Mann_Av_Gull Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hei. Jeg har et DFI Lanparty nF3 Ultra-D hovedkort. Kjørte en stund med 2x512MB Corsair Value på 270MHz CAS 3-4-3-8-1t. Så her om dagen kjøpte jeg 2 stk. Corsair Value brikker til for å få 2GB RAM. Som jeg fryktet måtte jeg gå over i CPC 2t modus og minnet ble automatisk innstilt til 166 Divider. Prøvde 200MHz og CPC1t men det funket ikke med 4 brikker. Gikk så over til CPC 2t og klokket prosessoren min opp til 2700MHz igjen. Minnet havnet da på rundt 225MHz CAS 2.5-3-3-7-2t. Og her kommer poenget... Mange sier at man taper så grusomt mye ytelse ved å gå over til CPC 2t modus? Jeg fikk da akkurat samme FPS i F.E.A.R som når jeg hadde 1GB-Synkront og CPC 1t. I tillegg kunne jeg kjøre Texture Quality på 'High' istedet for 'Medium' uten lagging etter jeg hadde fått 2GB. Så jeg ser ikke helt det store problemet med å kjøre CPC2t? Spillene blir jo limitert av skjermkortet uansett. I dette tilfellet hadde jeg tydeligvis både nok CPU kraft og minnebåndbredde til å drive spillet like bra som før, og bedre med 2GB RAM. Noen? Hva er så fryktelig galt med CPC 2t? Og hvor merker man dette? Noen bra eksempel? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 I praksis kan du tape opptil 5-6% på det, omtrent det samme som du taper på 2,5-4-4-8 i stedet for 2-2-2-5. Siden flaskehalsen for FEAR nesten alltid er skjermkortet ser du ikke noe utslag der. http://techreport.com/etc/2005q4/mem-latency/ Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Utfra den testen der så er det jo svært liten forskjell mellom CPC 1t og 2t. Bare noen få applikasjoner viser noen få prosent. Og på spill er det kun på lave oppløsninger som man aldri bruker uansett, at der er noen prosent. Så da er jo saken grei. Det der med at CPC 2t er så forferdelig og at det går grusomt mye ut over ytelsen det er altså bare overdriving. Har sett folk sitte i f.eks DFI forumet og skrike ut om hvor dårlig ytelse man får med CPC 2t. Og at det nærmest er verdens undergang om man ikke får til CPC 1t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå