Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett - Flytter.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal flytte, å ditt jeg skal flytte har det aldri vært internett før.

Nede i leiligheta der jeg skal bo, er jeg ikke sikker på om det er tlf-utgang.

Men, jeg hadde tenkt å anskaffe meg internett der jeg skal bo da, vis ikke det koster så alt før masse.

Jeg skal ha telenor ADSL, ikke noe annet.

1.Hvor mye vil det koste å sette opp internett der vis det ikke er tlf-utgang i leiligheta.

2.Det er hustelefon oppe oss dem jeg skal leie oss, kan det hjelpe meg noe?

3.Hvor mye vil alt koste tilsammen cirka, vis det ikke er tlfutgang nede i leiligheta, å hva vil det koste vis det ER tlf-utgang.

Det er 100% sikkert at det ALDRI har vært internett der, så må legge opp i veggen.

Blir det dyrt?

takk på forhånd før svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan teste telefon-nr til dei som bor oppe og se om det er

ledig par !

som eksempel :

Aktiv linje, Gårdsnr 00000, bruksnr 00

Ny linje, Gårdsnr 00000, bruksnr 00

Ny linje,Gårdsnr 00000, bruksnr 00

:cool:

HER

Edit: om du bruker "Digital Ethernet" så viser også linjelengen fra sentral --> tlf-inntak

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

En venn av meg er i samme situasjon, det er ikke lagt inn for telefon i hans hybel (men husvert i overetasjen har). Da han pratet med bl.a Bluecom, fikk han beskjed om at han måtte betale for montørarbeidet selv. Var snakk om et par tusenlapper visstnok. Han har ikke pratet med Telenor, siden han ikke vil ha internett fra dem, så jeg er ikke sikker på hva deres tilbud inkluderer. Hvis det er lagt inn for telefon, så er det jo ledige trådpar, så da koster det ikke noe mer ville jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg vet her hjemme, her la vi inn telenor adsl, det koste 300kr ekstra trur jeg, da stakk han bare en kabel fra utsia av huset ned til leiligheta her, og ja kobla internette, men nå er det litt annen situasjon jeg er i, men jeg skal prøve å få ringt dem seinere idag å få svar.

Jeg mener det koster 400kr så får jeg alt fixa, forde om dem oppe IKKE har internett.

Lenke til kommentar
.. Og fortsatt vil du ha ADSL fra dem!?! :hmm:

5380965[/snapback]

Noen elsker å plages... Du får håpe det går litt fortere når du har problemer da :p

5380981[/snapback]

Hehe, eller når han avslutter abbonementet og blir fakturert for 3 mnd til :p Utrolig hvor mye tull det er med Telenor. Hjemme har vi kvittet oss med adsl, 2 mobilabb og fasttelefon abb fra Telenor og livene til oss alle har blitt mye bedre:D

Når vi byttet til Bluecom fra Telenor fikk vi en faktura etter vi hadde sendt inn utstyret for 3 nye måneder, deretter ringte vi Telenor og jada, de skulle fikse det. Ny purring, ringte igjen, purring, ringte igjen, ENDA EN STYGG PURRING, og vi ringte ENDA EN GANG. Så gikk det et par uker før det dukket opp inkassovarsel i postkassa. Til slutt endte vi opp med en faktura med redusert beløp som vi bare måtte se oss nødt til å betale.

Det finnes mange bra og dårligere leverandører av ADSL der ute, hvorfor velge den verste?

Lenke til kommentar

Noen tror vistnok at fordi telenor har satt opp utstyr i sentralen, så er det bare telenor som kan levere. Eneste grunnen jeg kunne ha hatt telenor, var hvis arb. giver sponsa meg med nett og eneste mulighet var telenor. Selv da ville jeg vært tvilsom til å velge telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...