Tee_Kay Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Noen som vet om noen bra fengsel filmer eller serier? ? Som f.eks In Hell og Prison Break. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Papillon er vell en klassiker Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 The Longest Yard Hvor stor rolle skal fengelet spille i filmen? At hele filmen skal oppholde seg i fengselet? Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Hmm. At dem skal prøve og rømme / sloss mye. Helst litt vold fra vaktene og. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Denne tråden har vel et par filmer du er ute etter. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Das Experiment aka eksperimentet faller vel under fengselsfilm. Men knaskje litt i det sykeste laget. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Das Experiment aka eksperimentet faller vel under fengselsfilm. Men knaskje litt i det sykeste laget. 5381496[/snapback] Hvorfor sier du det? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Tråden LarsP linker til har mange gode. Hvis du godtar en mer rømningsorientert fengselsfilm vil jeg anbefalle Runaway Train (1985). Jon Voight spiller pokker så bra i den etter min mening. Serier: OZ, pokker så bra Endret 4. januar 2006 av olefiver Lenke til kommentar
knutby Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Das Experiment aka eksperimentet faller vel under fengselsfilm. Men knaskje litt i det sykeste laget. 5381496[/snapback] Hvorfor sier du det? 5381548[/snapback] Du mener vel ikke at den ikke er syk? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Du mener vel ikke at den ikke er syk? 5381569[/snapback] Spennende, intelligent, fantastisk, provoserende, men ikke syk. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Kan nevne et par. Prison A Go Go Emanuelle in Prison Trailer Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Prison A Go Go 5381604[/snapback] OMFG! Parodi på Monster A-Go Go? MUST SEE! :!: Lenke til kommentar
knutby Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Prison A Go Go 5381604[/snapback] OMFG! Parodi på Monster A-Go Go? MUST SEE! :!: 5381610[/snapback] Quote fra imdb! Plot Outline: A women-in-prison action comedy featuring girls running amok! Multiple Shower Scenes! Kung Fu Food Fights! Mutant Zombies! Evil Scientists, Prominent Product Placement, and Mud Wrastlin! Enig den må skaffes! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 The Shawshank Redemption The Green Mile Con Air The Rock Natural Born Killers Mean Machine Nokon kan kanskje diskuterast men.. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 er NBK en fengsels film? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Nåh kanskje ikkje fengsels film per definisjon, men ganske nær då. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 The Shawshank Redemption med Robbins og Freeman er og blir den beste "fengselsfilmen" i mine øyne. Den er styggelig bra rett og slett, og alt annet av lignende filmer kan i sammenligninger gå å spise fluesopp. TROR den heter noe så orginalt som "Frihetens Regn" på norsk. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 The Shawshank Redemption med Robbins og Freeman er og blir den beste "fengselsfilmen" i mine øyne. Den er styggelig bra rett og slett, og alt annet av lignende filmer kan i sammenligninger gå å spise fluesopp. TROR den heter noe så orginalt som "Frihetens Regn" på norsk. 5386374[/snapback] Eller "Nyckeln till frihet" for dei som har handlet på cdon. Genial film! Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ja regner med de fleste er enige at den filmen rett og slett er FIN! Men når det gjelder norske oversettelser, så er det enkelte ganger jeg lurer på hva de som har med oversettelser å gjøre tenker på. "Frihetens Regn" er jo ikke en ille tittel, men det har liksom ikke noe å gjøre med den orginale tittelen. Skulle nesten tro filmskapere satte noen regler om oversettelsene i andre land når de gir ut filmene sine. Det er vel en grunn til at de kaller filmen sin for "Shawhank Redemption". Men det er ikke det jeg skulle si. Jeg må nemlig le HØYT når filmtilsynet oversetter en engelsk tittel med en ANNEN engelsk tittel. Har ingen eksempler akkurat nå, men det er ufattelig tåpelig - og jeg har sett det mange ganger. Er det fordi den orginale engelske tittelen var for komplisert for nordmenn da eller? Så må det erstattes med et enklere engelsk ord? Stupido! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå