Gå til innhold

skal ha ny mus, men hvilken?

Anbefalte innlegg

da var det tid for en ny mus, siden Mx510'en jeg har er utslitt.

Jeg skal ha en bra spill mus, penger spiller egentlig ingen rolle, den skal holde en stund, hater å måtte kjøpe ny mus i hytt og pine!

kom med forslag!

**edit: ikke trådløs! :p

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser de over anbefaler Logitech G5 da du har hatt Logitech MX510. Hadde MX 510 tidligere jeg også, men den gikk i strykker. Kjøpte meg en Razer Copperhead. Det var som dag og natt. Ble kjempe forelsket i den nye musa mi. *Som sagt er Copperhead en finger-mus, da MX510(8)/G5 er en hånd-mus. Tror dette kan være med å hjelpe deg i valget av en mus som passer deg best. Jeg vil legge mitt ord på Copperhead, da dette er en usedvanlig god mus.

Men jeg må erlig innrømme at musa gikk fløyten etter bare tre uker. Høyre musetast nekte å funke igjen. Dette kan gi et spm. hvorfor jeg da sier det er en bra mus. Fordi den er utrolig bra selv om den gikk i dukken etter bare tre uker. Kommer til å skaffe meg en ny Razer Copperhead. Håper jeg for en ny på garatien.

Lykke til med valget og håper du finner en mus du blir fornøyd meg. Du er hjertelig velkommen til å komme med tilbake meldinger.

*Tilbake til finger- eller hånd-mus. Det vil si at med Logitech G5, bruker du hele hånden når du skal flytte musa. Men ved bruk av Razer Copperhead bruker du bare fingrene og håndleddet viler på musematten. Synes personlig det var mye bedre å bevega fingrene istedet for hele hånden. Er ikke helt sikker på hvordan dette virker inn på First-Person-Shooter, da jeg ikke rakk å teste det. Men i Real-Time-Strategy var det bedre å røre fingrene. Også i Photoshop synes jeg det gjorde en stor forandring.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest d du skrev Birger ble jeg litt nyskjerrig, og måtte prøve å finne ut av mine musvaner. Jeg har en god Mx500 som blir med meg i graven, men jeg bruker såvist ikke hånden til alle bevegelser jeg bruker den til. Håndleddet ligger faktisk rimelig fast, og selv uten aksellerasjon beveger jeg stort sett bare fingrene ved å flytte den. I FPS spill som Source er det nesten kun fingerbevegelser. Bruker en ingame sens på 2.8, om det sier deg noe, så ikke avskrekkende det heller. Den er litt tung, men jeg har nettopp skiftet skates og med en litt kostbar musmatte flyr den godt. Vil anbefale en Mx500 til trådstarter jeg, om du får tak i en=)

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311940&cks=PRL

hva med den G5'en a? er det noe å satse på? ser det er bare positive kommentarer på den.... :love:

5380761[/snapback]

Spørs hvordan du spiller, jeg greier meg IKKE uten sideknappene på musen (FPS spill, bruker dem til å veksle mellom forskjellige våpen) Ang hånd fingerstyring av mus, så synes jeg MX510/518 er grei til det, (ja, jeg har ganske stor hånd) fikk ikke til Razermusen, den ble for liten :roll: blir en smaks-sak det da..

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311940&cks=PRL

hva med den G5'en a? er det noe å satse på? ser det er bare positive kommentarer på den.... :love:

5380761[/snapback]

Vil ikke si at den ikke er noe å satse på. Jeg vil tro Logitech G5 er en kjempe mus. Både i spill og andre ting den måtte brukes til. Den er hakke større enn Razer Copperhead, så tror størrelsen på hånden din kan være med å avgjøre dette. Selv da jeg tror det kan virkelig være litt hipp-som-happ da begge to er usedvanlig gode muser. Jeg som sagt tidliger, gikk personlig for Razer Copperhead. Har ikke angret et sekund på mitt valg. Synes den var mye bedre enn min gamle Logitech MX510.

Tror også gjerne at du vil bli fornøyd samme hvilken mus du velger. Men størrelsen på hånda kan være med å avgjøre det.

Lenke til kommentar

det blei en G5 på meg, og er så langt fornøyd med hvordan den sitter i hånda.

Det er bare en ting jeg sliter med, der tommelen sitter, er det en knapp som kan brukes til å gå tilbake med, på f.eks nettsider osv, denne får jeg ikke til å virke, jeg prøvde å forandre innstillingene frem og tilbake, men den vil bare ikke fungere, har dere noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...