ThaMezzy Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Jeg kan kanskje skrive noen korte specs av hva min pc består av. Pentium 4 2.8GHZ 2GB Minne (4 x 512mb) Asus P4P800-E Deluxe 120GB 7200RPM 300GB 7200RPM Jeg kom hjem i går fra Spania og løp opp til pc'en. Skrudde den på og den funket som vanlig. "Bruk av CPU" var da mellom 1% og 15%. Før jeg dro hadde jeg noen problemer med tilkoblingen til iPod'en til pc'en så jeg skulle prøve på nytt nå. Etter jeg plugget til iPod'en gikk cpu forbruket rett opp og nå virker det som er "permanent". Jeg har kjørte en virussjekk i går og fant ikke noe. Samme med spyware sjekken. Hvis dere har lyst så kan jeg nevne de 5 prosessene som er størst. Er veldig irriterende når dataen din bruker nesten 1min på å åpne en mappe. Hva tror dere er feil? Endret 5. januar 2006 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Hm, hvilke(n) prosesser er det som tar 'kraften'? Kan jo prøve å ta 'clear bios' for morroskyld og se om det funker? (skader ikke å prøve) edit: Har hatt et lignende problem selv når jeg tenker på det. Tror prosessen het ipodhelper.exe eller itunesupdater.exe Prosessen tok ca 15% stødig av cpuen. Men den tok og avinstalerte programmet på så lett som 'legg til/fjern programmer'. Dermed tok det slutt hos meg. Endret 4. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 .Scotty. : Så etter dette programmet, men det fantes ikke. Har her et bilde fra oppgavebehandlingen. Noen flere som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 .Scotty. : Så etter dette programmet, men det fantes ikke. Har her et bilde fra oppgavebehandlingen. Noen flere som kan hjelpe? 5382180[/snapback] ..Ikke mye til bilde der nei Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Glemte det. Her har du det: http://aemile.net/desktop.jpg Endret 4. januar 2006 av ThaMezzy Lenke til kommentar
mariux Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 View->select columns... Og kryss av "cpu usage" og "cpu time". Også ser du hvilke som er høyest. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) View->select columns... Og kryss av "cpu usage" og "cpu time". Også ser du hvilke som er høyest. 5382665[/snapback] Hva skal jeg gjøre etter dette da? Avslutte den prosessen som er høyest? EDIT: Her: http://aemile.net/desktop2.JPG Endret 4. januar 2006 av ThaMezzy Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 ..Bilde 5383104[/snapback] Det er fikset nå. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Hmm, merkelig! Siden 'Ledig systemprosess' tar jo 0 cpu, det er det som er til å bruke. Så egentlig så er det bare 5% av cpu'en som blir brukt når bilde er tatt. Så jeg kan ikke skjønne hvorfor det er slik, du må nok spørre etter andre for slikt. Scotty Endret 4. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Noen som tror dette vil bli fikset hvis jeg formaterer? Lenke til kommentar
mariux Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg får ikke åpnet bildet ditt. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg får ikke åpnet bildet ditt. 5384581[/snapback] Prøv å åpne et nytt vindu/tab i browseren din og lim inn: http://aemile.net/desktop2.JPG Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Jeg formaterte maskinen og det funket fint, men jeg mangler en driver. Fortsetter bare å spørre her jeg. Mangler en driver for Ethernet Controller. Jge får ikke gått inn på nettet uten den. Noen som vet hvor jeg kan få tak i den driveren? EDIT: Fant driverne på ASUS sin side. Ellers takk. Endret 5. januar 2006 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå