Beatnut Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo M1451G med ATI MOBILITY RADEON X300. På laptopen har jeg en s-video utgang som jeg via den koblet til TV'n. Deretter valgte jeg Klon-modus med TV'n som primær skjerm. Jeg fikk bilde av skrivebordet på TV'n og når jeg spilte en DVD så viste filmen seg på TV'n. Men bildet var svart/hvit og ikke med farger. Prøvde å se over de forskjellige instillingene på ATI verktøyene, men greide ikke å få til å vise farger på TV'n. Er det noe jeg har gjort feil siden det ikke vises farger? Tar gjerne i mot tips. En annen ting er at mens jeg på nVidia-kortet på en annen maskin får vist filmen på både pc-skjermen og TV'n samtidig, er det på ATI kun mulig å se bildet på én av enhetene av gangen. Kan noen forklare meg dette? Eventuelt hjelpe meg sånn at det lar seg løse. Eller er det at skjermkortet ikke er sterkt nok rett og slett? Eventuelt at Tv'n er for gammel til å tolke signalene riktig? Prøvde først å kjøre det gjennom den extrne input-scart'en på DVD-spilleren min, men da kom det ikke noe signal. Til sist lurer jeg på hva jeg egentlig kan kjøre på dette skjermkortet. ATI sier at kortet har 3D-støtte sånn at jeg kan spille spill, men jeg er litt skeptisk til at jeg feks kan spille farCry på full oppløsning og de beste instillinger. Klarer ikke å finne ut hvor mye kortet har i internminne. Ellers kan jeg opplyse om at maskinen har 512 Mb minne, en Intel M 725 CPU og en 60 Gb SATA disk, hvis det er til noe hjelp mtp diagnosering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå