olaven Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 hallo jeg har et trådløst nettverk med to maskiner (en bærbar og en stasjonær) begge koblet opp mot en phillips ruter. det hadde vært litt kult å bare kunne koble TV-tuneren min til den stasjonære, og så dele denne enheten på nettverket, sånn at jeg kan gå inn på tv-tuneren fra den bærbare uansett hvor jeg er i huset TAKK FOR SVAR Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Sjekk ut en programvare som heter MythTV. Har aldri prøvd det selv , men har forstått det slik at du kan sette opp en PC som server , og andre som klienter. Dvs TV kort på serveren , og alle klienter kan bruke det , via MythTV softwaren. Vet ikke om dette hjelper deg , men det kan være verdt å titte på! Lenke til kommentar
olaven Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Sjekk ut en programvare som heter MythTV.Har aldri prøvd det selv , men har forstått det slik at du kan sette opp en PC som server , og andre som klienter. Dvs TV kort på serveren , og alle klienter kan bruke det , via MythTV softwaren. Vet ikke om dette hjelper deg , men det kan være verdt å titte på! 5380533[/snapback] Takk for svar, men fikk ikke åpnet filen fordi det var en såkalt .tar fil... Er det noen som vet om hvordan man enkelt kan dele tv-tuneren i windows? Endret 3. januar 2006 av olaven Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) .tar filer kan du åpne )pakke opp) med Winrar Endret 4. januar 2006 av JarleW Lenke til kommentar
olaven Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) .tar filer kan du åpne )pakke opp) med Winrar 5381011[/snapback] Der fikk jeg åpnet den, ja Men jeg fant ingen setup-fil etter å ha pakket opp filen jeg lastet ned. Det var bare fullt av merkelige .pro-filer... Noen som kan hjelpe meg videre? Endret 4. januar 2006 av olaven Lenke til kommentar
kulis Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 .tar filer kan du åpne )pakke opp) med Winrar 5381011[/snapback] Der fikk jeg åpnet den, ja Men jeg fant ingen setup-fil etter å ha pakket opp filen jeg lastet ned. Det var bare fullt av merkelige .pro-filer... Noen som kan hjelpe meg videre? 5383473[/snapback] klippet fra http://www.mythtv.org/docs/mythtv-HOWTO-1.html#ss1.1 MythTV is a GPL licensed suite of programs that allow you to build the mythical home media convergence box on your own using Open Source software and operating systems. Altså ingen windows variant av det Lenke til kommentar
olaven Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 OK, noen som vet om andre måter å dele en tv-tuner over et helt nettverk ved å koble den til én maskin? Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Prøv å se om du kan bruke VideoLAN: http://www.videolan.org/ edit: leif Endret 4. januar 2006 av fAke_ Lenke til kommentar
olaven Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Prøv å se om du kan bruke VideoLAN: http://www.videolan.org/ edit: leif 5384861[/snapback] VLC er vel bare et enkelt avspillingsprogram? Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Prøv å se om du kan bruke VideoLAN: http://www.videolan.org/ edit: leif 5384861[/snapback] VLC er vel bare et enkelt avspillingsprogram? 5384973[/snapback] Neida. Videolan kan også fungere som streaming server. Se her. Endret 4. januar 2006 av MiniX Lenke til kommentar
olaven Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Prøv å se om du kan bruke VideoLAN: http://www.videolan.org/ edit: leif 5384861[/snapback] VLC er vel bare et enkelt avspillingsprogram? 5384973[/snapback] Neida. Videolan kan også fungere som streaming server. Se her. 5385013[/snapback] Går det via internett da, eller er da bare internt i LAN'et? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det kommer ann på IP-adressen du har. Er det tilgang over internett så fungerer det over internett også. Lenke til kommentar
olaven Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Det kommer ann på IP-adressen du har. Er det tilgang over internett så fungerer det over internett også. 5385122[/snapback] OK, men hva skal det stå på brukernavn og passord under HTTP Stream output, under preferences? Var ganske mange andre felter der som jeg heller ikke skjønte hva jeg skulle skrive i... Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det kommer ann på IP-adressen du har. Er det tilgang over internett så fungerer det over internett også. 5385122[/snapback] OK, men hva skal det stå på brukernavn og passord under HTTP Stream output, under preferences? Var ganske mange andre felter der som jeg heller ikke skjønte hva jeg skulle skrive i... 5385139[/snapback] Sjekk: http://www.google.com/search?&q=videolan%20streaming%20howto Lenke til kommentar
olaven Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Tusen takk for svar til alle som har svart. Nå har jeg fått ordnet det. GENIALT. PS:er det noen som vet hvordan man deler den i windows uten et ekstra program også? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Bra du fikk ordna det! Må bare beklage , men jeg husket feil. Det var ikke mythTV jeg tenkte på , men SageTV. 2 forskjellige ting. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 SageTV kostet flesk. Må betale for klienten også ... MythTV er et mye bedre alternativ. Lenke til kommentar
olaven Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 hallo folks... Kom plutselig på at jeg en gang så denne enheten (tv-tuneren) på et ikon under "min Datamaskin"... Da kunne jeg visst bare høyreklikke og velge "deling...". Etter jeg koblet ut tv-tuneren har jeg aldri funnet igjen dette ikonet. Kunne noen fortelle meg hvordan man får det frem igjen? TAKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå