Gå til innhold

Integrere SATA drivere på windows cd

Anbefalte innlegg

For å instalere windows på relativt ny hardware kommer man fort i en situasjon hvor man trenger en diskett med sata drivere. Pga dette må man ofte spandere instalasjon av en diskettstasjon, som man bruker akkurat for instalasjonen av windows, og aldri mer.

Det er mulig å brenne en oem-kopi av windows cd'n hvor man inkluderer bestemte drivere. For oss som gjerne setter sammen pc'r for alle man kjenner blir det mye bortkastet tid på dette.

Det jeg funderer på er om det er mulig å inkludere mange drivere på samme cd, slik at man kan ha en cd som kan brukes på alle nåværende sata kontrollere, uten å tenke mer på disketter?

Problemet med OEM-metoden er at driverene man inkluderer vil bli instalert uansett om det finnes hardware for disse eller ikke. Altså, legger man inn 10 sata drivere på den måten vil det bli liggende 10 sata drivere på den ferdige instalasjonen - med tilhørende potensielle konflikter. Om man kunne lagt et stort utvalg av drivere på cd'n slik at windows finner den som passer, og kun instalerer denne - på samme måte som instalasjonen behandler standarddriverene fra MS - ville problemet vært løst.

Hvordan får man til dette?

(Finnes det noen sata-driversamling, så man slipper jobben med å laste ned en og en?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DriverPacks by Bâshrat the Sneaky

Her er akkurat det du spør om!

I've started these DriverPacks because I wanted to achieve a Uniform UXPCD. Why in the world would you want support for all available hardware, I hear you thinking. Well, that's easy to explain: to be able to use these unattended Windows XP installation CD's on any  computer (of course one that's capable of running Windows XP).

Har ikke prøvd denne løsningen selv (da jeg ikke helt forstod fremgangsmåten :blush: )

Lenke til kommentar

jeg har prøvd driverpacks på en nlite windows cd og det virker over alle forventning, den eneste driveren jeg trengte å innstallere var skriver driveren, ellers så var det bare å ta den i bruk, slipper å bruke floppy for å legge inn raid drivere. Men nå ser det ut som han jobber på en ny versjon så driver oppdatering har vært litt slapp i det siste, ihvertfall for skjermkort, men det funker for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...