Panter Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Sitter her med en laptop til et lite firma jeg skulle hjulpet. Pcen ville i dag ikke boote, blåskjerm med beskjed om unmountable bootpartition el. Winxp installasjoncd sier at C: er upartisjonert el. Da er spørsmålet, er det noe som helst mulighet for å hente ut noen data herfra før den går i søpla? Skal koble den til en stasjonær i etterpå. Er så klart noen viktige data der for de. Håper på svært raske svar.. :-) Lenke til kommentar
Panter Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Kan fixmbr være løsningen? Hva er forskjell på den og fixboot? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Prøv chkdsk fra Recovery Console. http://www.windowsreinstall.com/install/wi...unmountable.htm Lenke til kommentar
Panter Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Koblet den til en stasjonær og fikk full tilgang. Skal imorgen prøve fixmbr ol. Tipper det går.. Dersom det viser seg at det får liv i bootpartisjonen igjen, er harddisken nødvendigvis ikke skadet eller anbefales det å la den gå i søpla? Takk for svar. Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Sjekk SMART statusen på disken. Dersom den ikke raporterer noe unormalt, ville ihvertfall jeg beholdt den. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Da jeg koblet HDen til en stasjonær så kjørte den scandisk og rettet noen feil. Det var alt som måtte til! Har kjøpt ny HD til den bærbare, men jeg er usikker på om den gamle HDen skal gå i søpla eller om den bør brukes. SMART sier den er helt ok.. Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 ingen grunn til å kaste den dersom det kun var en feil på filsystemet. Feil oppstår, men så lenge disken sier at den er frisk så tror jeg ikke du tar en stor risiko ved å beholde den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå