Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele TV-tuner på trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

hallo

jeg har et trådløst nettverk med to maskiner (en bærbar og en stasjonær) begge koblet opp mot en phillips ruter. det hadde vært litt kult å bare kunne koble TV-tuneren min til den stasjonære, og så dele denne enheten på nettverket, sånn at jeg kan gå inn på tv-tuneren fra den bærbare uansett hvor jeg er i huset :)

TAKK FOR SVAR :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut en programvare som heter MythTV.

Har aldri prøvd det selv , men har forstått det slik at du kan sette opp en PC som server , og andre som klienter.

Dvs TV kort på serveren , og alle klienter kan bruke det , via MythTV softwaren.

Vet ikke om dette hjelper deg , men det kan være verdt å titte på!

Lenke til kommentar
Sjekk ut en programvare som heter MythTV.

Har aldri prøvd det selv , men har forstått det slik at du kan sette opp en PC som server , og andre som klienter.

Dvs TV kort på serveren , og alle klienter kan bruke det , via MythTV softwaren.

Vet ikke om dette hjelper deg , men det kan være verdt å titte på!

5380533[/snapback]

Takk for svar, men fikk ikke åpnet filen fordi det var en såkalt .tar fil...

Er det noen som vet om hvordan man enkelt kan dele tv-tuneren i windows?

Endret av olaven
Lenke til kommentar
.tar filer kan du åpne )pakke opp) med Winrar

5381011[/snapback]

Der fikk jeg åpnet den, ja :thumbup:

Men jeg fant ingen setup-fil etter å ha pakket opp filen jeg lastet ned. Det var bare fullt av merkelige .pro-filer...

Noen som kan hjelpe meg videre?

Endret av olaven
Lenke til kommentar
.tar filer kan du åpne )pakke opp) med Winrar

5381011[/snapback]

Der fikk jeg åpnet den, ja :thumbup:

Men jeg fant ingen setup-fil etter å ha pakket opp filen jeg lastet ned. Det var bare fullt av merkelige .pro-filer...

Noen som kan hjelpe meg videre?

5383473[/snapback]

klippet fra http://www.mythtv.org/docs/mythtv-HOWTO-1.html#ss1.1

MythTV is a GPL licensed suite of programs that allow you to build the mythical home media convergence box on your own using Open Source software and operating systems.

Altså ingen windows variant av det

Lenke til kommentar
Det kommer ann på IP-adressen du har. Er det tilgang over internett så fungerer det over internett også.

5385122[/snapback]

OK, men hva skal det stå på brukernavn og passord under HTTP Stream output, under preferences? Var ganske mange andre felter der som jeg heller ikke skjønte hva jeg skulle skrive i...

Lenke til kommentar
Det kommer ann på IP-adressen du har. Er det tilgang over internett så fungerer det over internett også.

5385122[/snapback]

OK, men hva skal det stå på brukernavn og passord under HTTP Stream output, under preferences? Var ganske mange andre felter der som jeg heller ikke skjønte hva jeg skulle skrive i...

5385139[/snapback]

Sjekk: http://www.google.com/search?&q=videolan%20streaming%20howto

Lenke til kommentar

hallo folks...

Kom plutselig på at jeg en gang så denne enheten (tv-tuneren) på et ikon under "min Datamaskin"... Da kunne jeg visst bare høyreklikke og velge "deling...". Etter jeg koblet ut tv-tuneren har jeg aldri funnet igjen dette ikonet. Kunne noen fortelle meg hvordan man får det frem igjen?

TAKK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...