Gå til innhold

Hva må til for at du skal slutte å spille?


Anbefalte innlegg

Dette er vel egentlig ganske merkelig men forrige vår begynte jeg å gå ut og jogge/løpe etter å ha spilt for mye FF :dribble: (dog jeg må si at Hearts Of Iron 2 kan være like vanedannende :whistle: ). I ettertid har jeg tenkt hvor merkelig det var at jeg plutselig forandret meg sånn på sekundet :hmm: .

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sønnen til en jeg trener sammen med i Bergen spiller veldig mye WoW, og det begynner å ta helt overhånd. Han gjør det dårlig på skolen, har omtrent ingen venner siden han bare sitter foran maskinen og har blitt helt fjern å snakke med. Så et bilde av han på mobilen hans, og jeg fikk vondt av fyren - han er høy og blek, og radmager siden han bare spiser det han kan spise ved siden av maskinen - Honnikorn sort sett... Rent sukker :cry: Siden han sitter på en stol 20 timer i døgnet har han blitt lut i ryggen og fått bøyd nakke. Ikke akkurat en god strategi for å takle tenårene og finne seg en kjæreste og greier...

 

Jeg tenkte det kunne være en ide å høre hva folk her inne foreslår - jeg er jo gamer selv og har mine ideer og oppfatninger, men hva ville du gjort? Eller mer interessant, hva må til for at du skulle sluttet å spille?

5381541[/snapback]

 

Har ikke kommet meg gjennom alle postene, men tenkte jeg kunne legge inn noen ord, kanskje i en annen retning en de fleste andre.

 

De siste to og et halvt årene har jeg nesten levd online. (før det var det akkurat like mye maskin-tid, bare uten internett... *ser seg rundt og lurer på om det virkelig er mulig*)

 

Først med Star Wars Galaxies, fra dagen det ble lansert i europa. I nesten 2 år var jeg en svert aktiv medlem i et levende samfunn, bygget av mennesker fra alle verdens hjørner. En var fra hviterussland, en fra australia, noen fra tyskland, noen fra USA, en del fra england, en gjeng finsker, og noen hundre tusen til. Begynte i sommer med WoW da en god venn sluttet med SWG til fordel for WoW. Joda, det blir en del sitting.. Men det det har gitt meg, er værdt veldig mye for meg. Jeg er av ulike grunner ikke helt tryg på det store sosiale ute i verden, men jeg fant min egen lille verden i bits og polygoner, der jeg kunne være meg selv uten at noen kom å klaga på det, men helle konsentrerte seg om å være seg selv, og å ha det gøy.

 

Jeg markerte ut det med venner i den orginale posten. Når ble det å sitte forran en skjerm, snynonymt med det å ikke ha noen venner? Min absolutt næresete venn har jeg fått gjennom SWG. Er ikke så veldig opptatt av relgiøse eller 'okkulte' termer, men det er snakk om 'tvilling-sjeler'. Så, nå er jeg rett som det er i Tyskland, og føler meg akkurat like hjemme der som noe annet sted. Har også en 10-12 rimelig nære kamerater rundt om i verden, vi har aldri sett hverandre, men vi kjenner hverandre bedre enn mange "real life" venner gjør.. det er en annen åpenhet, på kryss av religion og landegrenser og hudfarger og ikke minst tids-soner...

 

Og ikke minst, til og med den store kjerligheten kan ligge der ute å vente, har hørt om sånt før jeg ;)

 

Og joa, kan fort bli en skjev døgnryttme og lite søvn.. er ikke lenge siden jeg logga 110 timer på WoW en uke, men jobb og såving i tillegg. Det er en prioriterings-sak, istede får å gå ut med venner, går jeg online med dem.

 

Det er riktig nok ikke alltid alle som klarer å prioritere.. Dette eksemplet virker litt dramatiskt. Men det er vell definitivt ikke noe alternativ å ta fra ham venner og hobby totalt? en tids-begrensning, eller en achieve>reward løsning.. hvis det ikke blir for mye mas ;)

Noe burde i alle fall gjøres, men å forby WoW eller PC fullstendig er feil sted å gjøre noe. Det med at det er snakk om et MMO(RP)G gjør det liksom litt mer intrikat, på en måte.

 

 

 

Og når det gjelder hva som måtte til får at jeg skulle slutte å spille.. jo, strømmen måtte ha gått, langt. UPSen måtte være tom, likeså med laptoppen og mobilen, og aggregatet måtte vært tomt for bensin. Og sola hadde gått ned så solcellene slutta å lade. Da kunne det vel hende jeg fyrte opp noen stearin-lys, satte meg godt tilrette i en god stol med et varmt teppe og en kopp kakao (varmet på vedommen) og lest en fin bok.. sånn som WoW-manualen :p

 

Så gikk jeg å prøvde å få inn litt døgnrytme igjen :)

5559447[/snapback]

 

okei. du har ekstreme problemer med live ditt. du bør oppsøke en lege! helt seriøst! (sorry dobbelpost)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hoved kortet på dataen min ble ødelagt av en eller annen grun.

Sitter nå på mutteren sin data noe av de første jeg gjorde når hovedkortet mitt ble ødelagt var og instalere wow her :p Men det ble ikke noe gøy og spille det mer får denne daten SUGER det hakker når jeg spiller og at daten klikker når jeg er inne i byene har vel ikke spilt på en måded nå savnet det veldig de første dagene men klarer meg fint uten. Og jeg har begynt å få meg et mer sosialt liv nå logger meg bare in av og til for å snakke med de vennene jeg har der også.

 

Har tenkt og bestille nytt hovedkort men jeg hvet tror ikke jeg gidder og spille wow (World Of Warcraft) mer, det er jo vedig gøy men... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...