Tafsen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Eller noko slikt, trur det er den som henter ip adresse osv. Den bruker 1min og 20sec i oppstarten!! Berre den delen, slik at heile oppstarten av ubuntu tar litt over 2 min. Dette kan vel ikkje være normalt? Noko eg kan gjere for å fikse dette? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Kan jo sette statisk ip-adrese på den. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Selv pleier jeg bare å avbryte den operasjonen med ctrl-c når jeg sitter uten tp i pluggen for å så kjøre opp dette manuelt senere. Feks når jeg sitter på WLAN pleier jeg å avbryte den i oppstarten for å så kjøre ifconfig eth1 up, iwconfig eth1 essid ap, iwconfig eth1 key xx og så en dhclient eth1 for å få ip fra dhcp. Jeg benytter kabel hos mor, wlan hos dama (der jeg bor for det meste) og wlan på skolen. Kan jo feks legge inn kommandoene for hvert ap og for tilkobling med kabel i forskjellige filer og deretter chmod +x filnavn. Da trenger du bare å sh filnavn for å få opp wlan/kabelnettverk Finnes sikkert andre måter å gjøre det på, men denne måten synes jeg er enkel og grei ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå