Gå til innhold

Trøbbel med dvd-brenning

Anbefalte innlegg

Oki, her er saken: Jeg har vært hjemme i jula, og brukt min brors pc for surfing og diverse. Blant annet har jeg en del store filer jeg skulle ha brent ut.

Denne pc-en har dvd-brenner, det veit jeg siden jeg har brent ut stuff her fra før. Og i Windows kalles den også en dvd-r stasjon.

Men når jeg putter i en rykende fersk og tom dvd, så skifter stasjonen navn til cd-stasjon, og det resulterer i at jeg ikke får dratt over noen av filene jeg vil brenne ut. "Windows oppdaget et problem under kopiering av denne filen".

Detta skjer ikke når jeg putter i en cd-r, men jeg har circa 30 gb jeg skal ha ut, så det gidder jeg ikke.

Hva skal jeg gjøre? Er det dvd-skivene det er noe galt med? (traxdata er merket, men de funker på pc-en hjemme).

Frustrert nå!

Endret av goatfog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du oppgi navn/modell på brenner. Du oppgi hvilket brennerprogram du benytter (navn/versjon). Du oppgi hvilken type DVD-plater du benytter (standard/produsent).

**Litt svar på ot fjernet av en vennlig moderator**

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Du oppgi navn/modell på brenner. Du oppgi hvilket brennerprogram du benytter (navn/versjon). Du oppgi hvilken type DVD-plater du benytter (standard/produsent).

5381222[/snapback]

Bruker vanlig windows xp metode, drar og slipper dem i stasjonsmappen.

Dvd-ene er av merket Traxdata, ("8x, general use"). skal forsøke å finne modellnavnet til brenneren etterpå.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Tror Nero trial har full funksjon i en mnd. Burdte være det første du lasta ned ... Windows innebygde bør forøvrig slås av.

Sjekk ellers hendelseslogg, at brenning ikke er avskrudd i enhetsinnstillinger og dma-mode.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Bruker vanlig windows xp metode, drar og slipper dem i stasjonsmappen.

Dvd-ene er av merket Traxdata, ("8x, general use"). skal forsøke å finne modellnavnet til brenneren etterpå.

Sjekk om brenneren takler platetypen. Enkelte brennere har bare støtte for DVD-R eller DVD+R (evt RW). Da må platen være tilsvarende. + og - er 2 forskjellige standarder som ikke er komtatilbe. NB! Andre brennere takler både + og - plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...