Gå til innhold

prosessor og ram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde ikke det var nødvending med 2GB ram, men har ikke peiling jeg.

Skal snart bestille pc selv også. Trodde ikke f.eks cod2 gikk bedre med 2GB ram, Trodde det holdt med 1GB pr i dag. Tar jeg feil?

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Ja, det holder muligens minimum med 1gig RAM nå. Men når du først skal ha ny PC så er det best å slå til med 1gig til(det er ikke dyrt!!)

Mange spill vil du merke ganske stor forskjell i bla BF2 og Fear+ mange andre..

Og pcn din er langt mer framtidsrettet!! :cool:

Lenke til kommentar
Ja, det holder muligens minimum med 1gig RAM nå. Men når du først skal ha ny PC så er det best å slå til med 1gig til(det er ikke dyrt!!)

Mange spill vil du merke ganske stor forskjell i bla BF2 og Fear+ mange andre..

Og pcn din er langt mer framtidsrettet!! :cool:

5381601[/snapback]

Ja hvis du tenker sånn. Men jeg hadde heller kjøpt bedre prosessor, enn 2GB ram.

Da hadde jeg kjøpt meg 1GB ram senere, eller lagt i 500kr mer å fått den prosessoren jeg anbefalte + 2GB ram. My word =) Tenker mer på prosessoren når jeg kjøper pc nå enn 2 GB ram, for ram kan alltid kjøpes mer av senere, prosessoren har du ikke den muligheten med :p

Lenke til kommentar
Trodde ikke det var nødvending med 2GB ram, men har ikke peiling jeg.

Skal snart bestille pc selv også. Trodde ikke f.eks cod2 gikk bedre med 2GB ram, Trodde det holdt med 1GB pr i dag. Tar jeg feil?

5381501[/snapback]

Spiller COD2 med 1 gb ram. Det holder i massevis.

Lenke til kommentar

jeg ville i vert fall kjøpt 2 gig

Hvis du bare har penger til en giga ville jeg heller ha kjøpt en 1 gig modul hvis du skal ha amd. Da slipper du å bytte ut 2 brikker når du skal oppgradere til 2 giga.

Du taper ikke mye ytelse med å bruke en brikke siden minnekontrolleren er innbygd i prosessoren og minnebussen er såpass rask. Eneste er at det er litt tightere timings på 512 moduler men pengene du sparer når du uansett snart må oppgradere til 2 gig mener jeg veier opp.

Du trenger heller ikke 2 7800 gt. Kjøp heller et gtx, raskere prosessor og 2 giga pc 4000 ram.

Det er i vert fall det jeg ville ha gjort.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien.

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Hastighetsforskjellen på 3700+ og 4000+ kan aldri bli mer enn 9%, mens forskjellen på 1 og 2 GB kan være hakking som gjør det omtrent umulig å spille, og helt jevn flyt (Quake 4 i ultra high quality og BF2). En 3700+ kan dessuten vanligvis klokkes prosentvis mer enn en 4000+, og dermed tar man det inn igjen. Med to GT i SLI bør man uansett klokke opp så mye som mulig, siden prosessoren oftere vil være flaskehalsen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...