Gå til innhold

Anbefalte innlegg

phu! Rydding er noe dritt..

 

Da fikk jeg ryddet litt plass. Trengs nå store finer-plater skal inn.

 

Noen bilder før sidene ++ blir målt opp skjært ut. Er enda litt uskikker på noen mindre justeringer på hvordan kabinete skal bli. Er som tidligere nevnt blitt plannlagt og tegnet/skissert for 6-7 månder siden, og må bruke litt til på og huske hva jeg har tenkt den gang.. Joda jeg tok notater, men det rotehode som jeg er så finner jeg bare halvparten sånn ca... :roll:

 

Får vel skært ut litt i løpet av kvelden om tinng går etter plan (dvs. om ikke samboeren legger inn veto mot bråket..)

 

Ellers så går catch linja mi svært treigt i dag. (ikke rart med tanke på at linje lengede til sentral er over 10.300 meter.. Godt jeg får fiber om få uker :thumbup: )

post-19054-1136406148_thumb.jpg

post-19054-1136406172_thumb.jpg

post-19054-1136406194_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah!

 

Godt å se et skikkelig MAME prosjekt igjen, har ikke fått nok tid til mitt eget i det siste....

 

- Deilig å kunne være inspirator til slike prosjekter! ;)

 

Har du konkrete planer om selve designet, legge ut noen skisser muligens...? :)

 

Når det gjelder den døra du tenker kjøpe, tror jeg du vil komme billigere ut ved å sjekke med gutta på Flipperspill.com. De har både en egen webshop for nye produkter Parts4pinballs.com og en hel bråte brukt stasj liggende og slenge. Fikk selv kjøpt en brukt dør med myntinnkast for noen hundrelapper, samme dørene brukes på flipperspil. De fører også T-lister til kantene på kabbiset ditt.

 

Når det gjelder linker har jeg et par jeg frekventerer jevnlig:

 

Den mest innlysende for deg som bygger selv er selvfølgelig:

Arcadecontrols.com - Her finner du alt du trenger å vite om selvbygg og konstruksjon av et arcadekabinett fra grunnen av.

Ellers anbefaller jeg disse:

MAMEWorld.net - ALT av nyheter om og rundt MAME og alle de forskjellige versjonene som finnes. -Alfaomega for et skikkelig oppsett av MAME....

Optimized Builds - Jeg anbefaller denne versjonen av MAME, den er optimalisert for din prosessor (du velger hvilken versjon) slik at alt går raskere og mer otimalisert. Dessuten fungerer den sømløst med MAMEWAH, som er den frontenden jeg vil anbefalle.

MAMEWAH - En genial frontend som har det meste (hvis ikke alt!), kan konfigureres og formes helt etter eget ønske. HER finner du et genialt program som forenkler oppsettet betraktelig. Om du ønsker å lage et skikkelig "stealth" system som skjuler alt som har med windows å gjøre slik at maskina blir en ren arkademaskin, laster du ned "Instant Sheller". -Fikser alt for deg i en enkel operasjon....

RetroBlast! - En altomfattende retrogaming side, med høy frekvens på nyhetsoppdateringene sine.

 

Har en mengde andre links i ermet også, du må bare ta kontakt om det skulle være noe spesielt du er ute etter.

 

Nøl ikke heller med å ta kontakt om det skulle være andre ting du lurer på eller trenger hjelp med!

 

Til slutt må jeg bare få ønske deg lykke til med prosjektet, dette er dømt til å bli bra! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ah!

 

Godt å se et skikkelig MAME prosjekt igjen, har ikke fått nok tid til mitt eget i det siste....

 

- Deilig å kunne være inspirator til slike prosjekter!  ;)

 

Har du konkrete planer om selve designet, legge ut noen skisser muligens...?  :)

 

Når det gjelder den døra du tenker kjøpe, tror jeg du vil komme billigere ut ved å sjekke med gutta på Flipperspill.com. De har både en egen webshop for nye produkter Parts4pinballs.com og en hel bråte brukt stasj liggende og slenge. Fikk selv kjøpt en brukt dør med myntinnkast for noen hundrelapper, samme dørene brukes på flipperspil. De fører også T-lister til kantene på kabbiset ditt.

 

Når det gjelder linker har jeg et par jeg frekventerer jevnlig:

 

Har en mengde andre links i ermet også, du må bare ta kontakt om det skulle være noe spesielt du er ute etter.

 

Nøl ikke heller med å ta kontakt om det skulle være andre ting du lurer på eller trenger hjelp med!

 

Til slutt må jeg bare få ønske deg lykke til med prosjektet, dette er dømt til å bli bra!  :thumbup:

5384678[/snapback]

 

Mange takk for tilbakemelding.

 

Skisser kan vel komme, men har relativt lite fartstid med slike prg. De skisser som jeg har tegnet og brukt til nå har begrenset seg til tegenebrett av den gode gamle typen.. :p Men kan vel få til noe med tid og stunder...

 

Ellers så vil designet komme etterhvert. Dvs. jeg vet hvilken type/form kabbise skal ha (ikke helt bestem på mindre detaljer. Dette med tanke på hvilken/størrelse skjerm jeg skal velg). Hvilken farger og evt. arts på kabbis skal jeg tenke mer på etterhvert. Må bare komme i gang nå så tror jeg ting kommer av seg selv etter hvert. Har tusen ider/tanker rundt prosjekte i hode.. :idea:

 

Ellers så har jeg jo mange fine retnigslinjer i ditt prosjekt ultiMAME. Men skal lagt i fra bli noe blåkopi av den grunn.. ;)

 

Takk for linker ja! Kjenner til noen av dem og husker også den Flipperspill.com linken men hadde glemt den helt bort. :thumbup:

 

Ellers så har jeg investert i den glimrende boka - Projekt Arcade, Build your own Arcade Machine - av John St.Clair

 

 

Skal bli gøy å komme skikklig i gang med dette. Må også nevne at dette for min del ikke skal bli et veldig dyrt prosjekt. Prøver å bruke ting som jeg har eller som kan skaffe billig. Feks, på den elektriske avd. av søppeødynga :cool:

 

Men noen tusinger vil det vel fort gå.. ;)

Lenke til kommentar

Deilig med helg og dyrke hobbyer! :love:

 

Satt og så over mine plantegniger fra tidligere i fjor og fant fort ut at størelsen ble litt i største laget på kabbise. Gikk drastisk ned i høyden og litt i sidebredden. Frontbredden ble faktisk litt større. Grunnen er enkel; ønsker at den skal vær lett å flytte på samt ikke ta grusomt mye plass. Er også en fordel at den går igjenom dører og slikt.. Kjipt om den måtte stått på arbeidsrommet når jeg var ferdig...

 

 

Har vurdert at og frem om hvordan jeg skal ha dette 'systeme' mitt. Og har funnet ut at det blir en blanding av det klassiske arcade locken og litt av mitt eget kompenerte...

 

Plannen er å ha en arcade maskin som skal:

 

- spille gamle klassikere med MAMEWAH som frontend.

 

- bruke andre klassiske modulator systemer som C64, Amiga, Nintendo osv...

 

- kunne spille vanlige pcspill, diverse Quake og bilsim står høyt her.

 

- brukes til vanlig surfing etc.

 

- Å kunne se litt på tv med. Nå blir det en 26"lcd skjerm ikjeller-rommetsom jeg bygger i disse dager til poden på 11 år, så det er ikke topp priotert..

Men da vil jeg bruke denne saken som media senter også. Putte i et tvkort og litt slikt så vi en bra opptaker i samme sleng! :cool:

 

 

Ellers så fikk jeg saget ut sidene på kabinete i kveld etter timer med oppmåling i går...

 

Har også fått høvlet litt på dem etter at jeg tok bildene her, var noen mindre justeringer som måtte til noen steder..

 

Tenkte jeg skulle frese ut spor i morgen, samt få laget resten av sidene.

 

Ellers så har jeg brukt et par timer på teste ut sketchup program, fant ut at jeg kommer til å sverge til det gamle tegnebrette mitt en stund til. Må læres det programe først... Og nå er jeg i modde/snekkre form... :p

 

Edit: leif i fra i fjor!

 

Før opptegning og saging:

post-19054-1136592889_thumb.jpg

 

De 2 hovedsidene er ferdig oppskjært.

post-19054-1136591748_thumb.jpg post-19054-1136591793_thumb.jpg

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Sitter å lurer på hvliken skjerm jeg skal bruke... Tv,CRT monitor, LCD, arcade skjerm.

 

Etter mye tenking så tror jeg en ca 19-21" CRT blir best. Den blir bra til vanlig pcbruk/pcspill, tvbruk, og de fleste arcade spill (ihvertfall blandt mine favoritter) funker bra her. Noen av disse modulator spillene er umulige å få 110% på en pc skjerm, men må gjøre et kompremis...

 

Ellers så må jeg putte inn 2 skjermer... Ser for meg en ribbet 17" lcd skjerm som kommer opp som en rullegardin når jeg ønsker det.... Blir vel litt vel mye hi-tec det da! :p

 

Ellers så skal jeg ut påen trelast i morgen å se om jeg kan få tak i en perfirert (leif skrevet?) plate til å bruke delvis som bakplate. Må handle inn et par andre småting også.

 

Edit: leif er pop her!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
Er prosjektet ferdig eller ?  :hmm:

7569771[/snapback]

 

Merklig at jeg ikke har fått epost når når det er blitt postet i denne tråden.. :hmm:

 

Anyway!

 

 

Er kommet litt videre siden siste post, men probleme er at kjellern/verkstede mitt er et eneste stor kaos (igjen)! Min Mor døde for litt over et år siden, og etter at jeg solgte huse hennes og barndomshjemmet så ble det liksom litt fult med ting &tang i kjelleren. :roll: Driver sorterer og rydder men har ikke hatt så mye tid ti slikt siste året. Mye tid som går/gått med til å etablere meg som næringsdrivende og med 1 ny sønn på 18 månder og en til på vei(!) (ja jeg er driftig! :!: :w00t: )

så er det søren meg begrenset med tid som kan settes av til slike hobby prosjekter.. Er bare å få unna drittjobben med rydding og slikt så skal resten gå på skinner.

 

Håper på og få gjort noe nå utover vinteren og nyåret.

 

Førøvrig kjøpt meg 2 arcade maskiner siden sist. Fikk dem nesten gratis av en kar som har hatt dem stående på et lager i noen år..

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...