusjonsforum hvor televoip-kunder kan dele erfaringer, løsninger og tanker: http://televoip.bjornes.org/

 

Men med den holdningen og vilje til å finne løsninger som du framviser, så er det kanskje like greit at du holder deg til kjente gammeldagse teknologier som mobil eller fast-telefon fra Telenor.

Og for å få god hjelp hos kundeservice, så er det et godt tips å være noenlunde høflig og saklig. Er man usaklig og pubertalt uhøflig, er det nok ikke like lett å få god hjelp...

Endret av albe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...