Eirim Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Har tenkt å lage en tynn klient av min bærbare (Thinkpad 600),dvs jeg booter direkte inn på min kraftigere dual pentium 3 maskin . Noen med erfaring eller linker til oppsett av tynne klienter. Tenkte å bruke mandrake 9.0 Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Tenker du på disklaus eller kjøre alt (det meste) av prosesser på en annen maskin? Diskless-howto i så fall for første tilfelle. (Satte det opp self for noen år siden, fungerte ypperlig. Hørte kun PSU-vifta) ( http://ldp.linux.no ) Tror jeg leste en gang, en eller annen plass hvor han boot'et opp slik at boxen logget seg på eksternt på en x-session. Husker ikke hvor, men husker at det funkerte greit det oxo. For sessions som overlever mens klientmaskinene er av så må du kanskje bruke noe ala vnc. En bra tanke btw.. gi lyd hvordan det gikk =) -Dante Lenke til kommentar
Eirim Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Den måten jeg hadde tenkt, er at jeg setter opp maskin slik at jeg får en valgmulighet i starten (enten linux eller windows lokalt på den bærbare eller boote direkte inn på min kraftigere maskin, minst mulig skal da kjøres lokalt). Oppsettet i den dual maskinen blir da med mandrake 9.0 i bunn med vmware og windows . Hadde vært fint om også multimedia kunne streames til den bærbare. det blir noe likt dette http://www.cc.uit.no/sysadm/its/konferanse...2/klienter.html Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Interessant - hold oss oppdatert :smile: Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hei har ein gammal pentium 100 (eller 133?) som eg har tenkt å gjera det samme med... er berre 1 gb hdd på han. skal kopla han opp mot min xp 1900. kva er beste løysing? pS: har ikkje peiling på slikt og treng detaljert forklaring... Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hm.. viste ikke at de hadde slikt på Driv... kanskje jeg må ta en tur innom å se på opplegget. Bor 150 meter ifra Driv =) -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå