Gå til innhold

Tuner som konverterer analoge til digitalesignaler

Anbefalte innlegg

Har for en måneds tid siden kjøpt meg en thomson 27" lcd tv noe som jeg er godt fornøyd med Problemet mitt er at de analoge singalene fra tvantennen gjør at bildet henger i raske bevegelser og lever tidvis sitt eget liv :(

Det jeg lurte på, er om det finnes noe som kan konvertere de analoge signalene fra antennen til digitale som går inn i tven, på en bedre måte enn tven gjør nå?

Vil f. eks. en TV tuner klare dette.

btw har jeg også noe av samme problemet når jeg ser på film fra dvden, dvden bruker scartkabel. Bildet blir bedre enn ved tv antennen, men langt i fra like bra som bildet når jeg har koblet dataen til tven via en vga kabel.

Om det er noen som kunne kommet med innspill til dette ville det ha vært fin :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet mitt er at de analoge singalene fra tvantennen gjør at bildet henger i raske bevegelser og lever tidvis sitt eget liv  :(

5380771[/snapback]

Det virker som om det er lang responstid som påvirker TVen din. Det burde derfor ikke være forskjell på hvilke signalkilder du bruker, og derfor vil det ikke hjelpe om du "digitaliserer" bildet.

Det beste du kan gjøre hvis du vil unngå å bruke TVens interne tuner er å kjøre bildet via en VHS/DVD/HDD-opptaker. Da får du bildet inn på TVen via scart. Hvis du tror det kan være den interne tuneren i TVen, er dette en fin måte å se om det blir bedre via en annen tuner.

Lenke til kommentar

Tven har en responstid på 8ms så dette skulle ikke være noe problem. Jeg vet også at lcd tver har en tendens til å takle de analoge signalene dårlig ved at henger litt og blir "levende".

Var på elkjøp der de kjørte en dvd via scart og jeg fant ingen lcd tv som taklet disse signalene like godt som de klarer de digitale.

Jeg har spilt av hd video fra pcen til tven via en vga-kabel. Bildet var krystall klart

og jeg klarte ikke å se noe henging i bildet selv om dette "bare" var via en vga kabel:)

Vil kanskje en digital dekoder klare å konvertere signalene bedre enn tven?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...